Ήπειρος

Θέλει… δρόμο ακόμα η οδική ασφάλεια

Off

Ελαφρώς βελτιωμένοι είναι αρκετοί δείκτες που σχετίζονται με τις αιτίες πρόκλησης των τροχαίων ατυχημάτων το 2015 σε σχέση με το 2014, χωρίς ωστόσο στην Ελλάδα να έχουμε φτάσει σε σημείο να μιλήσουμε για μεταστροφή της κατάστασης σε σχέση με ό,τι συμβαίνει εδώ και δεκαετίες, όπου θυσιάζονται χιλιάδες άτομα στην άσφαλτο σε ετήσια βάση. 
Τα αναλυτικά στατιστικά στοιχεία όπως αυτά επεξεργάστηκαν και παρουσιάστηκαν από τη Μόνιμη Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας, επιβεβαιώνουν ότι ο δρόμος που έχει να διανύσει η ελληνική κοινωνία για να μη θυσιάζει άλλους πολίτες στον Μολώχ της ασφάλτου είναι εξαιρετικά μακρύς και σίγουρα όχι στρωμένος με ροδοπέταλα.
Η τάση βελτίωσης που παρατηρείται πάντως το 2015 σε σχέση με το 2014 σε πανελλαδική κλίμακα είναι ακόμη πιο εμφανής στους δρόμους της Ηπείρου, όπως αυτό προκύπτει από τα στοιχεία των Τμημάτων Τροχαίας στην περιφέρεια.
Όπως ανέφερε ο πρόεδρος της Εταιρείας Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων Κ. Κολοκούρης, στην Ήπειρο, η τάση βελτίωσης των δεικτών, άρα και της οδηγικής συμπεριφοράς των πολιτών, είναι εμφανής και αποτυπώνεται και στους αριθμούς, αφού σημειώθηκε μείωση 50% στα θανατηφόρα δυστυχήματα μείωση 15% στα σοβαρά ατυχήματα και μείωση 12% στα ελαφρά.
«Αποδίδεται αυτή η βελτίωση σε πολλούς παράγοντες και όχι στην τύχη ή όχι μόνο στην τύχη, όμως ο πιο καθοριστικός παράγοντας είναι η λειτουργία αυτοκινητοδρόμων. Ο έλληνας οδηγός συνηθίζει την οδήγηση στους δρόμους αυτούς και φαίνεται να ελαττώνει τις επικίνδυνες παραβάσεις του ΚΟΚ που ευθύνονται για την πρόκληση των τροχαίων ατυχημάτων», τόνισε αρχικά ο κ. Κολοκούρης.

Επιμέρους στοιχεία
Ο κ. Κολοκούρης παρουσίασε αναλυτικά στοιχεία σε μερικές βασικές κατηγορίες που αναφέρονται στην πρόκληση των ατυχημάτων και στις συνέπειές τους.
Στα θανατηφόρα τροχαία το 2015 ανά είδος οχήματος, την πρωτοκαθεδρία έχουν φυσικά τα Ι.Χ, και ακολουθούν τα δίκυκλα και τα φορτηγά κάτω των 3,5 τόνων.
Τα 3/5 των θυμάτων είναι οδηγοί, το 1/5 είναι συνεπιβάτες και το άλλο 1/5 είναι πεζοί.
«Τα περισσότερα τροχαία έχουν πρωταγωνιστές οδηγούς που είναι μόνοι τους στο αυτοκίνητο. Τότε, αισθάνονται ότι μπορούν να τρέξουν περισσότερο, δε σκέφτονται τον εαυτό τους, αλλά δεν έχουν κάποιον μέσα στο αυτοκίνητο, για να λειτουργήσει με περισσότερη αυτοσυγκράτηση», τόνισε.
Αναφορικά με τις ώρες εκδήλωσης των τροχαίων, στην πρώτη θέση βρίσκονται οι ώρες από τις 17.00 έως τις 21.00 και ακολουθεί το δίωρο 15.00-17.00. «Είναι οι ώρες της εμφάνισης κόπωσης των οδηγών που επιστρέφουν από τις δουλειές τους, σε συνδυασμό πολλές φορές με την κατανάλωση φαγητού ή και ποτού».
Στα αίτια τέλος των ατυχημάτων, στην πρώτη θέση βρίσκεται η ευθύνη των οδηγών, και ακολουθούν η κίνηση στο αντίθετο ρεύμα, η απόσπαση της προσοχής, η υπέρβαση του ορίου ταχύτητας, ενώ ένα μεγάλο ποσοστό τροχαίων ατυχημάτων που πλησιάζει το 40% παρουσιάζει αδιευκρίνιστα αίτια.

Να μειωθεί το όριο 
ταχύτητας των 50 χλμ.
Τα περισσότερα τροχαία ατυχήματα συμβαίνουν σε κατοικημένες περιοχές με ταχύτητες κάτω από 45 χλμ την ώρα. Ο κ. Κολοκούρης τόνισε, ότι το ανώτατο όριο ταχύτητας εντός πόλης, που είναι τα 50χλμ στην Ελλάδα θα πρέπει να μειωθεί και να ακολουθήσουμε τα αντίστοιχα ευρωπαϊκά πρότυπα που έχουν μειώσει το όριο στα 30 χλμ. «Η ταχύτητα αντίληψης και αντίδρασης σε κάποιον που κινείται με 50 χλμ και κληθεί να αντιδράσει σε μία ξαφνική κατάσταση είναι 1,5 – 2 δευτερόλεπτα, που σημαίνει, ότι έχει ήδη διανύσει περίπου 20 μέτρα χωρίς να φρενάρει».

Του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ

Αριθμός Μ.Η.Τ.: 232372

Powerd By  

    Ιδιοκτήτης - Νόμιμος Εκπρόσωπος - Διευθυντής - Διαχειριστής - Δικαιούχος domain name:
    ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΤΖΕΚΑ ΦΩΤΕΙΝΗ
    Διευθυντής σύνταξης:
    ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ

    Ι. ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΟΥ 8 45221 ΙΩΑΝΝΙΝΑ
    tel 2651032055
    mail ele@ele.gr

    ΑΦΜ 047685050
    ΔΟΥ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