Επικαιρότητα

Πρόβλημα η σύνδεση του Ε65 με την Εγνατία

Off

Μικρή παραμένει η πιθανότητα υλοποίησης του βόρειου τμήματος του άξονα Ε65 από τα Τρίκαλα έως την Εγνατία Οδό, παρά το γεγονός, ότι οι μελέτες για τη νέα χάραξη έχουν ολοκληρωθεί, με τον χρόνο όμως που έχει χαθεί να είναι πολύτιμος και να πιέζει ασφυκτικά το συνολικό χρονοδιάγραμμα για την κατασκευή του οδικού άξονα.
Το ενδεχόμενο νέας χάραξης που εμφανίστηκε ήδη ως διαρροή από διάφορους κύκλους είναι προφανές, ότι δεν μπορεί να αποτελέσει ούτε καν βάση για νέα συζήτηση, γιατί πρακτικά αυτό θα σημάνει και 
την παραπομπή στις ελληνικές καλένδες της σύνδεσης του άξονα της κεντρικής Ελλάδος με την Εγνατία Οδό, ενός δρόμου που για την Ήπειρο και τη Δυτ. Ελλάδα είναι εξίσου σημαντικός για τις αναπτυξιακές της προοπτικές, όσο είναι και η Ιόνια Οδός.
Το συνολικό μήκος του έργου είναι 231 χιλιόμετρα και η Κεντρική Οδός, που έχει αναλάβει τη μελέτη, το σχεδιασμό, την κατασκευή και λειτουργία του έδωσε στη δημοσιότητα ένα νέο βίντεο με την πρόοδο των εργασιών.
Η συνολική πρόοδος των εργασιών στο τέλος Ιανουαρίου ήταν  της τάξεως του 69,23%.
Ο αυτοκινητόδρομος Ε65 διαθέτει την αναγκαία χωρητικότητα ενός σύγχρονου αυτοκινητόδρομου δύο λωρίδων κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και διασχίζει τον κάμπο της Φθιώτιδας, την οροσειρά της Όθρυος, το Θεσσαλικό κάμπο και τον Πηνειό ποταμό περνώντας πλησίον των πόλεων Καρδίτσας, Τρικάλων, Καλαμπάκας μέχρι τους πρόποδες των Αντιχασίων, τον Ίωνα ποταμό και την οροσειρά των Χασίων για να ενωθεί τελικά – εάν και όποτε γίνει αυτό –  με την Εγνατία Οδό. 
Πρόκειται για ένα από τα σημαντικότερα εθνικά έργα με ιδιαίτερη στρατηγική σημασία για την ανάπτυξη της χώρας και της Περιφέρειας. Κατασκευάζεται εξ ολοκλήρου σε νέα χάραξη και επί της ουσίας συνδέει την Ανατολική με τη Δυτική Ελλάδα. Ο σχεδιασμός του βασίζεται σε σύγχρονα εθνικά και ευρωπαϊκά πρότυπα, με σεβασμό προς το φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον, στοχεύοντας στην ασφάλεια και άνεση των χρηστών και στην εξασφάλιση της μέγιστης δυνατής εξοικονόμησης χρόνου και καυσίμων. Με την ολοκλήρωσή του το ταξίδι από Λαμία έως και Εγνατία θα διαρκεί 1 ώρα και 30 λεπτά, αντί των 2 ωρών και 30 λεπτά σήμερα. 
Στα σημαντικότερα τεχνικά χαρακτηριστικά του, σημειώνονται: 
15 Κόμβοι
6  Σταθμοί Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών
3 Σταθμοί Πυροσβεστικής και Τροχαίας
7 Σήραγγες διπλού κλάδου (Συνολικό Μήκος 18,3 χλμ)
146 Γέφυρες, Άνω και Κάτω Διαβάσεις 
88  Διαβάσεις Πανίδας 
Η κατασκευή του οδικού άξονα Κεντρικής Ελλάδος συνεισφέρει στην περιφερειακή ανάπτυξη και οικονομική συνοχή, ολοκληρώνει το σύστημα μεταφορών σε περιφερειακό και τοπικό επίπεδο, βελτιώνει τις κυκλοφοριακές ταχύτητες, τις συνθήκες ασφαλείας και περιορίζει τα ατυχήματα. Ακόμη, συνδέει την κεντρική Ελλάδα με τα Διευρωπαϊκά Δίκτυα, συνδέει τους λιμένες Ηγουμενίτσας και Βόλου και εξασφαλίζει υψηλού επιπέδου εξυπηρέτηση.
Στο τέλος Ιανουαρίου απασχολούνταν περισσότερα από 400 άτομα ενώ ο συνολικός αριθμός των μηχανημάτων και των φορτηγών που χρησιμοποιούνταν (ιδιόκτητα, κατασκευαστικής κοινοπραξίας αλλά και μισθωμένα από την τοπική αγορά) ανερχόταν σε 349. 

Του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ

Αριθμός Μ.Η.Τ.: 232372

Powerd By  

    Ιδιοκτήτης - Νόμιμος Εκπρόσωπος - Διευθυντής - Διαχειριστής - Δικαιούχος domain name:
    ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΤΖΕΚΑ ΦΩΤΕΙΝΗ
    Διευθυντής σύνταξης:
    ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ

    Ι. ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΟΥ 8 45221 ΙΩΑΝΝΙΝΑ
    tel 2651032055
    mail ele@ele.gr

    ΑΦΜ 047685050
    ΔΟΥ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