Έντονες και σε πανελλαδικό επίπεδο, αφού ό,τι γίνεται δεν καταγράφεται μόνο στην Ήπειρο, είναι οι αντιδράσεις των αυτοκινητιστών και των παρόδιων επαγγελματιών στο παράπλευρο οδικό δίκτυο των αυτοκινητοδρόμων μετά την τοποθέτηση των απαγορευτικών πινακίδων διέλευσης των φορτηγών άνω των 3,5 τόνων.
Από τις αρχές της εβδομάδας που άρχισε η τοποθέτηση των πινακίδων επικρατεί γενικευμένη αναστάτωση παρότι πρόκειται για εφαρμογή της νομοθεσίας από το 2016 που στην πράξη δεν είχε εφαρμοστεί μέχρι σήμερα, επιτρέποντας τη χρήση των παλιών εθνικών οδών, όπως ο άξονας Ιωαννίνων – Άρτας από τα φορτηγά οχήματα.
Από τον κόμβο Πεδινής
Στο λεκανοπέδιο των Ιωαννίνων οι πινακίδες έχουν τοποθετηθεί στο ύψος του κόμβου της Πεδινής και στον κόμβο της Ιόνιας στο ύψος του Αβγού, απαγορεύοντας τη κίνηση των βαρέων οχημάτων με κατεύθυνση προς το Επισκοπικό υποχρεώνοντάς τα να κινηθούν είτε μέσω Εγνατίας είτε μέσω Ιόνιας οδού.
Επομένως, εκτός από την απαγόρευση κίνησης στο τμήμα από την Πεδινή μέχρι το Αβγό για τα φορτηγά, πλην εκείνων που θα αιτηθούν στο υπ. Μεταφορών την έκδοση ειδικής άδειας, τεράστιο ζήτημα προκύπτει και για τις παρόδιες επιχειρήσεις που εξυπηρετούν την κίνηση αυτή και οι οποίες αναφέρονται είτε σε καταστήματα εστίασης είτε ακόμη και σε καταλύματα ή χώρους στάθμευσης. Ζήτημα προκύπτει ακόμη και για πολλές επιχειρήσεις όπως συνεργεία φορτηγών που λειτουργούν στο ίδιο τμήμα και στα οποία δε μπορούν να προσεγγίσουν οι οδηγοί των φορτηγών χωρίς επίσης να έχουν την ειδική άδεια.
Ήδη γίνονται συζητήσεις και έχει ξεκινήσει και η συλλογή υπογραφών από τους παρόδιους επιχειρηματίες όχι μόνο στο εν λόγω τμήμα αλλά και κατά μήκος της παλιάς εθνικής οδού, όπως είναι στο Χάνι Τερόβου, με πολλές επιχειρήσεις να ετοιμάζονται να βάλουν οριστικό λουκέτο σε περίπτωση που δεν αλλάξει η απόφαση ή δεν εφαρμοστούν περισσότερο ελαστικά κριτήρια.
Τι λένε οι αυτοκινητιστές
Ο πρόεδρος του Πανελλαδικού Συνδικάτου Χερσαίων Εμπορευματικών Μεταφορών Παναγ. Τεγρέλης σε δηλώσεις του στο ITV, τόνισε πως οι αυτοκινητιστές είχαν προσφύγει ήδη από το 2016 κατά της εφαρμογής του Νόμου, που υποτίθεται ότι θεσπίστηκε για την αύξηση της οδικής ασφάλειας στην πράξη όμως όπως ανέφερε, δεν ήταν τίποτε άλλο πέρα από ένα εισπρακτικό μέτρο για τους παραχωρησιούχους.
«Είναι επίφαση η οδική ασφάλεια και αυτό είχαμε επισημάνει από το 2016 όμως η αντίδρασή μας δεν έφτασε εκεί που θα έπρεπε και τα δικαστήρια δεν μας δικαίωσαν. Η ίδια κατάσταση που επικρατεί στην Ήπειρο καταγράφεται σε όλη την Ελλάδα και γι’ αυτό κι εμείς καλούμε τις Περιφέρειες που είναι αρμόδιες για την τοποθέτηση των πινακίδων να αντιληφθούν πόσο άδικος είναι ο Νόμος και πόσο σε βάρος των επαγγελματιών, αλλά και της τοπικής οικονομίας λειτουργεί. Εξάλλου μόνο στην Ελλάδα ισχύει η απαγόρευση χρήσης του εθνικού δικτύου ή των παράπλευρων δρόμων, αφού σε όλη την Ευρώπη όποιος θέλει, έχει τη δυνατότητα της επιλογής και χρεώνεται με το χιλιόμετρο. Εδώ έχουμε φτάσει στο άλλο άκρο, να απαγορεύουμε τη χρήση του παράπλευρου δικτύου, αδιαφορώντας και για το επιπλέον κόστος για τα δρομολόγια και για τον μεγαλύτερο χρόνο που μπορεί να κάνουμε και για την οδική ασφάλεια, αφού υποτίθεται ότι εκεί όπου τοποθετείται η σήμανση της απαγόρευσης, δε μπορούν να υπάρχουν υποδομές για τα φορτηγά. Πώς όμως δίνεται η δυνατότητα της χρήσης του όταν κάποιος έχει ειδική άδεια; Στην πράξη, όλα καταλήγουν να «πέφτουν» στις δικές μας πλάτες και ειδικά στα φορτηγά ΔΧ που επιτελούν και κοινωνικό έργο και γι’ αυτό ζητάμε να υπάρξει παρέμβαση και από τις Περιφέρειες», ανέφερε ο κ. Τεγρέλης.
