Μία ακόμη προσπάθεια να εντοπιστούν μέσω ηλεκτρονικών διασταυρώσεων τα εκατοντάδες χιλιάδες ανασφάλιστα Ι.Χ και μοτοποδήλατα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους έθεσε σε εφαρμογή το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών.
Από τις 21 Ιουνίου δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ η απόφαση του υπουργείου με βάση την οποία θα γίνονται ηλεκτρονικές διασταυρώσεις των ανασφάλιστων Ι.Χ που υπολογίζονται ότι ανέρχονται περίπου σε μισό εκατομμύριο. Οι ιδιοκτήτες αυτών θα βρεθούν αντιμέτωποι με την επιβολή προστίμων από 250 έως 1.000 ευρώ, ενώ οι έλεγχοι θα είναι τριπλοί στους παραβάτες, καθώς θα υπάρξει διασταύρωση για ΚΤΕΟ και τέλη κυκλοφορίας. Οι διασταυρώσεις θα γίνονται με βάση τα στοιχεία της ΑΑΔΕ, της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών και του Επικουρικού Ταμείου. Όπως ανέφερε ο Κων. Μπούτζας, αντιπρόεδρος της Ένωσης Ασφαλιστών Ηπείρου μιλώντας στο ITV δεν πρόκειται για ένα διαδικαστικό, αλλά για ένα μείζονος σημασίας κοινωνικό θέμα. «Δεν έχει κανείς το δικαίωμα να κυκλοφορεί με κάποιο όχημα στους δρόμους χωρίς να έχει ταυτόχρονα τη δυνατότητα να αποζημιώσει κάποιον τρίτο για ζημιά ή τραυματισμό που μπορεί να του προκαλέσει», ανέφερε ο κ. Μπούτζας, προσθέτοντας ότι συνολικά από το 1978 όταν και υπεγράφη το Π.Δ για την υποχρεωτική ασφάλιση των οχημάτων μέχρι σήμερα έχουν γίνει 30 και πλέον νομοθετικές τροποποιήσεις. Την τελευταία δεκαετία αντίστοιχες προσπάθειες ηλεκτρονικής διασταύρωσης των ανασφάλιστων έγιναν το 2013, το 2016 και η τελευταία το 2019 η οποία δεν εφαρμόστηκε στην πράξη καθώς κρίθηκε αντισυνταγματική η πρόβλεψη για την πληρωμή ενός παραβόλου.
Πως θα λειτουργεί
το νέο σύστημα
Εκτός από τον τρόπο ελέγχου, αλλάζει και ο τρόπος επιβολής των κυρώσεων, ώστε να μη μείνει ανεφάρμοστο το μέτρο.
Ανά εξάμηνο θα διενεργούνται οι ηλεκτρονικοί έλεγχοι για τον εντοπισμό των ανασφάλιστων οχημάτων. Όταν θα εντοπίζονται τα ανασφάλιστα οχήματα θα βεβαιώνονται τα ανάλογα πρόστιμα. Με την επιβολή του προστίμου οι ιδιοκτήτες θα έχουν προθεσμία πέντε ημερών, μέσα στην οποία θα μπορούν να κάνουν ένσταση. Η ένσταση θα πρέπει να απευθύνεται στην αρχή που έχει εκδώσει το πρόστιμο, η οποία θα πρέπει μέσα σε 30 εργάσιμες ημέρες να απαντήσει.
Σε περίπτωση αποδοχής της ένστασης, τα πρόστιμα διαγράφονται. Εφόσον εντός 10 εργάσιμων από την επομένη της κοινοποίησης της επιβολής προστίμου ή της απορριπτικής απόφασης επί της ένστασης ο ιδιοκτήτης συμμορφωθεί με τις υποχρεώσεις του όσον αφορά την ασφάλιση του οχήματος, τα σχετικά πρόστιμα διαγράφονται.
Αν, δε, διαπιστώνεται οφειλή τελών κυκλοφορίας ενός τουλάχιστον έτους, τα οφειλόμενα τέλη μετά του προστίμου καταλογίζονται από την ΑΑΔΕ στο σύνολό τους. Επίσης, αν το όχημα δεν έχει υποβληθεί σε περιοδικό έλεγχο Κέντρου Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων, επιβάλλεται από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών το πρόστιμο του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.
Όταν από τον ηλεκτρονικό διασταυρωτικό έλεγχο διαπιστώνεται παράβαση, διενεργείται υποχρεωτικά δεύτερος εντός τριών μηνών από την κοινοποίηση της πράξης επιβολής προστίμου. Αν κατά τον έλεγχο αυτόν διαπιστωθεί μη συμμόρφωση του κατόχου της άδειας κυκλοφορίας του οχήματος (ιδιοκτήτη ή κατόχου του οχήματος) με τις υποχρεώσεις, η άδεια κυκλοφορίας και οι κρατικές πινακίδες του οχήματος αφαιρούνται.
Τα ανασφάλιστα ακίνητα
Ο κ. Μπούτζας πάντως ρωτήθηκε και για ένα άλλο ζήτημα που ήρθε στο προσκήνιο με ένταση πριν από ένα χρόνο μετά τις καταστροφικές πυρκαγιές και τις πλημμύρες και τη διαπίστωση ότι η συντριπτική πλειονότητα των κατοικιών που είχαν καταστραφεί, ήταν ανασφάλιστες. Μετά την αρχική κινητικότητα και μάλιστα έντονη για διάστημα τριών περίπου μηνών, το ενδιαφέρον ατόνησε σημαντικά. «Από τα οκτώ εκατομμύρια ακίνητα περίπου, μόνο το ένα εκατομμύριο είναι ασφαλισμένα και αυτά γιατί τα περισσότερα έχουν αγοραστεί με δάνειο από τις τράπεζες. Οι πολίτες θα πρέπει να καταλάβουν, ότι η ασφάλιση της κατοικίας είναι το καλύτερο μέσο προστασίας για τους ίδιους σε περίπτωση που συμβεί κάποια καταστροφή, για να προστατέψουν αυτό που με κόπο έφτιαξαν ή κληρονόμησαν. Την περσινή χρονιά μετά τις μεγάλες καταστροφές, υπολογίζεται ότι το κράτος έδωσε περίπου 600 εκ. ευρώ για τις αποζημιώσεις, ενώ οι ιδιωτικές ασφαλιστικές εταιρείες ένα ποσό μεταξύ 800-900 εκ. ευρώ που δείχνει ότι οι εταιρείες έχουν την οικονομική δυνατότητα και τα κεφάλαια να ανταπεξέλθουν», ανέφερε ο κ. Μπούτζας.
Του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ
Κατηγορίες
- Επικαιρότητα(19.670)
- Πολιτικό Ρεπορτάζ(505)
- Ελλάδα(128)
- Οικονομία(1)
- Πολιτισμός(4.204)
- Εκδηλώσεις(1.578)
- Ήπειρος(1.962)
- Αθλητικά(2.939)
Αρθρογραφία
Είσοδος