Τη λες και … ντρίπλα από τη δημοτική αρχή, την απόφαση να ζητήσει από την Τεχνική Υπηρεσία να εξετάσει εναλλακτικές (που δεν υπάρχουν σε τεχνικό επίπεδο) για να αντιμετωπιστούν οι πλημμέλειες της μελέτης για την κατασκευή του μεγάλου δακτυλίου…
Κερδίζει χρόνο, στον οποίο φανταζόμαστε, ότι μπορεί να απευθυνθεί στη Διαχειριστική Αρχή, για να ζητήσει την αύξηση του προϋπολογισμού του έργου και κάπως έτσι να προχωρήσει η δουλειά…
Όμως, τα πράγματα δεν πρέπει να μείνουν σε αυτό, αλλά να ανοίξει ξεκάθαρα ένας φάκελος για το τι έγινε, ποιοι έχουν την ευθύνη για την σύνταξη της ελλιπούς, όπως προκύπτει μελέτης, για το έργο και ποιοι την ενέκριναν…
Και μπορεί να έχει δίκιο ο Θ. Γιωτίτσας, όταν λέει, ότι οι πολιτικοί που συμμετέχουν στις Επιτροπές δε μπορεί να έχουν την τεχνική εξειδίκευση για να γνωρίζουν τι ισχύει και τι όχι, από την άλλη όμως πάντα υπάρχει η πολιτική ευθύνη…
Και πολιτική ευθύνη για παράδειγμα, όντως μπορεί να μην προκύπτει, όταν οι υπηρεσίες του Δήμου, εισηγούνται θετικά για μία μελέτη, υπάρχει όμως, όταν καμία υπηρεσία δε σκέφτεται τι άλλο πρέπει να εξεταστεί ώστε όταν το έργο ξεκινήσει, να υλοποιηθεί απρόσκοπτα…
Υπάρχει θέμα λοιπόν σε ό,τι αφορά στα έργα που πρέπει να κάνει η ΔΕΥΑΙ, αναλαμβάνοντας (;) το τεράστιο κόστος που προκύπτει για τη μετακίνηση ενός αντλιοστασίου, για τη μετατόπιση του αγωγού ύδρευσης και για τη σύνδεση μίας περιοχής στα όρια Ανατολής – Κατσικά με το δίκτυο αποχέτευσης…
Είναι τραγικό και μόνο να το συζητάμε που έχουμε μία μελέτη από το 2014 – 15 που φτάνει στην Επιτροπή Περιβάλλοντος για γνωμοδότηση το 2017, που εκφράζει σοβαρές και συγκεκριμένες επιφυλάξεις για αυτά που συζητάμε σήμερα, παρόλα αυτά όμως που εγκρίνεται και υλοποιείται χωρίς καμία αλλαγή…
Για να φτάσουμε στο σήμερα, και να ψαχνόμαστε για τα 2 εκ. ευρώ που χρειάζονται για να είναι στέρεο το έδαφος και να μην βουλιάξει με την πρώτη πλημμύρα και για ένα πιθανώς μεγαλύτερο ποσό για τα έργα που πρέπει να κάνει η ΔΕΥΑΙ…
Πέρα από την πολιτική ευθύνη όμως, υπάρχει η μείζονα υπηρεσιακή ευθύνη την οποία ποτέ, κανείς δεν αναλαμβάνει και αυτό το έχουμε δει σε πάρα πολλές περιπτώσεις…
Ενδιαφέρον όμως είχε και ένα δεύτερο θέμα που συζητήθηκε στην Οικονομική Επιτροπή και είχε να κάνει με το αίτημα της αναδόχου εταιρείας που κάνει την αποκομιδή στις ΔΕ του Δ. Ιωαννιτών, να της δοθούν επιπλέον της σύμβασης 34.000 ευρώ για τους εννέα πρώτους μήνες του έτους, ώστε να καλύψει τις απώλειες που επωμίστηκε λόγω της αύξησης στην τιμή των καυσίμων…
Παραπέμφθηκε το θέμα με θετική εισήγηση στο Ελεγκτικό Συνέδριο όμως, γιατί διαφορετικά, δε μπορεί να γίνει τροποποίηση της σύμβασης…
Μεταφέρουμε ωστόσο την αρνητική ψήφο της «Ενότητας Πολιτών» και τις ενστάσεις της παράταξης «Ιωάννινα 2023», με τους κ.κ. Γιωτίτσα και Κοσμά αντίστοιχα, που επισήμαναν ότι αν το αίτημα γίνει δεκτό, τότε θα ανοίξει ο ασκός του Αιόλου και όλοι θα έρχονται να ζητούν τροποποιήσεις των συμβάσεων που έχουν υπογράψει…
Και όχι μόνον αυτό, αλλά όπως ανέφερε ο κ. Γιωτίτσας δε μπορεί να σταθεί ένα τέτοιο αίτημα από έναν ανάδοχο, που ανέλαβε την αποκομιδή των απορριμμάτων για τρία χρόνια με 2,6 εκ. ευρώ, με μηδενική έκπτωση και με την τιμή μονάδας στα 51 ευρώ τον τόνο, ενώ η υπηρεσία είχε εισηγηθεί τιμή 40 ευρώ…
«Πληρώνεται δηλαδή ο ανάδοχος με 900.000 ευρώ ετησίως για μία υπηρεσία που πήρε με μηδενική έκπτωση και έρχεται και ζητά 34.000 ευρώ γιατί αυξήθηκε η τιμή των καυσίμων; Δηλαδή, αν μειωθεί η τιμή, εμείς θα πρέπει να του ζητήσουμε τα χρήματα πίσω;», η αυτονόητη ερώτηση από τον κ. Γιωτίτσα…
Του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ
Κατηγορίες
- Επικαιρότητα(19.623)
- Πολιτικό Ρεπορτάζ(504)
- Ελλάδα(127)
- Οικονομία(1)
- Πολιτισμός(4.197)
- Εκδηλώσεις(1.573)
- Ήπειρος(1.962)
- Αθλητικά(2.932)
Αρθρογραφία
Είσοδος