Δεσμεύσεις για τη χρηματοδότηση, αλλά και την υλοποίηση με αυστηρά χρονοδιαγράμματα των συγκοινωνιακών έργων στην Ήπειρο, για οδικές συνδέσεις όσο και για το μέλλον της σιδηροδρομικής σύνδεσης, ζητούν από το κράτος οι Δήμοι της Ηπείρου με απόφαση της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Ηπείρου.
Ομόφωνη ήταν η απόφαση του το Διοικητικό Συμβούλιο της Π.Ε.Δ. και μετά από την εισήγηση του προέδρου Χρήστου Ντακαλέτση που είχε ως αφορμή τις πρόσφατες δηλώσεις του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη ότι η Σιδηροδρομική Εγνατία είναι ένα έργο που μπορεί να ενταχθεί μόνο στη σφαίρα της επιστημονικής φαντασίας. Ο κ. Ντακαλέτσης χαρακτήρισε «απρόκλητη» τη συγκεκριμένη δήλωση σε σχέση με το τρένο και μίλησε για τα μεγάλα οδικά έργα της Ηπείρου που έχουν «βαλτώσει» και που δεν παρουσιάζουν κάποιο σημαντικό βαθμό εξέλιξης, ως προς την υλοποίησή τους.
Συγκεκριμένα, ο κ. Ντακαλέτσης ανέφερε πως ο δρόμος Γιάννενα-Καλπάκι-Κακαβιά είναι σήμερα μπλοκαρισμένος στην προδικαστική προσφυγή, με άγνωστη την τύχη του διαγωνισμού. Επανέλαβε την παλαιότερα εκφρασμένη διαφωνία της Π.Ε.Δ. Ηπείρου σχετικά με την τρίιχνη και όχι τετράιχνη κατασκευή του συγκεκριμένου δρόμου, ενώ επεσήμανε πως αν και δεν είναι εξασφαλισμένη η χρηματοδότηση του έργου, αναμένεται υποτίθεται, η ανάληψη νομικής δέσμευσης την 1η Νοεμβρίου. «Την ίδια στιγμή βλέπουμε άλλοι οδικοί άξονες όπως ο δρόμος Μπράλος-Άμφισσα να χρηματοδοτούνται με προϋπολογισμό ανάλογο του δρόμου Γιάννενα-Κακαβιά (285,5 εκατ. ευρώ). Εκεί έχει υπογραφεί η σύμβαση με εξασφαλισμένους πόρους από το ΕΣΠΑ 2021-27 και εδώ αντίθετα δεν ξέρουμε τι θα γίνει με την προαίρεση του τμήματος Καλπάκι-Κακαβιά» υποστήριξε ο κ. Ντακαλέτσης που έκανε αναφορές και σε άλλα οδικά έργα που απαιτούνται.
Στη συνολική διεκδίκηση της Π.Ε.Δ. Ηπείρου εντάσσεται και η βελτίωση των Εθνικών Οδών Άρτας-Τρικάλων και Άρτας-Καρδίτσας.
Τέλος, ο κ. Ντακαλέτσης αναφέρθηκε στις χρηματοδοτήσεις των Δήμων από το ΕΣΠΑ και το Ταμείο Ανάκαμψης. Τόνισε πως οι 13 από τους 18 Δήμους της Ηπείρου δεν εντάχθηκαν σε χρηματοδοτικά προγράμματα του Ταμείου Ανάκαμψης, όπως το πρόγραμμα Οδικής Ασφάλειας κι έκανε λόγο για «κατάφωρη αδικία» σε βάρος των 13 Δήμων της Ηπείρου, με ευθύνη του αναπληρωτή Υπουργού Εσωτερικών κ. Στ. Πέτσα, ο οποίος όρισε περιορισμό για την ένταξη στο πρόγραμμα Οδικής Ασφάλειας τον πληθυσμό άνω των 20.000 κατοίκων, συμπεριλαμβάνοντας και τους τουριστικούς Δήμους.
ΦΙΛΗΜΩΝ ΚΑΡΑΜΗΤΣΟΣ
Related Posts
-
-
23 Ιουλίου 2024 «Πληγή» για τους δήμους το ενεργειακό κόστος
-
27 Απριλίου 2024 Υπέρ της εναλλακτικής πρότασης της ΚΕΔΕ
-
29 Μαρτίου 2024 Πέρασαν στους δήμους το μητρώο των εθελοντών
-
7 Μαρτίου 2024 Στο επίκεντρο η ανάκληση των αποφάσεων
-
16 Φεβρουαρίου 2024 «Χρώμα» κεντροαριστεράς στη διοίκηση της ΠΕΔ
Κατηγορίες
- Επικαιρότητα(19.623)
- Πολιτικό Ρεπορτάζ(504)
- Ελλάδα(127)
- Οικονομία(1)
- Πολιτισμός(4.197)
- Εκδηλώσεις(1.573)
- Ήπειρος(1.962)
- Αθλητικά(2.933)
Αρθρογραφία
Είσοδος