Την ολοκλήρωση της Ιόνιας Οδού στο τμήμα Ιωάννινα – Κακαβιά με τις ίδιες προδιαγραφές που έχει κατασκευαστεί το υπόλοιπο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου, ως τετράιχνος άξονας ζητά με ομόφωνο ψήφισμά του το Δημοτικό Συμβούλιο Πωγωνίου ενώ θέτει και προβληματισμούς για το έργο που θα γίνει στο τμήμα Καλπάκι- Κακαβιά.
Το ψήφισμα κάνει μεταξύ άλλων μία εκτενή αναφορά στον σχεδιασμό που ανακοινώθηκε από την κυβέρνηση και προχωρά με την προκήρυξη του έργου:
«Το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Πωγωνίου μελέτησε προσεκτικά την ανακοίνωση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την έναρξη της προκήρυξης του διαγωνισμού ολοκλήρωσης της Ιόνιας Οδού στο τμήμα Ιωάννινα-Κακαβιά με την παράλληλη κατεπείγουσα αναγκαστική απαλλοτρίωση των ακινήτων πάνω στα οποία θα διέλθει ο άξονας κι εκφράζει την έντονη ανησυχία του για την υλοποίηση του τμήματος «Καλπάκι-Κακαβιά».
Ο νέος δρόμος από τα Γιάννενα ως το Καλπάκι ακολουθεί νέα χάραξη και από το Καλπάκι ως την Κακαβιά θα ακολουθήσει την υφιστάμενη χάραξη με εξαίρεση το τμήμα από Κόμβο Δολιανών ως γέφυρα Αγιών.
Ολόκληρη η νέα οδός προβλέπεται να είναι με 2+1 λωρίδες, επομένως τρίιχνη κλειστή, με προδιαγραφές για μελλοντική διαπλάτυνσή της σε τετράιχνη.
Παρότι αποτελεί τμήμα του αυτοκινητόδρομου της Ιόνιας οδού κι έχει χαρακτηρισθεί ως έργο Εθνικής σημασίας (ΦΕΚ 1339/Β΄/14.09.2006) καθώς αποτελεί τμήμα του Δυτικού άξονα (Κακαβιά–Καλαμάτα) κι εντάσσεται στο κεντρικό Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών –ΤΕΝ (Απόφαση 1692/96/ΕΕ), δεν κρίθηκε απαραίτητος ο σχεδιασμός του με τεχνικά χαρακτηριστικά σύγχρονου αυτοκινητοδρόμου σε όλο του το μήκος και με υψηλό επίπεδο εξυπηρέτησης (τετράιχνη διατομή, δηλαδή δύο λωρίδες κυκλοφορίας και μια βοηθητική λωρίδα ανά κατεύθυνση με νησίδα ασφαλείας μεταξύ των αντίθετων κατευθύνσεων.)
Βάσει παλαιότερης μελέτης το κόστος κατασκευής του τμήματος από τέλος του έργου παραχώρησης της Ιόνιας Οδού έως το Καλπάκι ανερχόταν σε 340 εκατ. ευρώ (τιμές 2015), γεγονός που το καθιστούσε μη βιώσιμο και μη χρηματοδοτήσιμο από κονδύλια της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με τον Εκτελεστικό Κανονισμό 207/2015 της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Συνεπεία των παραπάνω, κρίθηκε αναγκαίος ο ανασχεδιασμός του έργου στην κατεύθυνση μείωσης του κόστους κατασκευής, ώστε να καταστεί βιώσιμο και χρηματοδοτήσιμο από κονδύλια της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Για αυτό και πλέον, όπως αναφέρεται στην προκήρυξη, η τυπική διατομή είναι 12,60 μ. έναντι 22,5 με την παλιά μελέτη, οι παράπλευρες οδοί έχουν 25.725μ. μήκος έναντι 25.160μ, οι γέφυρες είναι 4 αντί για 3 παλιότερα, οι άνω διαβάσεις 5 από 4».
Και προσθέτει:
Παραμένει ακόμη πιο ασαφής η εικόνα για την ολοκλήρωση της «αναβάθμισης», όπως χαρακτηρίζεται στην προκήρυξη, το έργο που αφορά στο τμήμα «Καλπάκι- Κακκαβιά» μήκους 23,11 χλμ. χαρακτηρισμένο μάλιστα ως Προαίρεση 2 ,γεγονός που αφήνει ανοιχτό το αν και με ποιο τρόπο θα υλοποιηθεί.
