55 ηλεκτρικά ποδήλατα, τα δύο εκ των οποίων θα είναι για άτομα με κινητικές αναπηρίες, πρόκειται να παραλάβει ο δήμος Ιωαννιτών, υλοποιώντας την απόφασή του να προχωρήσει στην απόκτηση, εγκατάσταση και λειτουργία ενός συστήματος μίσθωσης ηλεκτρικών ποδηλάτων.
Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου για τον δήμο Ιωαννιτών ανέρχεται σε 434.000 ευρώ και στις 11 Ιανουαρίου, οι όροι της διακήρυξης αναρτήθηκαν στη «διαύγεια» και τις επόμενες ημέρες αναμένεται να «βγει στον αέρα» ο διαγωνισμός δημοπράτησης.
Το έργο εντάσσεται χρηματοδοτικά και καλύπτεται από τους πόρους του Πράσινου Ταμείου και μαζί με τον δήμο Ιωαννιτών υπάρχουν και άλλοι δήμοι της χώρας, που ακολουθούν την ίδια διαδικασία.
Τα ηλεκτρικά ποδήλατα θα τοποθετηθούν σε σταθμούς ενοικίασης και αυτόματης φόρτισής τους που θα επιτρέπουν τη φόρτιση τους όσο αυτά είναι κλειδωμένα στον σταθμό. Στο προτεινόμενο έργο προβλέπεται η εγκατάσταση και λειτουργία πέντε Σταθμών Φόρτισης και τριών τερματικών σταθμών, χωρίς όμως να έχει γίνει ακόμη η χωροθέτησή τους, που θα προκύψει στη συνέχεια, ως προϊόν διαλόγου μεταξύ του αναδόχου και του φορέα υλοποίησης, λαμβάνοντας υπόψιν και τις προτάσεις που έχουν υποβληθεί στο πλαίσιο της διαβούλευσης στα συμμετοχικά εργαστήρια για τη χρήση του ποδηλάτου στην πόλη.
Πώς θα λειτουργεί
το σύστημα
Το σύστημα θα δίνει τη δυνατότητα στους πολίτες και στους επισκέπτες να παραλάβουν και να χρησιμοποιήσουν ένα ηλεκτρικό ποδήλατο για όσο χρόνο επιθυμούν, επιστρέφοντάς το σε κάποιο από τα σημεία στάθμευσης τα οποία θα είναι εγκατεστημένα σε επιλεγμένα σημεία.
Μεταξύ άλλων οι λόγοι υιοθέτησης συστημάτων μίσθωσης ποδηλάτων είναι:
Διευκόλυνση της κυκλοφορίας των ανθρώπων στο αστικό κέντρο.
Δημιουργία θετικής δημοσιότητας για την πόλη και στη συμβολή της τουριστικής ανάπτυξης.
Ανάδειξη του ποδηλάτου ως μεταφορικού μέσου και όχι μόνο αναψυχής.
Ανάπτυξη νέων μεθόδων βιώσιμης κινητικότητας στον αστικό ιστό.
Ανακούφιση του κυκλοφοριακού προβλήματος.
Μείωση των αστικών ρύπων και του θορύβου.
Βελτίωση της σωματικής και ψυχικής υγείας των δημοτών.
Καλλιέργεια της οικολογικής συνείδησης και της οικολογικής παιδείας.
Περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση των δημοτών.
Ενίσχυση της εμπορικής κίνησης καθώς οι ποδηλάτες (στατιστικά) είναι χρήστες της αγοράς της περιοχής που κινούνται, σε αντίθεση με διερχόμενους χρήστες ΙΧ.
Μεταστροφή των χρηστών ΙΧ και ΤΑΧΙ προς το ποδήλατο.
Αισθητική αναβάθμιση της πόλης.
