Ας κάνουμε μία σύντομη ανασκόπηση για το Αεροδρόμιο Ιωαννίνων ώστε να δούμε και τι προοπτικές υπάρχουν.
Στο Αεροδρόμιο έγιναν έργα ανακατασκευής και παραδόθηκε από την προηγούμενη κυβέρνηση με τη συνδρομή και όσων κυβερνήσεων και δημοσίων φορέων είχαν προηγηθεί, μία σύγχρονη υποδομή. Κατά βάση εξυπηρετεί τη σύνδεση των Ιωαννίνων με την Αθήνα.
Υπήρξε μία προσπάθεια τοπικών φορέων με συμβολή και του Δήμου Ιωαννιτών στην περίοδο προ του 2019 ώστε να προωθηθούν συνδέσεις κυρίως με τη Βόρεια Ευρώπη για την προσέλκυση τουριστών, αλλά και με χώρες όπως η Κύπρος και το Ισραήλ. Υπήρξε ένα αποτέλεσμα που διακόπηκε όμως με την πανδημία.
Υπάρχει η δυνατότητα στο Αεροδρόμιο ώστε να φιλοξενεί αεροσκάφη.
Δεν είναι και λίγα για ένα αεροδρόμιο που αποτελεί δημόσια παρακαταθήκη στην περιοχή και έχει συμβάλλει διαχρονικά στην ανάπτυξή της.
Αν συνεπώς θα μπορούσε να ξεκινήσει ένα νέο σχέδιο ανάπτυξης πάνω σε όσα άφησε η περίοδος προ του 2020, πάνω κάτω σε αυτά τα σημεία θα επικεντρωνόταν. Κι αφού μένουν τόσα να γίνουν, πρέπει να υπάρχει συνεργασία τοπικών φορέων και κρατικών υπηρεσιών ώστε να γίνουν κιόλας ή να μπουν σε ένα σχεδιασμό. Το αεροδρόμιο θέλει νέες πτήσεις προφανώς ώστε να ενισχυθεί ακόμα περισσότερο και η τοπική ανάπτυξη, κυρίως ο τουρισμός.
Το τοπίο όμως έχει αλλάξει. Υπάρχουν τα αεροδρόμια που έχουν περάσει στα χέρια ιδιωτικής διαχείρισης με σημαντικό, αυτό του Ακτίου ενώ υπάρχει η πρόθεση ιδιωτικοποίησης και των δημοσίων αεροδρομίων που έχουν απομείνει, μεταξύ των οποίων ίσως και των Ιωαννίνων αν και προς το παρόν δεν υπάρχει κάτι πιο χειροπιαστό από πλευράς κυβέρνησης.
Το σημαντικότερο στοιχείο είναι ότι στο Άκτιο υπάρχει ένα ανταγωνιστικό αεροδρόμιο που λειτουργεί υπό μία μεγάλη ιδιωτική εταιρία.
Κατά συνέπεια, το Αεροδρόμιο των Ιωαννίνων πρέπει να βρει και αυτό τον βηματισμό του ώστε να είναι ακόμα πιο ανταγωνιστικό.
Για να φανεί όμως τι μπορεί να γίνει, απαραίτητο βήμα είναι η αναβάθμιση της συνεργασίας όλων των φορέων που έχουν τη βούληση και τη δυνατότητα, από τους δήμους και την Περιφέρεια ως την ΥΠΑ και τα αρμόδια υπουργεία και τους ιδιωτικούς φορείς του τουρισμού. Σε αυτό το βήμα είμαστε ακόμα όπως φαίνεται.
Η ιστορία στην τηλεόραση
Φέτος έχει πολλά σίριαλ στην τηλεόραση, μεταξύ των οποίων και πολλά ιστορικά. Συνήθως τα αποφεύγω, γιατί άλλες φορές δεν είναι πιστά στην αληθινή ιστορία και άλλες γιατί την απλοποιούν πολύ ή τη σχηματοποιούν τόσο ώστε να γίνεται και αποδεκτή από το ευρύ κοινό. Το ότι τα αποφεύγω εγώ βέβαια δεν σημαίνει ότι δεν είναι ποιοτικές δουλειές.
Ένα ζήτημα με την ιστορία και την απεικόνιση ή δραματοποίησή της είναι το να βρεις πού είναι το σημαντικό στοιχείο που πρέπει να αναδειχθεί. Συχνά μετατοπίζεται το επίκεντρο κυρίως για λόγους αποδοχής από το κοινό. Κάθε μετατόπιση όμως, κρύβει πίσω της συνειδητές ή μη και άλλες αναγνώσεις. Αν βλέπεις μόνο έναν έρωτα ενός πολιτικού μπορεί να χάσεις τη σημασία των πολιτικών του αποφάσεων. Αν και αυτό είναι από τα πιο εύκολα που μπορεί να διακρίνει ο τηλεθεατής. Στις μέρες μας πάντως υπάρχει πολύ μεγαλύτερη δυνατότητα να βρίσκεις μόνος σου τα αληθινά γεγονότα και τις ερμηνείες τους αφού υπάρχει πρόσβαση σε πολύ ψηφιακό υλικό στο δίκτυο. Το βρίσκεις κι από το κινητό σου ενώ προβάλλεται το σίριαλ.
Ένα πιο δύσκολο πρόβλημα είναι ότι συχνά έχεις μόνο μια άποψη, μία ιστορική ματιά, ενώ υπάρχουν περισσότερες. Το σίριαλ ως δημιούργημα πρέπει να σου δίνει διεξόδους, τη δύναμη για περισσότερες αναγνώσεις, περισσότερες ελευθερίες. Αλλά τέτοια στοιχεία είναι που κάνουν και πιο ενδιαφέρον ένα σίριαλ.
Γράφει ο ΦΙΛΗΜΩΝ ΚΑΡΑΜΗΤΣΟΣ
fkaramitsos@yahoo.gr
Κατηγορίες
- Επικαιρότητα(19.623)
- Πολιτικό Ρεπορτάζ(504)
- Ελλάδα(127)
- Οικονομία(1)
- Πολιτισμός(4.197)
- Εκδηλώσεις(1.573)
- Ήπειρος(1.962)
- Αθλητικά(2.933)
Αρθρογραφία
Είσοδος