Την ώρα που ο περιφερειάρχης Αλ. Καχριμάνης εξέφραζε δημοσίως την απογοήτευσή του για τις δηλώσεις του υφυπουργού Υποδομών κ. Ταχιάου που ως μη όφειλε και μάλιστα όχι σε κάποια επίσημη εκδήλωση του υπουργείου, αλλά από ένα τηλεοπτικό παράθυρο, «έβαζε στον πάγο» όλα τα οδικά έργα στην Ήπειρο, λέγοντας πως δεν υπάρχουν λεφτόδεντρα στην Ελλάδα, ο υπουργός Υποδομών κ. Σταϊκούρας παρουσία του Πρωθυπουργού ανακοίνωνε την έναρξη κατασκευής του τμήματος «Μπράλος – Άμφισσα», με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ.
Το τάιμινγκ δεν ήταν σίγουρα προεπιλεγμένο, όμως όλα μαζί συνέπεσαν απλώς για να υποδηλώσουν για πολλοστή φορά πως η Ήπειρος δεν περιλαμβάνεται στον βασικό σχεδιασμό του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για κανένα άλλο οδικό έργο, πλην του Γιάννενα – Κακαβιά και αυτό με αστερίσκους καθώς δεν είναι διασφαλισμένη η χρηματοδότησή του.
Ο υφυπουργός κ. Ταχιάος με περίσσευμα προκλητικότητας απευθυνόμενος στον αντιπεριφερειάρχη Πρέβεζας κ. Ιωάννου είπε πως στην Ελλάδα δεν υπάρχουν λεφτόδεντρα και πως «…κάθε πράγμα στον καιρό του κι ο κολιός τον Αύγουστο», που σε απλά ελληνικά σημαίνει πως η ανάγκη της υλοποίησης της σύνδεσης αφενός της Ιόνιας οδού με την Πρέβεζα και στη συνέχεια η βελτίωση του άξονα Πρέβεζα – Ηγουμενίτσα δεν περιλαμβάνονται σε κανένα σχεδιασμό του υπουργείου. Το περίεργο βέβαια είναι πώς, πότε και μέσα από ποιες διαδικασίες προτεραιοποίησε τον σχεδιασμό ειδικά για τη σύνδεση της Πρέβεζας με την Ιόνια οδό, έργο για το οποίο το ίδιο υπουργείο ξεκίνησε την εκπόνηση της μελέτης από το 2007.
Δεκαέξι χρόνια μετά και ενώ καμία μελέτη δεν ολοκληρώθηκε, η Περιφέρεια Ηπείρου, κάνοντας την ανάγκη φιλοτιμία και αυτή, αλλά για να βοηθήσει στην απεμπλοκή των ατέρμονων διαδικασιών, ανέλαβε την ευθύνη της επικαιροποίησης των μελετών ενώ επιπλέον δεσμεύτηκε πως για την κατασκευή θα διαθέσει και ένα σκέλος των χρημάτων του ΠΕΠ Ηπείρου.
Τα λεφτόδεντρα όμως, που υποστήριξε ο κ. Ταχιάος ότι δεν υπάρχουν, αποδεικνύεται, όχι μόνο ότι υπάρχουν, αλλά είναι και «καρποφόρα» όταν αναφέρονται σε άλλες εκλογικές περιφέρειες της χώρας πλην Ηπείρου, όπως ο διαγώνιος οδικός άξονας Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο, έργο που σχεδίασε, ωρίμασε και δρομολόγησε η Κυβέρνηση της Ν.Δ μόλις σε μία πενταετία, εξασφαλίζοντας και τη χρηματοδότησή του από το ΕΣΠΑ.
Το τμήμα όπως ανέφερε ο υπουργός κ. Σταϊκούρας αποτελεί μέρος του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών και έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση ύψους 262,2 εκατ. ευρώ με προϋπολογισμό μελέτης 285,5 εκατ. ευρώ.
Οφείλουν εξηγήσεις
Και αφού γίνεται λόγος για την προτεραιοποίηση των έργων και των υποδομών, καλό θα είναι κάποια στιγμή η πολιτική ηγεσία του Υποδομών και Μεταφορών να εξηγήσει πότε, ποιος, με ποιον τρόπο και ποιες διαδικασίες αποφάσισε να εξαιρέσει από τις όποιες προτεραιότητες των οδικών υποδομών την Ήπειρο, όπως επίσης να εξηγήσει γιατί ένα δίκτυο επίσης Διευρωπαϊκών Μεταφορών όπως το τμήμα Γιάννενα – Κακαβιά δεν έχει ακόμη εξασφαλισμένη χρηματοδότηση ενώ αντίθετα έχει ο διαγώνιος οδικός άξονας Λαμία – Αντίρριο από το ΕΣΠΑ.
Επισκέψεις
Η δυσαρέσκεια είναι έντονη στην Περιφέρεια Ηπείρου για το υπουργείο Υποδομών και για τη σημερινή όπως και για την προηγούμενη πολιτική του ηγεσία και τους υπηρεσιακούς παράγοντες, με τον κ. Καχριμάνη να εκφράζει τη δυσαρέσκειά του αυτή, δημοσίως την Πέμπτη.
Πληροφορίες αναφέρουν πως μεταξύ Περιφερειακής Αρχής, Κυβέρνησης και υπουργείου Υποδομών άνοιξε την Πέμπτη ένας άτυπος διάλογος ώστε να «πέσουν οι τόνοι» ενώ επιπρόσθετα υπάρχουν πληροφορίες για επικείμενη επίσκεψη του κ. Ταχιάου ή ακόμη και του κ. Σταϊκούρα στην Ήπειρο.
Του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ
Related Posts
-
16 Οκτωβρίου 2024 -
9 Οκτωβρίου 2024 «Κάνουμε όσα έργα κάνουν όλες μαζί οι περιφέρειες»
-
8 Οκτωβρίου 2024 Ζητά από το Υπουργείο Εσωτερικών να γίνουν έλεγχοι
-
28 Σεπτεμβρίου 2024 Οδικός χάρτης για το δίκτυο φυσικού αερίου
-
-
18 Σεπτεμβρίου 2024 Πρόταση για κοινό μνημόσυνο για τα θύματα του Εμφυλίου
Κατηγορίες
- Επικαιρότητα(19.623)
- Πολιτικό Ρεπορτάζ(504)
- Ελλάδα(127)
- Οικονομία(1)
- Πολιτισμός(4.197)
- Εκδηλώσεις(1.573)
- Ήπειρος(1.962)
- Αθλητικά(2.933)
Αρθρογραφία
Είσοδος