Την ηγεσία του υπ. Παιδείας καλούν οι Κοσμήτορες και Πρόεδροι των Τμημάτων Φυσικής των ελληνικών Πανεπιστημίων να επανεξετάσει το μείζον όπως αναφέρουν ζήτημα, με το μειωμένο αριθμό διορισμών καθηγητών Φυσικής στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση για δεύτερη συνεχή χρονιά μάλιστα.
Το 2021 το υπουργείο διόρισε συνολικά στη χώρα 87 Φυσικούς, ενώ ο αριθμός αυτός φέτος μειώθηκε και έπεσε στους 57.
Έτσι, για πρώτη φορά στα χρονικά, οι Πρόεδροι των Τμημάτων της Φυσικής των ελληνικών Πανεπιστημίων συνέταξαν μία τέτοια επιστολή, αναδεικνύοντας ένα κορυφαίας εκπαιδευτικής σημασίας ζήτημα, όπως αναφέρουν, που σχετίζεται με τις Φυσικές Επιστήμες και τον τρόπο με τον οποίο αυτές αντιμετωπίζονται από το υπ. Παιδείας.
Μεταξύ εκείνων που συνυπογράφουν την επιστολή είναι και ο Παναγιώτης Κόκκας, πρόεδρος του Τμήματος Φυσικής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.
Στην επιστολή τους αναφέρουν τα εξής:
«Η Φυσική προσφέρει σε κάθε άνθρωπο τις βασικές γνώσεις για να καταλαβαίνει στοιχειωδώς τον κόσμο και την τεχνολογία και να τη χρησιμοποιεί με ασφάλεια. Αποτελεί το επιστημονικό υπόβαθρο όλων των φυσικών/θετικών επιστημών και των διαφόρων ειδικοτήτων Μηχανικών. Εκπαιδεύει στον τεκμηριωμένο τρόπο σκέψης και τον έλεγχο των συλλογισμών με την παρατήρηση ή το πείραμα. Για τους λόγους αυτούς, η διδασκαλία της Φυσικής έχει κυρίαρχη θέση στη σχολική εκπαίδευση κάθε χώρας.
Δυστυχώς, δεν είναι ασυνήθιστο στα Γυμνάσια και Λύκεια της χώρας μας η Φυσική να διδάσκεται από εκπαιδευτικό προσωπικό άλλων ειδικοτήτων, χωρίς σπουδές φυσικής. Η επιτυχής υλοποίηση των νέων σύγχρονων αναλυτικών προγραμμάτων απαιτεί, όμως, ένα σωστά καταρτισμένο εκπαιδευτικό που από τις βασικές σπουδές του έχει τη δυνατότητα επεξήγησης των εννοιών, μέσα και από τη διενέργεια πειραμάτων φυσικής.
Η πολιτεία το 2021 διόρισε 87 Φυσικούς και για εφέτος ανακοινώθηκε ο διορισμός μόλις 57 Φυσικών, ενώ την προηγούμενη δεκαετία υπήρχαν μόνο συνταξιοδοτήσεις. Οι αριθμοί αυτοί είναι μικροί και ανεξήγητα πολύ μικρότεροι από άλλες ειδικότητες των Φυσικών Επιστημών, λαμβάνοντας υπόψη τα κενά εκπαιδευτικών, όπως αποτυπώνονται στους ετήσιους αριθμούς αναπληρωτών καθηγητών κάθε ειδικότητας, αλλά και τον οριζόμενο από την πολιτεία πανελλαδικό αριθμό εισακτέων φοιτητών σε κάθε ειδικότητα. Αρνητική παρενέργεια αυτής της ανισορροπίας διορισμών είναι η τοποθέτηση νεοδιόριστων μη φυσικών και σε θέσεις με αντικείμενο διδασκαλίας τη Φυσική, υποβαθμίζοντας την ποιότητα της διδασκαλίας της.
Το υπουργείο Παιδείας, οφείλει με βάση τους διαθέσιμους πόρους, να προβεί στην καλύτερη δυνατή κατανομή των θέσεων σε μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό, με βάση το γνωστικό αντικείμενο και τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων ανά μάθημα.
Η Φυσική ως Υποχρεωτικό μάθημα σε Γυμνάσιο και Λύκειο, αλλά και Πανελλαδικά εξεταζόμενο μάθημα σε 2 από τα 4 επιστημονικά Πεδία έχει ανάγκη από ένα σημαντικά μεγαλύτερο αριθμό διορισμών Φυσικών.
Καλούμε το υπουργείο Παιδείας να επανεξετάσει και διορθώσει το δυσανάλογα μικρό αριθμό διορισμών Φυσικών για δεύτερη συνεχή χρονιά», καταλήγει η επιστολή.
Του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ
Related Posts
-
-
30 Αυγούστου 2024 Το πρώτο κουδούνι στα σχολεία έρχεται με 11 αλλαγές
-
22 Αυγούστου 2024 Μόνιμοι διορισμοί 6.211 εκπαιδευτικών
-
8 Αυγούστου 2024 Μόνιμοι διορισμοί 2.538 εκπαιδευτικών
-
20 Ιουλίου 2024 Αυτόνομες τάξεις Γυμνασίου σε ορεινές περιοχές
-
20 Ιουλίου 2024 Συνέχεια εργασιών επισκευής στα σχολεία
Κατηγορίες
- Επικαιρότητα(19.623)
- Πολιτικό Ρεπορτάζ(504)
- Ελλάδα(127)
- Οικονομία(1)
- Πολιτισμός(4.197)
- Εκδηλώσεις(1.573)
- Ήπειρος(1.962)
- Αθλητικά(2.933)
Αρθρογραφία
Είσοδος