Απόφαση δεν πήρε το ΔΣ του ΦοΔΣΑ στη συνεδρίαση της Δευτέρας, αλλά… μάλλον πήρε.
Πως έγινε αυτό; Ε, σιγά το δύσκολο… Συζητάμε, με δήθεν ενημερωτικό χαρακτήρα, ακούμε τις απόψεις και προτάσεις των μελών, δίνουμε ραντεβού για νέα συζήτηση και προτάσεις και από την πίσω πόρτα αποφασίζουμε για τις επόμενες κινήσεις…
Εν αναμονή λοιπόν της απόφασης που θα λάβει (ή που έλαβε, όπως μαθαίνουμε και περιμένουμε να την ανακοινώσει ή να την υλοποιήσει) ο ΦοΔΣΑ για τη μεταφορά του υπολείμματος, αφού περαιώνεται η προθεσμία που ισχύει η σύμβαση του σημερινού αναδόχου, του Αστικού ΚΤΕΛ…
Και κάπου από αυτό το σημείο κι έπειτα, θα μετρηθούμε, που είπε κι ο Πρωθυπουργός στη ΔΕΘ…
Καλό θα είναι πάντως, να έχουν υπόψιν τους μερικές σταθερές, που είμαστε σίγουροι, ότι δεν τους έχουν διαφύγει, αλλά και τις γνωρίζουν και θα κινηθούν με βάση αυτές…
Το πρώτο κριτήριο, όπως τέθηκε το θέμα και από τον Δ. Ιωαννιτών στη συνεδρίαση, δε μπορεί να είναι άλλο από την τιμή της μεταφοράς του υπολείμματος, που δε μπορεί να είναι μεγαλύτερη από τη σημερινή…
Από εκεί θα ξεκινήσουμε, γιατί σε περίοδο ανάγκης εξοικονόμησης πόρων, δε μπορεί να συζητάμε για αύξηση ούτε στο επίπεδο του 0,01 ευρώ…
Μία δεύτερη σταθερά έχει να κάνει με τη νομιμότητα κι επειδή τη νομιμότητα επικαλούνται και υπερασπίζονται όλοι(;) να υπενθυμίσουμε την απόφαση της Ενιαίας Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων, σε προσφυγή της πρώην αναδόχου εταιρείας για τη μεταφορά του υπολείμματος…
Τι αναφέρει και ξεκαθαρίζει λοιπόν η απόφαση 1072/2022; Ότι «δεν είναι επιτρεπτή η διενέργεια της προκηρυχθείσας υπηρεσίας μεταφοράς του υπολείμματος με ΦΙΧ, αλλά αντιθέτως, είναι επιτρεπτή και νόμιμη μόνον εφόσον διενεργείται με Φορτηγά Δημοσίας Χρήσεως (ΦΔΧ)…
Κοινώς λοιπόν, την υπηρεσία της μεταφοράς του υπολείμματος μπορεί να την αναλάβει αποκλειστικά και μόνον, ανάδοχος που διαθέτει Φορτηγά Δημοσίας Χρήσεως…
«Κατ’ ουσίαν δεν πρόκειται περί τεχνικής προδιαγραφής,
για τον καθορισμό της οποίας η αναθέτουσα αρχή διαθέτει διακριτική ευχέρεια, αλλά περί απαίτησης εκ του νόμου, η οποία αφορά στο ρυθμιστικό πλαίσιο άσκησης του μεταφορικού έργου και στην κατανομή αυτού σε έργο επιτρεπτώς ασκούμενο με ΦΙΧ και σε έργο επιτρεπτώς ασκούμενο με ΦΔΧ», προστίθεται στην ίδια απόφαση…
Αν υποθέσουμε λοιπόν, ότι κάποια στιγμή η αναθέτουσα αρχή που στο εξής είναι ο ΦοΔΣΑ ως καθολικός διάδοχος, θα προχωρήσει στην απευθείας ανάθεση και έπειτα στο διαγωνισμό για τη μεταφορά του υπολείμματος, δε μπορεί παρά να λάβει υπόψιν του και αυτόν τον δεσμευτικό όρο που προβλέπει ο νόμος…
Διαφορετικά, είναι προφανώς κατανοητό, ότι πάλι στα δικαστήρια θα καταλήξει η υπόθεση…
Για να μην πούμε και το άλλο, που επίσης δεν πρέπει να το ξεχνά κανείς, ούτε και να το υποβαθμίζει…
Με βάση τη συγκεκριμένη απόφαση, προφανώς, όλο το προηγούμενο διάστημα, που η υπηρεσία μεταφοράς υπολείμματος εκτελούνταν με Φορτηγά ΙΧ, ήταν και παράτυπη και παράνομη, αλλά γι’ αυτό κάνουν όλοι(;) την πάπια…
Του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ
Κατηγορίες
- Επικαιρότητα(19.623)
- Πολιτικό Ρεπορτάζ(504)
- Ελλάδα(127)
- Οικονομία(1)
- Πολιτισμός(4.197)
- Εκδηλώσεις(1.573)
- Ήπειρος(1.962)
- Αθλητικά(2.933)
Αρθρογραφία
Είσοδος