Παρασκευή 22 Νοεμβρίου 2024 12:16
Τελευταία Ενημέρωση: 06 Σεπτεμβρίου 2023
Επικαιρότητα

Προχωρά η διαδικασία παραχώρησης του Λιμένα Ηγουμενίτσας

Off

Στην Ολομέλεια της Βουλής συζητείται η Κύρωση της Τροποποίησης της Σύμβασης Παραχώρησης μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και των «Οργανισμός Λιμένος Ηγουμενίτσας Α.Ε.» και «Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης Α.Ε.» και την αναθεώρηση της λιμενικής διακυβέρνησης μέσω διαβούλευσης με τις τοπικές κοινωνίες, μετά τις δημοτικές εκλογές, προανήγγειλε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, κατά την διάρκεια της ομιλίας του

Ο κ. Βαρβιτσιώτης τόνισε ότι υπάρχουν λιμάνια διαφορετικών ταχυτήτων, εστιάζοντας στην ανάγκη εκσυγχρονισμού αυτού του πλαισίου, μέσω της επικαιροποίησης της Εθνικής Στρατηγικής Λιμένων, αλλά και της χάραξης πολιτικής ως προς την καλύτερη διαχείριση των λιμένων «η οποία θα τους καταστήσει πιο αποδοτικούς για τις τοπικές κοινωνίες και για την ενίσχυση των οικονομικών δραστηριοτήτων».

Η Ηγουμενίτσα

Σε ό,τι αφορά την Κύρωση της Τροποποίησης της Σύμβασης Παραχώρησης του ΟΛΗΓ ΑΕ την χαρακτήρισε εξαιρετικά επωφελή για τα εθνικά συμφέροντα, τον Έλληνα φορολογούμενο και για τα δημόσια οικονομικά, σημειώνοντας πως «θα εισπράξουμε 85 εκατ. ευρώ για 39 χρόνια, για το 67% των μετοχών, αλλά και το 3,5% του τζίρου». Και θα εισπράττουμε και από όλες τις άλλες παρεχόμενες υπηρεσίες, ιδιαίτερα δε, μετά τις σημαντικές επενδύσεις που αναλαμβάνει ο επενδυτής να κάνει, υλοποιώντας το λεγόμενο «Master Plan Επέκτασης του Λιμανιού», το οποίο περιλαμβάνει συνολικές επενδύσεις 35 εκατ. ευρώ».

Ο Υπουργός Ναυτιλίας επεσήμανε ακόμα ότι «οι δημόσιες υποδομές, οι οποίες δεν πωλούνται και δεν εκχωρούνται στον ιδιώτη, παραμένουν στην κυριότητα του κράτους, αλλάζοντας όμως μορφή διαχείρισης και διοίκησης, μέσα από τη συμμετοχή ιδιώτη στην εταιρεία που διαχειρίζεται αυτές τις δημόσιες υποδομές» και ξεκαθάρισε πως «δεν υπάρχει ένας τρόπος αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας αλλά πολλοί και κατά περίπτωση επιλέγουμε αυτόν που είναι πιο πρόσφορος».

Ο κ. Βαρβιτσιώτης ανέφερε ακόμα ότι, στο Master Plan του λιμένα Ηγουμενίτσας έχει ενταχθεί η μεγάλη επένδυση που χρειάζεται για να μπουν οι ηλεκτρικές συνδέσεις, «ώστε το πλοίο όταν είναι αγκυροβολημένο να μην χρησιμοποιεί τις γεννήτριες και να μολύνει την ατμόσφαιρα, υποβαθμίζοντας τη ζωή των περιοίκων και των κατοίκων». Και πρόσθεσε πως «η αποκρατικοποίηση που γίνεται στον οργανισμό Λιμένα Ηγουμενίτσας και όχι στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας, το οποίο παραμένει σαν δημόσια περιουσία, είναι στη σωστή κατεύθυνση».

Ολοκληρώνοντας την ομιλία του, ο Υπουργός ειπε ότι «ως Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής θέλουμε προοπτικές ανάπτυξης για όλα τα λιμάνια».

Ο Βασίλης Γιόγιακας

Στη διαχείριση των Δήμων Ηγουμενίτσας και Φιλιατών περνούν 6.000 στρέμματα που αποχαρακτηρίστηκαν ως Χερσαία Ζώνη Λιμένα και εξαιρέθηκαν από τη δικαιοδοσία του Οργανισμού Λιμένος Ηγουμενίτσας. Επίσης στους δύο δήμους θα καταβάλλεται από τον ΟΛΗΓ για τα επόμενα περίπου 40 χρόνια, το 85% ετήσιου ανταλλάγματος παραχώρησης ύψους 3,5% επί των ακαθάριστων εσόδων του Οργανισμού. Οι σχετικές προβλέψεις περιλαμβάνονται στο νομοσχέδιο με το οποίο κυρώνεται η σύμβαση παραχώρησης του 67% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΗΓ σε θυγατρική εταιρεία του κοινοπρακτικού σχήματος το οποίο αναδείχθηκε ως Προτιμητέος Επενδυτής στον σχετικό διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ.

