Πολύ κοντά στο μοντέλο της ελικοδιάσωσης στη χώρα, που είχαν προτείνει οι ομάδες εργασίας που συστάθηκαν για το σκοπό αυτό, πριν μερικούς μήνες, κινούνται οι διατάξεις του σχεδίου νόμου που τέθηκε σε διαβούλευση από την Τρίτη και αφορά στη δημιουργία ενός μόνιμου μηχανισμού έρευνας και διάσωσης στη χώρα μας.
Το σχέδιο νόμου προβλέπει μεν τη θέσπιση μίας μόνιμης δομής, που θα λειτουργεί υπό τον έλεγχο και την αρμοδιότητα του Πυροσβεστικού Σώματος, αυτό όμως μπορεί να γίνει μετά την πάροδο μίας πενταετίας, καθώς αυτό που αναφέρεται σαφώς είναι, πως από την ψήφιση του Νόμου, προβλέπεται η σύναψη συμβάσεων για την παροχή υπηρεσιών έρευνας και διάσωσης με πιστοποιημένες εταιρίες, που διαθέτουν εναέρια ιδιωτικά μέσα και προσωπικό, ιδίως μέλη πληρώματος, χειριστές, τεχνικούς, διασώστες, ορειβάτες και εκπαιδευμένο και πιστοποιημένο υγειονομικό προσωπικό.
Το σχέδιο νόμου ορίζει ότι σκοπός είναι η θέσπιση μίας μόνιμης δομής έρευνας και διάσωσης ατόμων, η ζωή των οποίων και η σωματική τους ακεραιότητα απειλείται ή εκτίθεται σε κίνδυνο εντός της ελληνικής επικράτειας, σε χερσαίο χώρο.
Η δομή αυτή προβλέπεται να «στηθεί» με βάση διεθνείς προδιαγραφές ενώ για τη χρηματοδότησή της προβλέπεται η επιβολή τέλους που θα εισπράττεται κατά την αναχώρηση από τους ελληνικούς αερολιμένες προς τους αερολιμένες εξωτερικού από κάθε αναχωρούντα επιβάτη.
Μέχρι όμως η δομή να στελεχωθεί και εξοπλιστεί, το Ν/Σ προβλέπει για ένα χρονικό διάστημα έως πέντε (5) ετών και έως την πλήρη υλοποίηση του Εθνικού Σχεδίου Εναέριας Έρευνας και Διάσωσης (ΕΣΕΕΔ), τη σύναψη συμβάσεων με ιδιωτικές εταιρίες που θα διαθέτουν και την τεχνογνωσία και τα μέσα και το εκπαιδευμένο και το πιστοποιημένο προσωπικό.
Ο Γιώργος Ροκάς, οδηγός βουνού και ένας από τους ανθρώπους με τεράστια εμπειρία στον ορεινό τουρισμό, στις ορεινές δραστηριότητες και γνώστης του αντικειμένου της διάσωσης στο εξωτερικό, τόνισε ως μία πρώτη ανάγνωση, ότι το σχέδιο νόμου είναι πολύ κοντά σε αυτό που είχαν προτείνει οι ίδιοι, με το σκεπτικό, ότι το ελληνικό κράτος δεν είναι ακόμη σε θέση να εφαρμόσει και να θέσει σε λειτουργία έναν εθνικό μηχανισμό, που θα λειτουργεί και θα στηρίζεται σε δικά του μέσα και προσωπικό.
«Σε μία πρώτη ανάγνωση, μπορούμε να πούμε, πως είμαστε ικανοποιημένοι από αυτό που αναφέρεται στο νομοσχέδιο, γιατί είχαμε επιμείνει στην άμεση μίσθωση εταιριών που διαθέτουν εξειδικευμένο προσωπικό και μέσα και στη συνέχεια να εκπαιδευτούν οι ελληνικές αρχές και οι υπηρεσίες, για να λειτουργούν από το ίδιο το κράτος. Αυτό που φαίνεται, είναι πως η Κυβέρνηση είναι ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένη σε θέματα ορεινού τουρισμού και πάνω σε αυτό το ενδιαφέρον θέλουμε κι εμείς να πατήσουμε», ανέφερε ο κ. Ροκάς.
