Ολοκληρώθηκε στις αρχές Μαΐου η δεύτερη εκπαιδευτική μετακίνηση μελών του ΚΕΔΑΣΥ Ιωαννίνων στο πλαίσιο έργου ERASMUS+ με φορέα υλοποίησης την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Ηπείρου και τίτλο «Η διαφορετικότητα και η συμπερίληψη στα ευρωπαϊκά εκπαιδευτικά συστήματα: προωθώντας αποτελεσματικές πρακτικές.
Η 8μελής αποστολή του ΚΕΔΑΣΥ Ιωαννίνων αποτελούμενη από ψυχολόγους, εκπαιδευτικούς και κοινωνικούς λειτουργούς μετέβη στην πόλη Μπριζ και παρακολούθησε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα: «Καινοτομία στην Εκπαίδευση: Ένταξη, Αυτονομία και Ευελιξία».
Η αποστολή είχε την ευκαιρία να παρακολουθήσει διαλέξεις από Στελέχη Εκπαίδευσης της Φλαμανδικής Περιφέρειας του Βελγίου και να επισκεφθεί σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Οι επιμορφωτικές συναντήσεις έλαβαν χώρα στο Campus Vives του Πανεπιστημίου Εφαρμοσμένων Επιστημών της Μπριζ. Κατά την πρώτη ημέρα οι συμμετέχοντες ήρθαν σε επαφή με το φλαμανδικό εκπαιδευτικό σύστημα, το οποίο διέπεται από τις αρχές της καινοτομίας, της αυτονομίας και της ευελιξίας. Μία από τις βασικές φιλοσοφίες του αφορά στις έννοιες του ακρωνυμίου VUCA, δηλαδή τη μεταβλητότητα, την αβεβαιότητα, την πολυπλοκότητα και την ασάφεια των καταστάσεων με τις οποίες έρχονται αντιμέτωποι καθημερινά οι εκπαιδευτικοί, σε μια κοινωνία που συνεχώς μεταβάλλεται.
Τη δεύτερη ημέρα ενημερώθηκαν σχετικά με τον τρόπο λειτουργίας και διοίκησης των σχολικών μονάδων, το διαμοιρασμό των ευθυνών των μελών ενός σχολικού δικτύου, αλλά και των πλεονεκτημάτων-μειονεκτημάτων που απορρέουν από το συγκεκριμένο μοντέλο διοίκησης. Στο πλαίσιο της «διαμοιραζόμενης ηγεσίας» τα μέλη μοιράζονται κοινούς στόχους, διαφορετικές ιδέες και προοπτικές, ευθύνες, έρχονται σε σύγκρουση και γίνονται αποδέκτες των θετικών ή αρνητικών αποτελεσμάτων της συγκεκριμένης πρακτικής
Την τρίτη ημέρα έγινε επίσκεψη στις Βρυξέλλες που διακρίνεται από μια σύνθετη ταυτότητα.
Το VTI Brugge Campus (αντίστοιχο ΕΠΑΛ) το οποίο επισκέφθηκαν δέχεται μαθητές, τόσο από το Βέλγιο όσο και από τη γειτονική Ολλανδία. Αποτελεί ένα από τα πιο σύγχρονα τεχνικά – επαγγελματικά σχολεία, έχει ιδρυθεί την τελευταία πενταετία, και προσφέρει στους μαθητές άμεση επαγγελματική αποκατάσταση με το πέρας των σπουδών τους. Δίνει επιπλέον τη δυνατότητα διαμονής σε μαθητές απομακρυσμένων περιοχών, σε ειδικά διαμορφωμένους χώρους εντός του σχολικού κτιρίου και με εξειδικευμένο προσωπικό.
Την τελευταία ημέρα έγινε επίσκεψη στο διαπολιτισμικό σχολείο Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (Het kleurenpalet), το οποίο φιλοξενεί μαθητές ηλικίας 3 έως 12 ετών.
Ενημερωθήκαμε σχετικά με τον τρόπο λειτουργίας της και περιηγηθήκαμε το κτιριακό συγκρότημα. Παρακολουθήσουμε δράσεις του σχολείου ανά τάξη, ήρθαμε σε επαφή με εκπαιδευτικά εργαλεία που χρησιμοποιούν, αποκτήσαμε μια σαφέστερη εικόνα της Φλαμανδικής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
«Αναγνωρίσαμε τα οφέλη και τις ευκαιρίες που προσφέρει στους μαθητές ένα σύστημα ευέλικτο και αυτόνομο, ενώ παράλληλα ήρθαμε αντιμέτωποι με τις αδυναμίες του. Η επαφή με το φλαμανδικό εκπαιδευτικό σύστημα, μας έδωσε τη δυνατότητα να συνειδητοποιήσουμε πως οι στόχοι, οι ανησυχίες, οι προβληματισμοί σε ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο εκπαιδευτικό περιβάλλον είναι κοινοί σε πανευρωπαϊκό επίπεδο».
Κατηγορίες
- Επικαιρότητα(19.614)
- Πολιτικό Ρεπορτάζ(504)
- Ελλάδα(127)
- Οικονομία(1)
- Πολιτισμός(4.194)
- Εκδηλώσεις(1.571)
- Ήπειρος(1.962)
- Αθλητικά(2.932)
Αρθρογραφία
Είσοδος