Τα αισιόδοξα στοιχεία από τον τουρισμό το πρώτο εξάμηνο δείχνουν και μία τάση για ένα πολύ καλό κλείσιμο της χρονιάς στο σύνολό της. Οι αυξημένοι επισκέπτες και τα αυξημένα έσοδα δεν μπορεί παρά να είναι ένα αισιόδοξο μήνυμα για την ανθεκτικότητα του ελληνικού τουρισμού και για την τόνωση της οικονομίας.
Υπάρχει προφανώς και ο αστερίσκος του πληθωρισμού και της ακρίβειας που αυξάνει τα κόστη λειτουργίας και μειώνει τα περιθώρια κέρδους. Η συνέχιση των τάσεων ανόδου των τιμών και αύξησης του κόστους και την επόμενη περίοδο ενδέχεται να επηρεάσει πιο ριζικά τα έσοδα αλλά και την κίνηση της επόμενης χρονιάς και αυτό είναι ένα καμπανάκι που πρέπει να ακουστεί από την αγορά και τους αρμόδιους.
Η δεύτερη παράμετρος που έθεσε η συγκυρία είναι αυτήν της οικολογικής προστασίας και του ευρύτερου περιβαλλοντικού ζητήματος που θέτει η Κλιματική Αλλαγή. Ας μην νομίζουμε ότι ο πολίτης μίας ευρωπαϊκής χώρας δεν βλέπει τι γίνεται και δεν προβληματίζεται από τις μεγάλες καταστροφές στα δάση από τις πυρκαγιές ή τις πλημμύρες. Κι όσο κι αν δείχνει αλληλέγγυος ή είναι έτοιμος να δώσει κι άλλες ευκαιρίες σε χώρες όπως η Ελλάδα, δεν είναι σίγουρο ότι θα το κάνει και για πάντα αν δεν δει και μία συνολική και μακροχρόνια πολιτική προστασίας του περιβάλλοντος και των κοινωνιών. Το πώς αντιμετωπίζει μία χώρα της ΕΕ τις συνέπειες της Κλιματικής Κρίσης είναι ζήτημα προς συζήτηση σήμερα ανάμεσα στον κόσμο.
Όπως ζήτημα είναι και αυτή καθ’ αυτή η προστασία του περιβάλλοντος ή ακόμα ακόμα και η διαχείριση των ζώων. Αν συνεχιστεί αυτή η κατάσταση αυθαιρεσίας με την κατάληψη των ακτών από κάθε είδους κατασκευές ή τις παρεμβάσεις στην ύπαιθρο, αλλά και αυτό το δραματικό πρόβλημα με τα εκατομμύρια των αδέσποτων ζώων στους δρόμους, δεν είναι καθόλου σίγουρο ότι θα συνεχίσουμε ως χώρα να τυγχάνουμε της αναγνώρισης των επισκεπτών μας.
Το μήνυμα σε εικόνες
Τα βίντεο έχουν επιστρέψει. Χιλιάδες ώρες στα social media καταναλώνονται πια όχι σε κείμενα αλλά σε κινούμενες εικόνες και πρόσωπα που μιλάνε. Είναι σαν ένα παλιό μέσο όπως η τηλεόραση ή παλιότερες τεχνικές όπως η βιντεογράφηση να επιστρέφουν με νέα μορφή.
Όχι όμως με τον παλιό τρόπο που σε ήθελε καθηλωμένο μπροστά στην εικόνα αλλά με μία νέα αντίληψη που επιδιώκει την προσοχή στο μήνυμα, την κίνηση και το πέρασμα σύντομων φράσεων ή υπότιτλων.
Δεν μπορείς να ξέρεις αν είναι μόδα ή όχι. Άλλωστε όλα αλλάζουν τρομερά γρήγορα πια.Μοιάζει σαν ένα μίγμα της τάσης να βλέπουμε τον άνθρωπο της διπλανής πόρτας, μαζί με κάτι σημαντικό που πρέπει να ειπωθεί.Πόσο σημαντικό όμως μπορεί να γίνει κάτι που ειπώνεται σε λίγα δευτερόλεπτα και με τη συνοδεία μίας προσεγμένης και σκηνοθετημένης εικόνας; Και πώς αυτό που ξεκίνησε σαν μία αυθόρμητη καταγραφή της στιγμής μπορεί να έχει αξιώσεις επαγγελματικής προβολής και επικοινωνιακής τακτικής;
Γράφει ο ΦΙΛΗΜΩΝ ΚΑΡΑΜΗΤΣΟΣ
fkaramitsos@yahoo.gr
Κατηγορίες
- Επικαιρότητα(19.623)
- Πολιτικό Ρεπορτάζ(504)
- Ελλάδα(127)
- Οικονομία(1)
- Πολιτισμός(4.197)
- Εκδηλώσεις(1.573)
- Ήπειρος(1.962)
- Αθλητικά(2.933)
Αρθρογραφία
Είσοδος