Την επαναπροκήρυξη του οδικού έργου «Επέκταση Ιόνιας Οδού, τμήμα: Ιωάννινα – Κακαβιά» ανακοίνωσε χθες το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με προϋπολογισμό 234 εκατομμύρια ευρώ (με Φ.Π.Α.) και προαίρεση 76 εκατομμύρια ευρώ (με Φ.Π.Α.).
Εκείνο που δεν έγινε γνωστό και σαφές από την ανακοίνωση της επαναδημοπράτησης του έργου είναι εάν έχουν ληφθεί οι πρόνοιες ώστε να θεραπευτούν τα ζητήματα που οδήγησαν δύο φορές μάλιστα, στην ακύρωση της προηγούμενης δημοπράτησης από την Ενιαία Αρχή Ελέγχου Δημοσίων Συμβάσεων.
Ο κ. Σταϊκούρας σε ανύποπτο χρόνο πριν λίγες εβδομάδες είχε αναφέρει πως οι όροι της επαναδημοπράτησης θα είναι απολύτως σύμφωνοι με όσα ορίζει η Ενιαία Αρχή Ελέγχου Δημοσίων Συμβάσεων και αυτό μένει να φανεί στην πράξη εάν ισχύει ή εάν το έργο θα κινδυνεύσει ξανά με πιθανές προσφυγές που θα οδηγήσουν σε επιπλέον καθυστερήσεις.
Στην ανακοίνωσή του το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών επισημαίνει πως πρόκειται για ένα έργο ιδιαίτερης σημασίας για την Ήπειρο, τη Δυτική Ελλάδα και τη Νοτιοανατολική Ευρώπη που θα αναβαθμίσει τις προοπτικές μεταξύ Ελλάδας και των χωρών των Νοτιοδυτικών Βαλκανίων, στους τομείς των μεταφορών, του εμπορίου, του τουρισμού και των logistics.
«Το έργο, μήκους 70 χλμ, αποτελεί οδικό τμήμα του Δυτικού Άξονα. Είναι η συνέχεια της Ιόνιας Οδού από τα Ιωάννινα προς τα ελληνοαλβανικά σύνορα στην περιοχή της Κακαβιάς, διασχίζοντας τον νομό Ιωαννίνων.
Ο άξονας αυτός θεωρείται ως ο δυτικότερος κάθετος άξονας της Εγνατίας Οδού και εντάσσεται στο κεντρικό (core) Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών της χώρας. Ο νέος οδικός άξονας θα βελτιώσει τις κυκλοφοριακές συνθήκες στην πόλη των Ιωαννίνων, εκτρέποντας υπερτοπικούς φόρτους από την Περιφερειακή Οδό των Ιωαννίνων, ενώ η σύνδεση με τη Βιομηχανική Περιοχή θα επιτρέψει τη διοχέτευση της βαριάς κυκλοφορίας στο δίκτυο των αυτοκινητοδρόμων.
Παράλληλα, το έργο θα εξασφαλίσει στην περιοχή της Κόνιτσας πρόσβαση στην Ιόνια Οδό και κατ’ επέκταση στις περιοχές της Φλώρινας και της Καστοριάς», σημειώνεται στην ανακοίνωση του υπουργείου.
Τα οφέλη
Στο δεύτερο σκέλος της ανακοίνωσης για την επαναδημοπράτηση, το υπουργείο αναφέρει πως ανάμεσα στα σημαντικά οφέλη του οδικού άξονα «Ιωάννινα – Καλπάκι – Κακαβιά» περιλαμβάνονται επίσης η εξυπηρέτηση του αεροδρομίου των Ιωαννίνων, καθώς και του κύριου όγκου της κυκλοφορίας μεταξύ Αλβανίας – Ελλάδας, αφού η συνέχεια της οδού μετά την Κακαβιά εξυπηρετεί τις παραλιακές περιοχές της Αλβανίας και τα Τίρανα, από τις οποίες προέρχεται μεγάλος αριθμός χρηστών της οδού.
Το έργο περιλαμβάνει δυο υποτμήματα :Υποτμήμα 1: Ιωάννινα – Καλπάκι. Με αρχή το τέλος της σύμβασης παραχώρησης (Χ.Θ. 4+800) και πέρας το τέλος του AK Καλπακίου (Χ.Θ. 51+237,37) και συνολικό μήκος 46,4 χλμ νέας χάραξης. Στο υποτμήμα περιλαμβάνονται έξι (6) Ανισόπεδοι Κόμβοι, εκ των οποίων ο ΑΚ Κ3 Πασσαρώνος (Χ.Θ. 21+940 – Χ.Θ. 23+441) μήκους 1,47χλμ., αποτελεί την Προαίρεση 1.
Υποτμήμα 2: Καλπάκι – Κακαβιά. Με αρχή το πέρας του ΑΚ Καλπακίου (Χ.Θ. 51+237,37) και πέρας τον μεθοριακό σταθμό Κακαβιάς (Χ.Θ. 74+349,66) και συνολικό μήκος 23,11 χλμ, προβλέπεται η αναβάθμιση της υφιστάμενης οδού, που αποτελεί την Προαίρεση 2.
Του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ
Related Posts
-
18 Ιουλίου 2024 -
2 Ιουλίου 2024 Εξασφαλίστηκαν οι πόροι για το Ιωάννινα-Κακαβιά
-
28 Νοεμβρίου 2023 Τρέχουν να «σβήσουν τη φωτιά» στο Υποδομών
-
-
8 Αυγούστου 2023 Προβληματισμοί για την πορεία του Ιωάννινα-Κακαβιά
-
2 Αυγούστου 2023 Σαφή χρονοδιαγράμματα, αποφεύγοντας τα λάθη
Κατηγορίες
- Επικαιρότητα(19.623)
- Πολιτικό Ρεπορτάζ(504)
- Ελλάδα(127)
- Οικονομία(1)
- Πολιτισμός(4.197)
- Εκδηλώσεις(1.573)
- Ήπειρος(1.962)
- Αθλητικά(2.932)
Αρθρογραφία
Είσοδος