Όταν το 2018, προ πανδημίας, το ελληνικό παράρτημα της Παγκόσμιας Ένωσης Ιδιοκτητών και Πιλότων Αεροσκαφών, (AOPA Hellas), με ανακοίνωσή του, αναδείκνυε το αεροδρόμιο Ιωαννίνων, ως σημείο εισόδου για ιδιωτικά αεροσκάφη που εισέρχονται στην Ελλάδα από την Ευρώπη, δεν ήταν λίγοι εκείνοι που θεώρησαν, ότι η ανακοίνωση ήταν μάλλον υπερβολική.
Το καλοκαίρι του 2019, το αεροδρόμιο Ιωαννίνων υποδέχθηκε και φιλοξένησε στους χώρους στάθμευσης εκατοντάδες ιδιωτικά αεροσκάφη, αφού τότε είχε ολοκληρωθεί και η εγκατάσταση του ανεφοδιασμού με δύο τύπους αεροπορικού καυσίμου.
Ακολούθησε όμως η πανδημία, επομένως τις δύο επόμενες σεζόν το 2020 και το 2021 αντίστοιχα, τα αποτελέσματα με την προσέλευση αεροσκαφών ήταν – αναμενόμενα – πενιχρά. Το καλοκαίρι του 2022 όμως το αεροδρόμιο των Ιωαννίνων ανακτά την κίνηση του 2019, καταγράφοντας δεκάδες πτήσεις από το εξωτερικό, με μικρά αεροσκάφη, με τους ιδιοκτήτες τους και τα πληρώματά τους, να επισκέπτονται την περιοχή ή – στη χειρότερη περίπτωση – να κάνουν μία στάση για ανεφοδιασμό.
Σύμφωνα με τα ανεπίσημα στοιχεία της κίνησης των μικρών ιδιωτικών αεροσκαφών προς το αεροδρόμιο των Ιωαννίνων, μόνο για τον Ιούλιο καταγράφηκαν 107 εισερχόμενες πτήσεις (προσγειώσεις) ιδιωτικών αεροσκαφών, ενώ τον αντίστοιχο μήνα του 2021, οι πτήσεις ήταν 60, δηλαδή σχεδόν διπλασιάστηκαν.
Οι ελκυστικές τιμές
Το αεροδρόμιο Ιωαννίνων διαθέτει καύσιμα για την τροφοδοσία των μικρών αεροσκαφών, ενώ «ελκυστικό» είναι το πακέτο των τιμών που προσφέρει, σε σχέση με τα αεροδρόμια που έχουν ήδη ιδιωτικοποιηθεί και ανήκουν στη Fraport. Δυνατότητα προσγείωσης και για τα μικρά αεροσκάφη που εισέρχονται στην Ελλάδα υπάρχει και στα αεροδρόμια του Ακτίου και της Κέρκυρας, πλην όμως τα τέλη προσγείωσης και στάθμευσης που καλούνται να καταβάλλουν σε αυτά, είναι πολλαπλάσια σε σχέση με αυτά των Ιωαννίνων.
Οι ιδιοκτήτες μικρών αεροσκαφών αποτελούν – προφανώς – μία ευκατάστατη ομάδα τουριστών, που επιλέγουν τον συγκεκριμένο τρόπο μετακίνησης για τις διακοπές τους. Από τα στοιχεία και την εικόνα που έχουν στο αεροδρόμιο Ιωαννίνων, ένας σημαντικός αριθμός αυτών που φτάνουν στα Ιωάννινα, συνήθως για να ανεφοδιάσουν τα αεροσκάφη τους, επιλέγει και την παραμονή από λίγες ώρες, μέχρι και κάποιες ημέρες στα Ιωάννινα και την ευρύτερη περιοχή.
Σήμερα, το αεροδρόμιο μπορεί να φιλοξενήσει έναν σχετικά μικρό αριθμό αεροσκαφών, για στάθμευση και διανυκτέρευση, όμως υπάρχει σχεδιασμός και έχει υποβληθεί σχετικό αίτημα προς την ΥΠΑ, για να προχωρήσει η διαγράμμιση της πίστας. Αν αυτό ολοκληρωθεί, τότε θα αυξηθεί και η δυνατότητα στάθμευσης περισσότερων αεροσκαφών.
Δεν ήρθαν οι Σέρβοι
Η κίνηση στο αεροδρόμιο στο μεταξύ από τον Μάιο που ξεκίνησαν οι πτήσεις τσάρτερ από το εξωτερικό είναι ικανοποιητική, αν και επί του αρχικού σχεδιασμού δεν προχώρησε τελικά η πτήση από το Βελιγράδι με την Air Serbia.
Έτσι, υλοποιούνται κανονικά σε εβδομαδιαία βάση, τέσσερις πτήσεις τσάρτερ, δύο από τη Σουηδία, και από μία από Δανία και Φινλανδία αντίστοιχα, ενώ στον σχεδιασμό για το 2023, αναμένεται να προστεθεί τουλάχιστον μία ακόμη πτήση τσάρτερ από τη Δανία.
Του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ
Related Posts
-
4 Οκτωβρίου 2024 -
12 Αυγούστου 2023 ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ Πρώτη πτήση τσάρτερ από την Κατάνια της Ιταλίας
-
28 Ιουνίου 2023 Προχωρά ο σχεδιασμός για την ανάπτυξη του Αεροδρομίου
-
-
30 Σεπτεμβρίου 2022 Υπάρχει σχέδιο για τις πτήσεις στο αεροδρόμιο Ιωαννίνων;
-
10 Αυγούστου 2022 Χρήσιμο εργαλείο για τους επισκέπτες
Κατηγορίες
- Επικαιρότητα(19.623)
- Πολιτικό Ρεπορτάζ(504)
- Ελλάδα(127)
- Οικονομία(1)
- Πολιτισμός(4.197)
- Εκδηλώσεις(1.573)
- Ήπειρος(1.962)
- Αθλητικά(2.932)
Αρθρογραφία
Είσοδος