Σε εξέλιξη παρά τις δυσκολίες, χρηματοδοτικές και άλλες που έρχονται από το παρελθόν βρίσκεται η προσπάθεια της Περιφέρειας Ηπείρου να «αναστήσει» δύο έργα οδικών συνδέσεων και υποδομών, εξαιρετικά σημαντικά για την αναπτυξιακή προοπτική της Ηπείρου αλλά επίσης σημαντικά για την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας.
Οι απαντήσεις που έδωσε ο Αλ. Καχριμάνης στη χθεσινή συνεδρίαση λογοδοσίας του περιφ. συμβουλίου προς την παράταξη «Κοινό των Ηπειρωτών» για τις οδικές συνδέσεις της Πρέβεζας αποτέλεσαν ουσιαστικά μία επανάληψη όσων πολλές φορές σε περιφερειακά συμβούλια και επιτροπές έχει αναφέρει.
Έτσι, αφού έκανε μία πλήρη αναφορά στο ιστορικό των δύο έργων για τον άξονα Ιόνια – Πρέβεζα και για τον άξονα Πρέβεζα – Ηγουμενίτσα επισήμανε ότι η Περιφέρεια ανέλαβε μεγαλύτερο μερίδιο ευθύνης από αυτό που της αναλογεί καθώς οι υπηρεσίες του υπ. Υποδομών καθυστερούν αναιτιολόγητα. «Τον Ιούλιο του 2020 ανατέθηκε με απόφαση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών η ευθύνη της διαχείρισης των συμβάσεων των μελετών στην Περιφέρεια Ηπείρου. Ωστόσο δεν παραδόθηκε καμία μελέτη σε ψηφιακή μορφή, ούτε και έχει υπογραφεί ακόμη πρωτόκολλο παραλαβής», ανέφερε και πρόσθεσε πως «ο σχεδιασμός για τον άξονα Ιόνια Οδός – Πρέβεζα ανταποκρίνεται στους κυκλοφοριακούς φόρτους που καταμετρήθηκαν με σύγχρονες μεθόδους την τελευταία περίοδο από την Περιφέρεια Ηπείρου και προβλέπει την κατασκευή τετράιχνης διατομής με σύγχρονους ισόπεδους κόμβους κυκλικής κίνησης και παράπλευρο δίκτυο για όλο τον οδικό άξονα».
Για το τμήμα Πρέβεζα – Ηγουμενίτσα, οι υπηρεσίες του υπουργείου έχουν μελετήσει με δίιχνη διατομή και απλούς ισόπεδους κόμβους και μόνο για το τμήμα Πάργα – Μεσοπόταμος.
Το καλοκαίρι του 2023 η Περιφέρεια Ηπείρου ανακοινώνει τα βασικά χαρακτηριστικά του Στρατηγικού Σχεδιασμού της Περιφέρειας Ηπείρου τόσο για τον άξονα Ιόνια Οδός – Πρέβεζα, όσο και για τον άξονα Πρέβεζα – Ηγουμενίτσα.
Ο σχεδιασμός αυτός για τον άξονα Πρέβεζα – Ηγουμενίτσα προβλέπει την κατασκευή τρίιχνης διατομής στο μεγαλύτερο μήκος του με σύγχρονους κόμβους κυκλικής κίνησης. Συγκεκριμένα με τις μελέτες που συντάχθηκαν τροποποιήθηκε ο διάδρομος της χάραξης και αποδείχθηκε ότι δεν υπάρχει πρόβλημα ρευστοποίησης όπως είχε εκτιμηθεί στις μελέτες του υπουργείου.
Έχουν ήδη ολοκληρωθεί οι μελέτες Τοπογραφίας, Οδοποιίας, Σήμανσης – Ασφάλειας, Υδραυλικών και Κτηματολογίου και αναμένεται η ολοκλήρωση των γεωτεχνικών και των στατικών ερευνών των Τεχνικών Έργων.
Η πρόθεση της Περιφέρειας Ηπείρου είναι να ολοκληρωθούν οι απαραίτητες μελέτες μέχρι τον οικισμό της Στεφάνης προκειμένου να προχωρήσει άμεσα η κατασκευή ενός ολοκληρωμένου και λειτουργικού τμήματος.
Η χρηματοδότηση
μπορεί και με διόδια…
Για την χρηματοδότηση των έργων η Περιφέρεια Ηπείρου έχει ήδη δηλώσει ότι θα αναλάβει η ίδια το κόστος κατασκευής (30-35εκ. €) για το τμήμα της παράκαμψης Φιλιππιάδας έως τον οικισμό της Στεφάνης. Η Περιφέρεια Ηπείρου προχωρά σε συζητήσεις με την κυβέρνηση για τον τρόπο χρηματοδότησης του συνόλου των μελετών και των έργων. «Θα αξιοποιηθούν διαθέσιμοι πόροι του Ε.Π. Ήπειρος, αλλά θα εξεταστούν και άλλα χρηματοδοτικά εργαλεία, που θα διασφαλίσουν την ταχύτερη υλοποίηση των έργων», σημείωσε ο κ. Καχριμάνης χωρίς να αποκλείει για μία ακόμη φορά το ενδεχόμενο της πρόβλεψης καταβολής τελών διοδίου στα συγκεκριμένα τμήματα εφόσον επιλεγεί η μέθοδος της σύμβασης παραχώρησης.
Του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ
Related Posts
-
21 Νοεμβρίου 2024 -
21 Νοεμβρίου 2024 Ευκαιρία προβολής για τον τουρισμό της Ηπείρου
-
13 Νοεμβρίου 2024 «Ξεκρέμαστες» έμειναν οι επενδύσεις στην Ήπειρο
-
6 Νοεμβρίου 2024 Ανησυχία για τις καταβόθρες παραπλεύρως της Εγνατίας
-
-
31 Οκτωβρίου 2024 Τέλος στις άυλες δράσεις βάζει η Περιφέρεια Ηπείρου
Κατηγορίες
- Επικαιρότητα(19.614)
- Πολιτικό Ρεπορτάζ(504)
- Ελλάδα(127)
- Οικονομία(1)
- Πολιτισμός(4.194)
- Εκδηλώσεις(1.571)
- Ήπειρος(1.962)
- Αθλητικά(2.932)
Αρθρογραφία
Είσοδος