Τα νούμερα έχει και σημασία από ποια οπτική τα διαβάζεις. Αυτό συμβαίνει και με τη μαθητική διαρροή. Στο 3,84% ανέρχεται το ποσοστό των μαθητών που τη χρονιά 2014-15 φοιτούσαν στη Γ’ Γυμνασίου και δεν συνέχισαν τη φοίτησή τους στην Α’ Λυκείου. Σύμφωνα με στοιχεία του ΙΤΥΕ – Διόφαντος, τα οποία διαβιβάστηκαν στη Βουλή ως συνοδευτικό έγγραφο γραπτής απάντησης του Υπουργού Παιδείας, Νίκου Φίλη, στον βουλευτή Άρτας Γ. Στύλιο οι περιοχές με τη μεγαλύτερη σχολική διαρροή από τη Γ’ Γυμνασίου στην Α’ Λυκείου είναι τα Δωδεκάνησα και η Ροδόπη με ποσοστό 8,37% και 8,02% αντίστοιχα.
Πάνω από το γενικό μέσο όρο του 3,84% βρίσκονται 12 περιοχές, και υπόλοιπες 39 περιοχές εμφανίζουν ποσοστό μικρότερο του 3,84% ενώ τα χαμηλότερα ποσοστά σχολικής διαρροής εντοπίζονται σε Πέλλα, Φλώρινα, Σάμο, Καρδίτσα, Κοζάνη.
Το κύριο ερώτημα που θα μπορούσε να διατυπωθεί είναι το πού πάνε τελικά αυτά τα παιδιά που δεν συνεχίζουν στο Λύκειο. Και ακόμα πιο σημαντικό, γιατί δεν συνεχίζουν. Γιατί θεωρούμε αυτονόητο ότι στις μέρες μας τα παιδιά ολοκληρώνουν και το Λύκειο, φαίνεται όμως ότι αυτό δεν είναι αυτονόητο για όλους. Κι είναι αυτό το σημείο που πρέπει κάποιος να διαβάσει και με άλλους τρόπους τα στοιχεία και όχι με την απλή παράθεση των στατιστικών.
Στην Ήπειρο, στη Θεσπρωτία καταγράφεται μεγαλύτερο ποσοστό διαρροής (4%) και 17 παιδιά εκτός Α’ Λυκείου ενώ στις άλλες περιοχές έχουμε στα Ιωάννινα 36 μαθητές και 2,7%, στην Πρέβεζα 12 μαθητές και 2,01% και στην Άρτα 11 μαθητές και 1,8%. Συνολικά 76 μαθητές Γυμνασίου δεν προχώρησαν στο Λύκειο.
Το Υπουργείο Παιδείας, σημειώνει στην ανακοίνωσή του ότι υλοποιεί δράσεις που στοχεύουν στην καταπολέμηση φαινομένων σχολικής διαρροής. Στο πλαίσιο του Προγράμματος «Κοινωνικό Σχολείο» που υλοποιήθηκε κατά το σχολικό έτος 2014-2015 πραγματοποιήθηκαν προγράμματα που στόχο είχαν τη σωστή πληροφόρηση, την παροχή γνώσεων στους μαθητές και την ανάπτυξη των απαραίτητων δεξιοτήτων που θα συμβάλουν στην διαμόρφωση ολοκληρωμένων προσωπικοτήτων. Το Πρόγραμμα «Κοινωνικό Σχολείο», περιελάμβανε, μεταξύ άλλων, τους θεματικούς άξονες: Ρατσισμός και Ανθρώπινα Δικαιώματα, καθώς και Ναρκωτικά και Σχολικός Εκφοβισμός.
Επίσης, από το υπουργείο τα τελευταία χρόνια έχει εισαχθεί στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση ένας καινοτόμος θεσμός συμβουλευτικής υποστήριξης, «Οι Συμβουλευτικοί Σταθμοί Νέων (ΣΣΝ)», οι οποίοι λειτουργούν στις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας και σκοπός τους είναι να προσφέρουν υποστηρικτική συμβουλευτική βραχείας διάρκειας σε γονείς, μαθητές, αλλά και εκπαιδευτικούς.
Επιπλέον, με εγκύκλιο, ενημερώθηκε η σχολική κοινότητα ότι λειτουργούν 79 Κέντρα Συμβουλευτικής και Προσανατολισμού (ΚΕΣΥΠ), τα οποία παρέχουν στήριξη σε μαθητές, νέους έως 25 ετών, γονείς-κηδεμόνες και εκπαιδευτικούς στα θέματα σταδιοδρομίας (εκπαιδευτικής, επαγγελματικής) και κοινωνικής ανάπτυξης, καθώς και έγκυρη πληροφόρηση σχετικά με θέματα εκπαιδευτικών και επαγγελματικών διεξόδων και συνεργάζονται με φορείς της σχολικής κοινότητας και κοινωνικούς εταίρους (οικονομικούς, εκπαιδευτικούς, πολιτιστικούς φορείς κ.α.).
Να σημειωθεί τέλος ότι σε χαμηλά επίπεδα ανέρχεται το ποσοστό των μαθητών που επανέλαβαν την τάξη καθώς αυτοί ανέρχονται σε 1406 σε σύνολο 98.110 με το ποσοστό να διαμορφώνεται στο 1.43%
Κατηγορίες
- Επικαιρότητα(19.638)
- Πολιτικό Ρεπορτάζ(505)
- Ελλάδα(127)
- Οικονομία(1)
- Πολιτισμός(4.201)
- Εκδηλώσεις(1.576)
- Ήπειρος(1.962)
- Αθλητικά(2.935)
Αρθρογραφία
Είσοδος