Έντονος είναι ο προβληματισμός στην Αστυνομία και στα κατά τόπους Τμήματα Τροχαίας σε όλη τη χώρα, από τον τρόπο με τον οποίο γίνεται χρήση των ηλεκτρικών πατινιών, αλλά και γενικότερα των ελαφρών προσωπικών ηλεκτρικών οχημάτων, όπως περιγράφονται στη νομοθεσία.
Το πρόσφατο διπλό δυστύχημα σε μία ημέρα, με διαφορά λίγων μόλις ωρών σε Μύκονο και Πάρο αντίστοιχα, με δύο χρήστες πατινιών να αφήνουν τη ζωή τους στην άσφαλτο, κινητοποίησε εκ νέου τις αρμόδιες υπηρεσίες, που εντατικοποιούν τους ελέγχους, αλλά και τις ενημερωτικές δράσεις.
Η Πολιτεία επίσης, με το Νόμο 3784/2021 επιχειρεί να βάλει μία τάξη στο χάος στους ελληνικούς δρόμους και πεζόδρομους με τη χρήση των οχημάτων αυτών, που κινούνται με ηλεκτροκινητήρες και τα οποία μπορεί να είναι τα πατίνια, τα τροχοπέδιλα (rollers) και οι τροχοσανίδες (skateboards).
Παρόλα αυτά, όπως όλοι παραδέχονται υπάρχουν ακόμη κενά, ασάφειες και προβληματισμοί σχετικά με τη χρήση, τους κανόνες που πρέπει να τηρούν, αλλά και ειδικότερα σε σχέση με την ηλικία των χρηστών, καθώς στην συντριπτική τους πλειονότητα, πρόκειται για ανήλικους. Άλλωστε, παιδιά άνω των 12 ετών επιτρέπεται να οδηγούν τέτοιου είδους οχήματα αν η μέγιστη ταχύτητά φτάνει τα 6 χλμ, ενώ αν η ταχύτητά τους φτάνει τα 25 χιλιόμετρα, επιτρέπεται η οδήγηση σε άτομα άνω των 15 ετών.
Οι κανόνες
Αναφορικά με τους βασικούς κανόνες ο διοικητής του Τμήματος Τροχαίας Ιωαννίνων Γρηγ. Καρράς τόνισε, ότι τα οχήματα αυτά θα πρέπει να κινούνται στο δεξί άκρο του οδοστρώματος, αλλά απαγορεύεται να κινούνται σε δρόμους όπου το όριο ταχύτητας είναι άνω των 50 χλμ.
«Οι οδηγοί απαγορεύεται να ρυμουλκούνται ή να ρυμουλκούν ή να ωθούν διάφορα αντικείμενα, να φορούν ακουστικά ή να μιλούν στο κινητό τους τηλέφωνο, αλλά και να μεταφέρουν επιβάτες στα οχήματά τους. Επίσης, όσοι κάνουν χρήση τέτοιων οχημάτων, κατά την εκτέλεση της εργασίας τους, υποχρεούνται τη νύχτα να φορούν κατάλληλο ρουχισμό με φωσφοριζέ γιλέκο ή μπουφάν και ανακλαστήρες στο όχημα και στο κράνος τους», ανέφερε.
Πρόστιμα και εκπαίδευση
Τα πρόστιμα ξεκινούν από 80 και φτάνουν τα 150 ευρώ με τον κ. Καρρά να σημειώνει, ότι έχουν επιβληθεί πρόστιμα σε ελέγχους που έγιναν και γίνονται από κλιμάκια τροχονομικού ελέγχου της Τροχαίας Ιωαννίνων.
Το εξαιρετικά σημαντικό όπως ανέφερε, είναι να γίνει μία συστηματική προσπάθεια ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης καταρχάς των παιδιών, από τη σχολική ηλικία στο Δημοτικό, που μελλοντικά θα γίνουν χρήστες τέτοιων οχημάτων, για τις υποχρεώσεις, τους κανόνες που πρέπει να τηρούν, αλλά και τους κινδύνους, ώστε να είναι όσο γίνεται καλύτερα ενημερωμένοι και προστατευμένοι.
«Ως Τροχαία Ιωαννίνων σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Παν. Μυλωνάς» κάναμε ήδη μία ενημερωτική δράση για τη χρήση του ποδηλάτου και των πατινιών που απευθυνόταν σε μαθητές των τελευταίων τάξεων του Δημοτικού και συνεχίσουμε τις παρεμβάσεις μας στα σχολεία της περιοχής. Είναι πράγματι μία αντίφαση να κυκλοφορούν στο ίδιο οδικό δίκτυο εντός των πόλεων οδηγοί Ι.Χ και δικύκλων, που έχουν αποκτήσει δίπλωμα οδήγησης και έχουν περάσει τις εξετάσεις για τον ΚΟΚ με χρήστες πατινιών και άλλων ελαφρών οχημάτων, που είναι ανήλικοι και οι οποίοι δεν έχουν περάσει από κάποια προηγούμενη εκπαίδευση, αλλά αυτό είναι ζήτημα της Πολιτείας και όχι των ελεγκτικών μηχανισμών», ανέφερε ο κ. Καρράς.
Προς το παρόν πάντως στην πόλη των Ιωαννίνων, δεν παρατηρείται κάποιο ιδιαίτερο πρόβλημα αφού ο αριθμός των καθημερινών χρηστών ελαφρών ηλεκτρικών οχημάτων, ίσως και λόγω των καιρικών συνθηκών δεν είναι μεγάλος, αυτό όμως ανά πάσα στιγμή μπορεί να αλλάξει, με δεδομένο μάλιστα, ότι και στο πρόσφατο παρελθόν εκδηλώθηκε ενδιαφέρον από εταιρείες ενοικίασης τέτοιων οχημάτων, να αναπτύξουν τις δραστηριότητές τους και στην πόλη των Ιωαννίνων, στην πράξη όμως μέχρι σήμερα, δεν προχώρησε κάτι αντίστοιχο, με αυτό που γίνεται σε αρκετές άλλες πόλεις της χώρας, έχοντας προκαλέσει τεράστια αύξηση στον αριθμό των χρηστών.
Του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ
Κατηγορίες
- Επικαιρότητα(19.623)
- Πολιτικό Ρεπορτάζ(504)
- Ελλάδα(127)
- Οικονομία(1)
- Πολιτισμός(4.197)
- Εκδηλώσεις(1.573)
- Ήπειρος(1.962)
- Αθλητικά(2.933)
Αρθρογραφία
Είσοδος