«Έξυπνο» λογισμικό
Το έργο περιλαμβάνει εξοπλισμό, λογισμικό και υπηρεσίες. Το λογισμικό διαχείρισης του συστήματος θα πρέπει να είναι προσπελάσιμο μέσω κοινού περιηγητή ιστοσελίδων (brow ser). Να υποστηρίζει τη δυνατότητα μεταβολής των χρεώσεων και τιμολογιακής στρατηγικής ανάλογα με την τιμολογιακή πολιτική του Δήμου και ακόμη να έχει τα εξής χαρακτηριστικά: Συνεχής επικοινωνία με τα ποδήλατα, έλεγχος των μηχανισμών κλειδώματος των ποδηλάτων και ταυτοποίησης των χρηστών. Απομακρυσμένο ηλεκτρονικό κλείδωμα των ποδηλάτων με βλάβη. Έκδοση στατιστικών στοιχείων χρήσης. Ενημέρωση για τη φόρτιση των ποδηλάτων, καθώς και για την κατάσταση της μπαταρίας τους. Συνεχή παρακολούθηση της γεωγραφικής θέσης του κάθε ποδηλάτου. Να παρέχει στον διαχειριστή του συστήματος, σε πραγματικό χρόνο, πληροφορίες αναφορικά με την καλή λειτουργία των ποδηλάτων και τη διαθεσιμότητα των ποδηλάτων σε κάθε σταθμό. Να δημιουργεί αυτόματα αλλά και με χειροκίνητο τρόπο αναφορές με τη χρήση της ημέρας, αναλυτικά και συγκεντρωτικά στοιχεία των σταθμών, ποδηλάτων, χρηστών, κ.λπ.
Η διαδικασία μίσθωσης
Το σύστημα θα παρέχει τη δυνατότητα έκδοσης καρτών συνδρομητών, από επανδρωμένα εκδοτήρια, για τους πολίτες που επιθυμούν, με την κατάθεση των απαραίτητων δικαιολογητικών, τα οποία θα ταυτοποιούν τον χρήστη. Σε επιλεγμένους σταθμούς μίσθωσης ποδηλάτων θα είναι εγκατεστημένο ένα τερματικό μίσθωσης ποδηλάτων.
Μέσω του τερματικού, θα είναι δυνατή η μίσθωση ποδηλάτων τόσο από εγγεγραμμένους χρήστες, οι οποίοι διαθέτουν κάρτα συνδρομητή, όσο και από μη εγγεγραμμένους στο σύστημα χρήστες (π.χ. τουρίστες, επισκέπτες). Οι μη εγγεγραμμένοι χρήστες θα μπορούν να μισθώσουν ένα ποδήλατο, κάνοντας χρήση της πιστωτικής ή και χρεωστικής τους κάρτας για λόγους ταυτοπροσωπίας και εγγύησης ορθής χρήσης.
Επίσης, οι χρήστες θα μπορούν από ειδική mobile εφαρμογή, η οποία θα πρέπει να είναι διαθέσιμη σε Android και iOS, να έχουν πρόσβαση στα στοιχεία του συστήματος, στα διαθέσιμα ποδήλατα σε κάθε σταθμό, σε πραγματικό χρόνο και στην κατάσταση των διαθέσιμων ποδηλάτων.
Του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ
Related Posts
-
21 Νοεμβρίου 2024 -
21 Νοεμβρίου 2024 Γρίφος η λειτουργία του Πάρκου Πυρσινέλλα μετά την ανάπλαση
-
16 Νοεμβρίου 2024 «Νομική νίκη» η απόφαση του ΣτΕ
-
15 Νοεμβρίου 2024 Ορίζοντας διετίας τουλάχιστον για τα αντιπλημμυρικά
-
13 Νοεμβρίου 2024 Προσπάθεια για ανέγερση νέων φοιτητικών κατοικιών
-
13 Νοεμβρίου 2024 Κάλεσμα συμβολής στο Τοπικό Πολεοδομικό Σχέδιο
Κατηγορίες
- Επικαιρότητα(19.617)
- Πολιτικό Ρεπορτάζ(504)
- Ελλάδα(127)
- Οικονομία(1)
- Πολιτισμός(4.197)
- Εκδηλώσεις(1.573)
- Ήπειρος(1.962)
- Αθλητικά(2.932)
Αρθρογραφία
Είσοδος