Αίσθηση ασφάλειας
Δίνοντας μία δεύτερη διάσταση στο ίδιο θέμα, ο κ. Ροκάς τόνισε πως αυτό που δεν έχουν καταλάβει πολλοί είναι το ότι εφόσον υπάρξει ένας μηχανισμός έρευνας και διάσωσης, αυτό θα οδηγήσει σε μεγάλη αύξηση της επισκεψιμότητας στον ορεινό τουρισμό στη χώρα.
«Έχουμε προορισμούς που είναι ενδιαφέροντες, όμως δεν είναι ελκυστικοί γιατί δε διαθέτουν τα εχέγγυα ασφάλειας. Ο Σύλλογος Αλπινιστών στην Αυστρία διαθέτει κάρτα μέλους με αντίτιμο 60 ευρώ το χρόνο, καλύπτοντας τη δωρεάν διακομιδή εφόσον απαιτηθεί σε όλες τις χώρες της Ευρώπης, πλην της Ελλάδας, που δεν έχει κανέναν μηχανισμό. Αν έρθει στη χώρα μας ένας τέτοιος πιστοποιημένος φορέας, θα αυξηθεί το ενδιαφέρον όλων εκείνων που αναζητούν σιγουριά και ασφάλεια και θα αυξηθεί η επισκεψιμότητα και για αυτόν το λόγο», ανέφερε ο κ. Ροκάς.
Οι βάσεις ετοιμότητας
Ένα στοιχείο που δεν περιλαμβάνεται τουλάχιστον σε αυτή τη φάση στο προτεινόμενο σχέδιο νόμου έχει να κάνει με τον αριθμό των βάσεων ετοιμότητας και επιφυλακής, που θα λειτουργούν στη χώρα. Για την υλοποίηση του Εθνικού Σχεδίου αναφέρεται, ότι «συστήνονται
ως ειδικές Περιφερειακές Υπηρεσίες του Πυροσβεστικού Σώματος (Π.Σ.), Βάσεις Ετοιμότητας/Επιφυλακής (ΒΕΕ), οι οποίες υπάγονται διοικητικά στην Υπηρεσία Εναερίων Μέσων Πυροσβεστικού Σώματος και επιχειρησιακά στον Αρχηγό του Π.Σ» πλην όμως δε γίνεται κάποια αναφορά ούτε στον συνολικό αριθμό τους, ούτε και στη γεωγραφική τους κατανομή.
Το σχέδιο νόμου φέρει το όνομα του 20χρονου «Θεοφάνη- Ερμή Θεοχαρόπουλου» που έχασε τη ζωή του πριν μερικούς μήνες στα Τζουμέρκα και ο θάνατός του έγινε η αφορμή για να ανοίξει η συζήτηση και να φτάσουμε στον προτεινόμενο σήμερα, μηχανισμό εναέριας διάσωσης.
Του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ
Related Posts
-
5 Νοεμβρίου 2022 -
2 Νοεμβρίου 2022 Στα Γιάννενα η μία από τις έξι Βάσεις Ετοιμότητας
-
20 Αυγούστου 2022 Πώς έγινε η διάσωση του αναρριχητή στην Αστράκα
-
-
27 Ιανουαρίου 2022 Επιχείρηση διάσωσης για 48χρονο σε χαράδρα στα Θεοδώριανα
-
20 Μαΐου 2021 Πώς θα γίνεται η εξέταση υποψηφίων οδηγών
Κατηγορίες
- Επικαιρότητα(19.623)
- Πολιτικό Ρεπορτάζ(504)
- Ελλάδα(127)
- Οικονομία(1)
- Πολιτισμός(4.197)
- Εκδηλώσεις(1.573)
- Ήπειρος(1.962)
- Αθλητικά(2.932)
Αρθρογραφία
Είσοδος