Παρά τις διαβεβαιώσεις Περιφέρειας, Υπουργών και Βουλευτών ότι είναι ο καλύτερος τρόπος για τη γρήγορη υλοποίηση του έργου, οι Πωγωνίσιοι ζητούμε την ένταξή του ως τμήμα της Ιόνιας Οδού με τις ίδιες προδιαγραφές του κλειστού τετράϊχνου ευρωπαϊκού αυτοκινητόδρομου».
Ο Δήμος Πωγωνίου «θεωρεί βέβαιο ότι μπορεί να καλυφθεί η επιπλέον δαπάνη για την κατασκευή τετράϊχνης οδού καθώς όλες οι ευρωπαϊκές χώρες στην συνέχεια του αυτοκινητόδρομου κατασκεύασαν ή σχεδιάζουν να κατασκευάσουν τετράϊχνες οδούς. Είναι παράλογο το τέλος ενός κλειστού αυτοκινητόδρομου, που το ίδιο το κράτος έχει χαρακτηρίσει ως εθνικής σημασίας, για λίγα χιλιόμετρα να γίνεται ξαφνικά τρίϊχνος με τεχνοοικονομικά κριτήρια ότι δεν είναι ανταποδοτικός ή δεν φτάνουν τα κονδύλια».
«Περιμένουμε την άμεση αύξηση της χρηματοδότησης του έργου και την υποχρεωτική κατασκευή του ως ισότιμο τμήμα της Ιόνιας Οδού.
Για το Πωγώνι κι ολόκληρη τη χώρα αποτελεί το σημαντικότερο έργο υποδομής και θα επιμείνουμε με κάθε τρόπο στην ορθή κατασκευή του.
Παρακολουθούμε στενά, καθόσον η ενημέρωσή μας υπήρξε ανεπαρκής και περιορισμένη, κάθε σχετική ανακοίνωση και δηλώνουμε αποφασισμένοι να διεκδικήσουμε το αυτονόητο, την ολοκλήρωση του δρόμου που ενώνει τη Νότια Ελλάδα με τα Ευρωπαϊκά σύνορα ως δρόμο ίδιας αξίας από την αρχή ως το τέλος, καθώς αναμένουμε άμεσα και γρήγορα οικονομικά και πολιτισμικά αποτελέσματα για τον τόπο μας» προσθέτει και καταλήγει:
«Ζητούμε ισομερή μεταχείριση με τις υπόλοιπες περιοχές της χώρας όπου κατασκευάζονται ή εξαγγέλλονται μεγάλοι οδικοί άξονες καθώς και διευκρινήσεις ώστε να ξεκινήσει, επιτέλους, ένας γόνιμος και ειλικρινής διάλογος στην κατεύθυνση ικανοποίησης του λογικού και σοβαρού αιτήματός μας.
Η παραμεθόριος έχει τα ίδια δικαιώματα με την υπόλοιπη Ελλάδα και οι κάτοικοί της που «φυλούν Θερμοπύλες» αξίζουν σεβασμό σε όλα τα επίπεδα και όχι ημίμετρα στην κατασκευή έργων. Διαφωνούμε και αρνούμαστε, λοιπόν, τη «μεσοβέζικη λύση» της αναβάθμισης εκτός αν η Πολιτεία και η Ευρώπη έχουν αποφασίσει ότι η παραμεθόριος είναι υποβαθμισμένη περιοχή ελάσσονος σημασίας».
Related Posts
-
21 Νοεμβρίου 2024 -
-
18 Οκτωβρίου 2024 Όταν το τοπίο συναντά την τέχνη και την αειφορία
-
8 Οκτωβρίου 2024 «Οικοτοπία – Ανακαλύπτοντας το τοπίο»
-
6 Σεπτεμβρίου 2024 ΤΙ ΖΗΤΑ Ο ΔΗΜΟΣ ΠΩΓΩΝΙΟΥ Λύση για τη διάθεση καυσόξυλων για ατομικές ανάγκες
-
28 Αυγούστου 2024 Σχεδιασμός έργων ΑΠΕ στο Πωγώνι
Κατηγορίες
- Επικαιρότητα(19.623)
- Πολιτικό Ρεπορτάζ(504)
- Ελλάδα(127)
- Οικονομία(1)
- Πολιτισμός(4.197)
- Εκδηλώσεις(1.573)
- Ήπειρος(1.962)
- Αθλητικά(2.932)
Αρθρογραφία
Είσοδος