Παρασκευή 22 Νοεμβρίου 2024 03:01
Τελευταία Ενημέρωση: 20 Οκτωβρίου 2022
Επικαιρότητα

Παράταση της απογραφικής διαδικασίας ψηφιακής οργάνωσης χρόνου εργασίας

Off

Την παράταση έως τις 31 Ιανουαρίου 2023 της απογραφικής διαδικασίας της ψηφιακής οργάνωσης του χρόνου εργασίας και την ενοποίηση των ασφαλιστικών οφειλών όλων των ταμείων σε ένα ενιαίο πεδίο οφειλών, ζητά με επιστολή της προς τον υπουργό Εργασίας Κωνσταντίνο Χατζηδάκη η Γενική Συνομοσπονδία Επαγγελματιών Βιοτεχνών και Εμπόρων Ελλάδας (ΓΣΕΒΕΕ).

Όπως αναφέρει στην επιστολή της η ΓΣΕΒΕΕ, «στην ιδιαίτερα απαιτητική και δύσκολη περίοδο που διανύουμε λόγω της παράλληλης εξέλιξης πολλαπλών κρίσεων (υγειονομικής, ενεργειακής και γεωπολιτικής) είναι αναγκαίο να μην δημιουργούνται επιπρόσθετα βάρη στις επιχειρήσεις για την διεκπεραίωση των υποχρεώσεων τους προς το Δημόσιο. Επιπλέον είναι αναγκαίο οι σημαντικές αλλαγές που γίνονται να προβλέπουν εύλογο και επαρκή χρόνο προσαρμογής λαμβάνοντας ιδιαίτερα υπόψη τις δυνατότητες των μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων».

Στο πλαίσιο αυτό επισημαίνει η ΓΣΕΒΕΕ ότι χρήζουν διευθέτησης:

-η απογραφική διαδικασία της ψηφιακής οργάνωσης του χρόνου εργασίας: Σύμφωνα με τις σχετικές ρυθμίσεις μέχρι τις 30 Νοεμβρίου 2022, όλες τις επιχειρήσεις – εργοδότες της χώρας και για το σύνολο των εργαζομένων τους, θα πρέπει να έχουν ολοκληρώσει την απογραφική διαδικασίας της ψηφιακής οργάνωσης του χρόνου εργασίας. Ωστόσο, όπως είναι γνωστό το 80% των μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων για τις συναλλαγές του με το Δημόσιο συνεργάζεται με εξωτερικούς λογιστές – φοροτεχνικούς. Αυτό σημαίνει ότι ο κλάδος των λογιστών – φοροτεχνικών θα επιφορτιστεί για μια ακόμη φορά με μια ογκώδη αποστολή, όταν ήδη οι υποχρεώσεις τους είναι ιδιαίτερα αυξημένες. Προκειμένου να ολοκληρωθεί η σχετική διαδικασία όσο πιο ομαλά γίνεται θεωρεί η ΓΣΕΒΕΕ αναγκαίο η καταληκτική ημερομηνία της ως άνω απογραφής να μετατοπιστεί τουλάχιστον για μέχρι τις 31/1/2023.

-Ταυτότητα οφειλέτη για την καταβολή των υποχρεώσεων: Επανέρχεται για το σοβαρό πρόβλημα που υφίσταται στις πληρωμές των ασφαλιστικών εισφορών αλλά και των οφειλών από τον τρόπο με τον οποίο εξοφλούνται , ιδιαίτερα μετά τη σύσταση του ΚΕΑΟ και τη μεταφορά σε αυτό των ληξιπρόθεσμων οφειλών. Ενδεικτικά σημειώνει ότι προκειμένου μια επιχείρηση να καταβάλει τις υποχρεώσεις της είναι υποχρεωμένη να έχει Τ.Π.Τ.Ε. για τις εμπρόθεσμες πληρωμές των εργοδοτικών εισφορών, ταυτότητα οφειλέτη για τις εκπρόθεσμες πληρωμές ή τις ρυθμισμένες οφειλές εργοδοτικών εισφορών των εργαζομένων της, κωδικό πληρωμής RF για τις εμπρόθεσμες πληρωμές των ατομικών εισφορών ΕΦΚΑ Μη μισθωτών, ταυτότητα οφειλέτη για τις εκπρόθεσμες πληρωμές ή τις ρυθμισμένες οφειλές ατομικών εισφορών του φορέα της, και περαιτέρω να αποκτήσει σειρά κωδικών πρόσβασης ώστε να έχει σαφή πληροφόρηση των υποχρεώσεων της. Με βάση αυτά προτείνει η ΓΣΕΒΕΕ την ενοποίηση των ασφαλιστικών οφειλών όλων των ταμείων σε ένα ενιαίο πεδίο οφειλών. Κάθε βεβαίωση οφειλής θα αποκτά συγκεκριμένη ταυτότητα οφειλής κατά τα πρότυπα της φορολογικής διοίκησης.

Related Posts

Powerd By  

Ιδιοκτήτης - Νόμιμος Εκπρόσωπος - Διευθυντής - Διαχειριστής - Δικαιούχος domain name:
ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΤΖΕΚΑ ΦΩΤΕΙΝΗ
Διευθυντής σύνταξης:
ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ

Ι. ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΟΥ 8 45221 ΙΩΑΝΝΙΝΑ
tel 2651032055
mail ele@ele.gr

ΑΦΜ 047685050
ΔΟΥ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