Την περίοδο των παχέων αγελάδων, διάγει η μελισσοκομία στη χώρα μας, καθώς τα τελευταία χρόνια έχει αυξηθεί κατακόρυφα ο αριθμός εκείνων που ασχολούνται ερασιτεχνικά μεν, αλλά συστηματικά με αυτήν, ενισχύοντας αφενός το εισόδημά τους και εκμεταλλευόμενοι αφετέρου τη μεγάλη πυκνότητα σε μελισσοσμήνη που διαθέτει η χώρα.
Μικρές ή και μεγαλύτερες μελισσοκομικές μονάδες ξεφυτρώνουν παντού, ενώ έχει αυξηθεί κατακόρυφα ο αριθμός εκείνων που διαθέτουν τα παραγόμενα μελισσοκομικά προϊόντα, όπως μέλι, γύρη, βασιλικός πολτός, στο εμπόριο ή και σε ιδιώτες.
Το λάθος που γίνεται πάντως είναι ότι αρκετοί πιστεύουν, ότι η ενασχόληση με τη μελισσοκομία είναι κάτι εύκολο, που αποδίδει άμεσα κιόλας και χωρίς ιδιαίτερο κόπο, ένα ικανοποιητικό συμπληρωματικό εισόδημα στον καθένα. Την άποψη αυτή που τείνει να αποκτήσει τα χαρακτηριστικά ενός ακόμη μύθου για την ευκολία οικονομικής απόδοσης των τομέων της πρωτογενούς παραγωγής καταρρίπτει ο Ζαχαρίας Μπατσής, που διατηρεί ένα πρότυπο μελισσοκομικό κέντρο, οικογενειακή επιχείρηση που έχει ξεπεράσει προ πολλού τα σύνορα της χώρας, εκτρέφοντας βασίλισσες και εξάγοντας βασιλικό πολτό. Το 80% της δραστηριότητας της μονάδας είναι η βελτίωση της μέλισσας με εισαγωγή γενετικού υλικού σχεδόν όλων των ευρωπαϊκών φυλών και η δημιουργία υβριδίων με διάφορες διασταυρώσεις και με τη μέθοδο της τεχνητής σπερματέγχυσης. Ειδικά για την τεχνητή σπερματέγχυση η μονάδα είναι πρωτοπόρος, αφού είναι η πρώτη που ασχολήθηκε επαγγελματικά στην Ελλάδα.
Ο κ. Μπατσής στον οποίο απευθυνθήκαμε, μας εξήγησε, ότι είναι εξαιρετικά ενθαρρυντικό, ότι όλο και περισσότεροι στρέφονται στη μελισσοκομία, τόνισε, όμως ότι δε θα πρέπει να παρασύρονται από την αντίληψη, ότι είναι μία εύκολη δουλειά.
«Θα πρέπει να ασχοληθείς πρώτα θεωρητικά και μετά στην πράξη, με αργά και σταθερά βήματα, γνωρίζοντας όλες τις λεπτομέρειες για τη φύση, τις καιρικές συνθήκες, την ανθοφορία, τους βασικούς μελισσοκομικούς χειρισμούς και τις διαδικασίες για την εξαγωγή μελιού, γύρης και βασιλικού πολτού», τόνισε.
Ποιοτικά και μη προϊόντα
Όπως συνήθως συμβαίνει σε ξαφνικές μεταβολές και αύξηση των ποσοτήτων του παραγόμενου προϊόντος, έτσι και στα μελισσοκομικά προϊόντα, πολύς λόγος γίνεται για την ποιότητά τους. «Το δυστύχημα είναι ότι πολλοί προσπαθούν να επωφεληθούν με διάφορους τρόπους, όπως είναι να τροφοδοτούν τα μελισσοσμήνη με ζαχαρόνερο, για να αυξήσουν τις ποσότητες του μελιού, όμως η πρόσμιξη με γλυκαντικές ουσίες δεν είναι το καλύτερο για την ποιότητα του προϊόντος και για τον καταναλωτή. Ακόμη υπάρχουν κάποιοι που διαθέτουν μικρές μονάδες στη χώρα μας, εισάγουν όμως φθηνό μέλι από γειτονικές χώρες, το «ελληνοποιούν» και το πουλάνε ως ελληνικό. Ο καταναλωτής το μόνο που πρέπει να κάνει είναι να γνωρίζει από ποιον αγοράζει μελισσοκομικά προϊόντα, να έχει δηλαδή να κάνει με κάποιον που έχει μία ταυτότητα και όχι με κάποιον που πουλά μέλι ή άλλα προϊόντα, χωρίς να τον γνωρίζουν», σημείωσε.
Μικρά μυστικά στο ράφι
Όσον αφορά κάποια μικρά μυστικά που μπορούν να τα γνωρίζουν οι καταναλωτές φτάνοντας στο ράφι για να επιλέξουν ένα βάζο μέλι; Ο κ. Μπατσής εξηγεί, ότι υπάρχουν δύο τύποι μελιού. Ο πρώτος είναι το ανθόμελο, που είναι το μέλι που κρυσταλλώνει, ως μία φυσική διαδικασία. «Εάν αυτό δε γίνεται, σημαίνει, ότι ή έχει γίνει κάποια άλλη πρόσμιξη, ή ότι έχει θερμανθεί σε μεγάλη θερμοκρασία ακριβώς για να μην κρυσταλλώσει και αποκτήσει μία εικόνα που δεν είναι ικανοποιητική ίσως εικόνα για ένα προϊόν». Ο δεύτερος τύπος μελιού είναι αυτός που παράγεται από τα μελιτώματα, τις γλυκαντικές ουσίες των κωνοφόρων δένδρων, «όπου τα μέλια αυτά δεν κρυσταλλώνουν διατηρώντας πάντα την ίδια ρευστή εικόνα».
Κατηγορίες
- Επικαιρότητα(19.825)
- Πολιτικό Ρεπορτάζ(508)
- Ελλάδα(128)
- Οικονομία(1)
- Πολιτισμός(4.223)
- Εκδηλώσεις(1.595)
- Ήπειρος(1.964)
- Αθλητικά(2.963)
Αρθρογραφία
Είσοδος