Εισήχθη προς συζήτηση και ψήφιση αντίστοιχα στην Ολομέλεια της Βουλής το πρωί της Παρασκευής το νομοσχέδιο για την έρευνα και διάσωση σε χερσαίο χώρο στην Ελλάδα, που φέρει το όνομα του «Ερμή Θεοχαρόπουλου» του νεαρού ορειβάτη και πρωταθλητή που έχασε τη ζωή του μετά από ένα ατύχημα που είχε στα Τζουμέρκα πριν από δύο χρόνια.
Ο εισηγητής από την πλευρά της Ν.Δ βουλευτής Κέρκυρας Στέφανος Γκίκας λίγες ώρες πριν την έναρξη της συζήτησης στη Βουλή, περιέγραψε μιλώντας στο ITV σε γενικές γραμμές τις προβλέψεις του νομοσχεδίου για την ελικοδιάσωση που θα γίνει αρχικά με την μίσθωση ελικοπτέρων και προσωπικού από το εξωτερικό και σε δεύτερη φάση με ίδια μέσα που θα αγοράσει το ελληνικό Κράτος έχοντας εκπαιδεύσει παράλληλα και τον απαιτούμενο αριθμό προσωπικού. Μία από τις τροπολογίες της τελευταίας στιγμής που πέρασε στο νομοσχέδιο αφορά στον διπλασιασμό του αριθμού των Ειδικών Μονάδων Δασικών Επιχειρήσεων (ΕΜΟΔΕ) που ανήκουν στο Πυροσβεστικό Σώμα από οκτώ σε 18. Στα Γιάννενα λειτουργεί από πέρυσι μία ομάδα του ΕΜΟΔΕ ενώ μεταξύ των νέων οκτώ Μονάδων συμπεριλαμβάνεται και η σύσταση μίας εξ αυτών στην Κέρκυρα.
Στο ίδιο πλαίσιο προβλέπεται η πρόσληψη 700 ατόμων που θα στελεχώσουν τις νέες Μονάδες και θα ενισχύσουν και τις πρώτες οκτώ όπως τόνισε ο κ. Γκίκας.
Ενστάσεις για τη βάση
των Ιωαννίνων
Αναφορικά με την ελικοδιάσωση περιγράφεται στο νομοσχέδιο ότι η μία από τις έξι βάσεις ελικοπτέρων θα είναι στα Ιωάννινα, ωστόσο το τελευταίο διάστημα και στο πλαίσιο της διαβούλευσης έχουν κατατεθεί διάφορες προτάσεις με επίκεντρο και γνώμονα το ότι κατά μέσο όρο την περίοδο Οκτωβρίου – Μαΐου, το αεροδρόμιο των Ιωαννίνων δε μπορεί να λειτουργήσει λόγω της ομίχλης που σκεπάζει το λεκανοπέδιο. Αυτό πρακτικά σημαίνει, ότι σε ένα έκτακτο συμβάν στο οποίο θα κληθεί το ελικόπτερο που έχει ως έδρα του το αεροδρόμιο Ιωαννίνων να κάνει την διάσωση και την αεροδιακομιδή, να μη μπορεί καν να απογειωθεί και έτσι να χαθεί πολύτιμος χρόνος για τη ζωή του τραυματία ή του ασθενούς.
Χειριστές ελικοπτέρων με εμπειρία ετών στην Πολεμική και στην Πολιτική Αεροπορία αντίστοιχα, όπως επίσης και επιτελείς του Πυροσβεστικού Σώματος έχουν εισηγηθεί ώστε η βάση του ελικοπτέρου έρευνας και διάσωσης και του προσωπικού στην Ήπειρο να μην είναι το αεροδρόμιο των Ιωαννίνων αλλά το αεροδρόμιο του Ακτίου που μπορεί να καλύψει γεωγραφικά και με τις τεχνικές δυνατότητες που διαθέτουν τα ελικόπτερα ολόκληρη τη γεωγραφική επικράτεια της Ηπείρου και ευρύτερα. Κατατέθηκαν ακόμη και άλλες εναλλακτικές προτάσεις για τη βάση των ελικοπτέρων ακόμη και στο λεκανοπέδιο Ιωαννίνων αλλά σε ψηλότερα σημεία.
Ο συντονιστής επιχειρήσεων της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας σε Ήπειρο και Δυτ. Μακεδονία Δημ. Κοντογιάννης τόνισε πως το νομοσχέδιο βρίσκεται στη σωστή κατεύθυνση προσθέτοντας και την προσωπική του άποψη, ότι σε κάθε περίπτωση θα πρέπει και να ζητηθεί και να αποκτηθεί και η τεχνογνωσία από άλλες χώρες που εφαρμόζουν με επιτυχία το μοντέλο της ελικοδιάσωσης εδώ και χρόνια.
«Είναι πολύ βασικός ο εκσυγχρονισμός του θεσμικού πλαισίου, όχι μόνο για τις βάσεις των ελικοπτέρων, αλλά επίσης για να γίνει σαφής και αυστηρός ο έλεγχος στους πολίτες που θέλουν να μεταβούν στο βουνό για πεζοπορία ή για την αγαπημένη τους δραστηριότητα, να είναι ασφαλισμένοι και κυρίως να ενημερώνουν τις υπηρεσίες για το σημείο που θα κινηθούν και τους χρόνους μετάβασης και επιστροφής», σημείωσε ο κ. Κοντογιάννης.
Του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ
Related Posts
-
9 Δεκεμβρίου 2023 -
1 Δεκεμβρίου 2023 Με ρόλο το ΕΚΑΒ στον Μηχανισμό Έρευνας – Διάσωσης
-
21 Δεκεμβρίου 2022 Συνεργασίες, αλλά και αξιοποίηση της τεχνολογίας
-
12 Απριλίου 2022 400 πυρκαγιές το τελευταίo 10ήμερο σε όλη τη χώρα
-
30 Μαρτίου 2022 Ο σχεδιασμός για τα εναέρια μέσα πυρόσβεσης
-
23 Οκτωβρίου 2021 Ο συντονισμός και η επιφυλακή απέφεραν καρπούς
Κατηγορίες
- Επικαιρότητα(19.614)
- Πολιτικό Ρεπορτάζ(504)
- Ελλάδα(127)
- Οικονομία(1)
- Πολιτισμός(4.194)
- Εκδηλώσεις(1.571)
- Ήπειρος(1.962)
- Αθλητικά(2.932)
Αρθρογραφία
Είσοδος