Καλές ειδήσεις για την ολοκλήρωση των αυτοκινητοδρόμων, αλλά και για να μπει σε τροχιά ακόμα και η σιδηροδρομική σύνδεση της Ηπείρου έφερε η συνάντηση που είχε ο υπουργός Υποδομών Μεταφορών κα Δικτύων Χρήστος Σπίρτζης με τον πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΤΕπ) Βέρνερ Χόγιερ.
Ο στόχος για τους αυτοκινητοδρόμους, μεταξύ των οποίων είναι και η Ιόνια, είναι να ολοκληρωθούν ως τον Μάρτιο του 2017, έτσι ώστε να αξιοποιηθούν κονδύλια μόνο από το ΕΣΠΑ και να μην περάσουν τα έργα ως «γέφυρα» στο ΣΕΣ 2014- 2020 και δεσμευθούν έτσι πόροι από νέα έργα. Το θέμα αυτό θα βρεθεί στο επίκεντρο και των συζητήσεων με τους παραχωρησιούχους.
«Συμφωνήσαμε και συζητήσαμε για τους αυτοκινητοδρόμους που εμπλέκεται η Ευρωπαϊκή Τράπεζα (Μορέας και Ολυμπία Οδός) ένα βαρύ χρονοδιάγραμμα, προκειμένου σύντομα να ολοκληρωθούν οι αυτοκινητόδρομοι που έχουν ξεκινήσει εδώ και χρόνια», ανέφερε σε δηλώσεις του ο κ. Σπίρτζης. «Συμφωνήσαμε τις πρόσθετες εγγυήσεις, αλλά και τους υπόλοιπους όρους που θέτουμε εμείς στο τραπέζι. Είναι 300 εκατομμύρια ευρώ μέχρι την ολοκλήρωση ως εγγύηση», πρόσθεσε.
Ο κ. Χόγιερ τόνισε ότι η ΕΤΕπ έμεινε στην Ελλάδα κατά την περίοδο της κρίσης και ότι σκοπεύει να παραμείνει και μετά την κρίση. «Είναι εκπληκτικό το πόσα έργα θα ολοκληρωθούν σε λίγο στην Ελλάδα», είπε μεταξύ άλλων. «Αυτό που είναι σημαντικό τώρα είναι να θέσουμε μια λίστα με προτεραιότητες, όπως μας υπέδειξε και ο υπουργός», κατέληξε.
Παράλληλα τέθηκε και ο στόχος δημιουργίας ενός ενιαίου συστήματος ηλεκτρονικών διοδίων με αναλογική χρέωση κάτι που θα επιτρέψει οι αυτοκινητόδρομοι που έχουν μεγαλύτερα έσοδα να χρηματοδοτούν αυτούς που έχουν μικρότερα λόγω μείωσης του κυκλοφοριακού φόρτου. Αξιοσημείωτο είναι ότι η Εγνατία Οδός, προτείνεται να ενταχθεί στο ενιαίο σύστηνα διοδίων και με την κερδοφορία της, θεωρεί το υπουργείο Υποδομών ότι δεν πρέπει να ιδιωτικοποιηθεί.
Στο τραπέζι της συζήτησης μπήκε και η σιδηροδρομική Εγνατία με τη διαδρομή Ηγουμενίτσα -Θεσσαλονίκη- Αλεξανδρούπολη- Ορμένιο, προϋπολογισμού 5 δισ. ευρώ.
Το θετικό εδώ είναι ότι το σχέδιο παραμένει ενεργό και με κατάλληλη χρηματοδότηση θα μπορεί να «ωριμάζει» και να προχωρήσει η κατασκευή του σε βάθος χρόνου.
Του ΦΙΛΗΜOΝA ΚΑΡΑΜΗΤΣΟY
Κατηγορίες
- Επικαιρότητα(19.631)
- Πολιτικό Ρεπορτάζ(504)
- Ελλάδα(127)
- Οικονομία(1)
- Πολιτισμός(4.198)
- Εκδηλώσεις(1.573)
- Ήπειρος(1.962)
- Αθλητικά(2.934)
Αρθρογραφία
Είσοδος