«Δεν είναι απόλυτη η απαγόρευση», έλεγε η Περ. Ηπείρου
Μερικούς μήνες πριν και συγκεκριμένα στις αρχές του Φεβρουαρίου στο περιφερειακό συμβούλιο είχε έρθει προς συζήτηση το θέμα με αφορμή παρέμβαση της Λαϊκής Συσπείρωσης που είχε ζητήσει ενημέρωση και απαντήσεις για τους λόγους που δεν είχαν τοποθετηθεί οι πινακίδες αυτές στην παλιά εθνική Ιωαννίνων – Μετσόβου από το Πέραμα έως την Παναγιά Τρικάλων. Ο κ. Καχριμάνης είχε αναφέρει, ότι η Περιφέρεια βρίσκεται σε επικοινωνία με την ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε. προκειμένου να τοποθετηθούν πινακίδες σήμανσης που να υποδεικνύουν στους οδηγούς των φορτηγών αυτοκινήτων την εναλλακτική διαδρομή του οδικού άξονα, στην Περιφερειακή Ενότητα Ιωαννίνων και συγκεκριμένα στα λειτουργικά τμήματα της Εθνικής οδού Ιωαννίνων- Μετσόβου- Τρικάλων.
«Ειδικά το τμήμα Πέραμα – Μέτσοβο (στην περιοχή Μπαλντούμας) αποτελεί την είσοδο/ έξοδο όλων των οχημάτων που κινούνται προς το Βόρειο τμήμα της Π.Ε. Ιωαννίνων και για το λόγο αυτό η Περιφέρεια Ηπείρου έχει προβεί στη διαπλάτυνση των στροφών της Μπαλντούμας. Τυχόν απαγόρευση της κυκλοφορίας των οχημάτων άνω των 3,5 τόνων από το συγκεκριμένο τμήμα της Ε.Ο. θα επιβάρυνε επιπλέον το κυκλοφοριακό φορτίο στην περιφερειακή οδό και γενικά στο λεκανοπέδιο Ιωαννίνων», ανέφερε ο περιφερειάρχης που είχε δώσει και μία νομική ερμηνεία στην υπόθεση, λέγοντας πως η απαγόρευση της κυκλοφορίας όπως αναφέρεται στο Νόμο, δεν είναι απόλυτη, αφού καθορίζονται οι εξαιρέσεις. «Η διάταξη αυτή δεν μας επιτρέπει επί της ουσίας να απαγορεύσουμε τη διέλευση των βαρέων οχημάτων που κινούνται από το Βόρειο τμήμα της Π.Ε. Ιωαννίνων προς και από την Εθνική Οδό Ιωαννίνων- Τρικάλων με είσοδο/έξοδο από την περιοχή Περάματος», ανέφερε τον Φεβρουάριο η Περιφερειακή Αρχή.
Του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ
Related Posts
-
18 Ιουνίου 2024 -
14 Ιουνίου 2024 Αντιδρούν οδηγοί και επιχειρήσεις στην απαγόρευση κυκλοφορίας
-
4 Απριλίου 2024 Γενική η απάντηση για την διέλευση βαρέων οχημάτων
-
8 Φεβρουαρίου 2024 Αναζητούνται λύσεις για τη διέλευση των φορτηγών
-
19 Απριλίου 2023 Ψηφιακές διαδρομές συνδέουν αρχαιολογικούς χώρους
Κατηγορίες
- Επικαιρότητα(19.617)
- Πολιτικό Ρεπορτάζ(504)
- Ελλάδα(127)
- Οικονομία(1)
- Πολιτισμός(4.197)
- Εκδηλώσεις(1.573)
- Ήπειρος(1.962)
- Αθλητικά(2.932)
Αρθρογραφία
Είσοδος