ΤΔιαστάσεις παίρνει η δήλωση του πρωθυπουργού για τη σιδηροδρομική σύνδεση της Ηπείρου μέσω της δυτικής σιδηροδρομικής Εγνατίας και της Ηγουμενίτσας. Στην ουσία προανήγγειλε το τέλος του τρένου για την Ήπειρο σε ορατό χρόνο.
Εντύπωση προκαλεί ότι ο πρωθυπουργός δεν έκανε αυτή τη δήλωση στις ετήσιες επίσημες ή ανεπίσημες επισκέψεις του στην περιοχή και τα βουνά της, αλλά στο περιθώριο μίας τηλεοπτικής συνέντευξης που είχε το βράδυ της Τρίτης για την τραγωδία των Τεμπών και την επικαιρότητα.
Τι εμπόδιζε τόσα χρόνια τη ΝΔ και τον πρωθυπουργό να διασαφηνίσουν τις προθέσεις τους; Πότε ανακάλυψαν ότι είναι θέμα «επιστημονικής φαντασίας»; Μήπως θα ήταν πολύ καλύτερα και πολύ ορθότερα θεσμικά, να είχε προηγηθεί μία σύσκεψη και η δημοσιοποίηση τεχνοκρατικών και οικονομικών συμπερασμάτων; Ή τελικά μήπως είναι απλώς ένα επικοινωνιακό θέμα διαχείρισης του πολιτικού κόστους; Το ότι χτες, η τοπική ΝΔ, οι βουλευτές της και οι παράγοντες της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, σιώπησαν σημαίνει ότι μάλλον το τελευταίο συμβαίνει.
Προφανώς το θέμα δεν είναι κομματικό.Το ΠΑΣΟΚ που διαχειρίστηκε πολλούς ευρωπαϊκούς πόρους από τη δεκαετία του 2000 που είχε ανοίξει το θέμα του τρένου, αλλά και ο ΣΥΡΙΖΑ που έκανε και τη δική του θητεία από το 2015, δεν έκαναν κάτι ουσιαστικό για το τρένο. Παλιότερα δε, το τοπικό πολιτικό σύστημα έδειχνε για ευθύνες προς την Αθήνα και τους εκεί ιθύνοντες. Αλλά πέρασαν πολλές δεκαετίες πια ώστε να ψάχνουμε «ενόχους».
Ξέρουμε ως εχέφρονες ότι κανείς δεν θα δώσει στην Ήπειρο μερικά δισεκατομμύρια για να φτιάξει ράγες. Εδώ δεν βρίσκαν μερικές χιλιάδες ευρώ για το σύστημα τηλεδιοίκησης εκεί που είχε ράγες. Και η ΕΕ ρίχνει τους πόρους της εκεί που υπάρχει ανταγωνισμός όπως στην Κεντρική Ευρώπη. Εδώ στη μεθοριακή Ευρώπη, μένει ό,τι μένει και η πρόταση είναι να προσαρμοζόμαστε και να είμαστε ρεαλιστές. Άντε το πολύ πολύ κανάν κόμβο μπορούμε να ονειρευόμαστε, στο δρόμο για το χωριό.
Ας μιλάμε λιγότερο τότε
Το «λάθος» του πρωθυπουργού να χαρακτηρίσει τη σύνδεση της Ηγουμενίτσας με τρένο «επιστημονική φαντασία» δεν ήταν ότι είχε ή δεν είχε δίκιο. Αλλά ότι το είπε σαν μία προσωπική του άποψη, ξέροντας ότι τον ακούν άνθρωποι στην Ήπειρο που περιμένουν από την κυβέρνηση έναν ολοκληρωμένο αναπτυξιακό σχεδιασμό. Οι Ηπειρώτες όπως και όλοι οι Έλληνες μπορούν να πειστούν αν δουν μπροστά τους ένα σχέδιο, μία άποψη συνολική που να υποστηρίζεται από δεδομένα. Και αυτό άλλωστε θεωρητικά προωθούσε ως αντίληψη διαχείρισης της εξουσίας και ο ίδιος ο σημερινός πρωθυπουργός. Δεν ήρθε όμως το 2019 πχ στο Μέτσοβο να μας πει ότι ξέρετε, το τρένο δεν μπορεί να περάσει παράλληλα με τις γέφυρες της Εγνατίας που βλέπετε εδώ πιο κάτω. Αν το έλεγε θα είχε όλο το δίκιο με το μέρος του σήμερα και θα άφηνε στα άλλα κόμματα την ευθύνη να βρουν ανταπαντήσεις.
Η πολιτική σήμερα είναι σκληρά δεδομένα μέσα σε σκληρούς καιρούς. Κανείς στην Ήπειρο δεν θα πιστέψει ότι η πρώτη προτεραιότητα της χώρας είναι ένα τρένο στην Πίνδο. Γιατρούς θέλει η Ήπειρος, εκπαιδευτικούς, αλλά και δουλειές και στέγη για τους νέους ανθρώπους. Και πολλά ακόμα. Τα συζητάμε όλα αυτά και είναι γνωστά και στους πολιτικούς. Που κάποτε πρέπει να μάθουν να λένε σκληρές αλήθειες τη στιγμή που χρειάζεται και να κάνουν τον απολογισμό τους όταν δεν υλοποιούνται αυτά που αναφέρθηκαν παλιότερα.
Το καλύτερο πάντως θα ήταν να ξεκινήσουμε από αυτά που μπορούμε. Και μπορούμε κάτι καλύτερο να κάνουμε από το να θεωρούμε έργο τετραετίας το μεγάλωμα του δρόμου πάνω από το Καλπάκι.
Γράφει ο ΦΙΛΗΜΩΝ ΚΑΡΑΜΗΤΣΟΣ
fkaramitsos@yahoo.gr
Κατηγορίες
- Επικαιρότητα(19.623)
- Πολιτικό Ρεπορτάζ(504)
- Ελλάδα(127)
- Οικονομία(1)
- Πολιτισμός(4.197)
- Εκδηλώσεις(1.573)
- Ήπειρος(1.962)
- Αθλητικά(2.933)
Αρθρογραφία
Είσοδος