Αυτό αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο βουλευτής Θεσπρωτίας Βασίλης Γιόγιακας που ήταν εισηγητής της Νέας Δημοκρατίας. Στην ομιλία του αναφέρθηκε στα στοιχεία τα οποία αποδεικνύουν την επιτυχία της διαγωνιστικής διαδικασίας όπως είναι το υψηλό τίμημα των 84,2 εκατομμυρίων ευρώ που κατέβαλε ο επενδυτής και το οποίο ισοδυναμεί με περισσότερες από 50 φορές τα κέρδη προ φόρων του ΟΛΗΓ το 2022.  Τόνισε την υποχρέωση του επενδυτή να υποβάλει επικαιροποιημένο Προγραμματικό Σχέδιο Ανάπτυξης εντός 9 μηνών από την ολοκλήρωση της συμφωνίας και το οποίο τελεί υπό την έγκριση του Ελληνικού Δημοσίου. Ειδικά για τη νέα μαρίνα που έχει χωροθετηθεί στο βόρειο άκρο του λιμένα, ο βουλευτής ανέφερε ότι η λειτουργία της αναφέρεται ρητά στη σύμβαση παραχώρησης και περιλαμβάνεται στα στοιχεία τα οποία παραχωρούνται στον επενδυτή. «Όσοι σπεύδουν να κινδυνολογήσουν και δυσπιστούν για την επένδυση στη νέα μαρίνα – με τον ίδιο τρόπο που δεν πίστευαν ότι θα προχωρήσει η απόδοση εκτάσεων στις δήμους – φοβάμαι ότι θα πέσουν έξω για μία ακόμα φορά.»,  σημείωσε ο Βασίλης Γιόγιακας.

Σχετικά με το μοντέλο αξιοποίησης του ΟΛΗΓ, ανέφερε ότι το μοντέλο της υποπαραχώρησης δραστηριοτήτων  το οποίο είχε ψηφίσει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ δεν ήταν αποτέλεσμα μελέτης, γι’ αυτό επί της προηγούμενης κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας το ΤΑΙΠΕΔ ανέθεσε σε ανεξάρτητους μελετητές να προτείνουν με ποιο τρόπο μπορεί να αξιοποιηθεί κάθε ένα περιφερειακό λιμάνι που ανήκει στο χαρτοφυλάκιό του.

Ο βουλευτής αναφέρθηκε επίσης στη συστηματική συνεργασία Υπουργείων, ΤΑΙΠΕΔ και ΟΛΗΓ κατά τα προηγούμενα 3,5 χρόνια προκειμένου να επιλυθούν εκκρεμότητες δεκαετιών σε σχέση με τη χερσαία ζώνη λιμένα Ηγουμενίτσας και να ικανοποιηθεί το αίτημα της τοπικής κοινωνίας για την απόδοση σε αυτήν εκτάσεων που δεν προορίζονται για λιμενικές δραστηριότητες.

«Με την είσοδο του επενδυτικού σχήματος, τόσο το λιμάνι της Ηγουμενίτσας όσο και τα μικρότερα λιμάνια που ανήκουν στον Οργανισμό – στα Σύβοτα, την Πλαταριά και τη Σαγιάδα – θα μπουν σε μια νέα φάση ανάπτυξης. Ανάπτυξη που μεταφράζεται σε αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος της Ηγουμενίτσας, στην αύξηση του τουριστικού ρεύματος στην ευρύτερη περιοχή, στη δημιουργία νέων επιχειρήσεων και νέων, άμεσων και έμμεσων, θέσεων εργασίας», τόνισε ο κ. Γιόγιακας.

Related Posts

Powerd By  

Ιδιοκτήτης - Νόμιμος Εκπρόσωπος - Διευθυντής - Διαχειριστής - Δικαιούχος domain name:
ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΤΖΕΚΑ ΦΩΤΕΙΝΗ
Διευθυντής σύνταξης:
ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ

Ι. ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΟΥ 8 45221 ΙΩΑΝΝΙΝΑ
tel 2651032055
mail ele@ele.gr

ΑΦΜ 047685050
ΔΟΥ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