Μία νέα διάσταση σχετικά με την κατάθεση και την ψήφιση της τροπολογίας για τη διαχείριση των απορριμμάτων με τις υπογραφές κορυφαίων κυβερνητικών στελεχών έδωσε ο Αλ. Καχριμάνης, που κλήθηκε να τοποθετηθεί και επί των δηλώσεων του κ. Καλογιάννη και των ευθυνών τις οποίες επέρριψε σε αυτόν, πριν από λίγες ημέρες μιλώντας στην Οικον. Επιτροπή της Περιφέρειας.
Η νέα διάσταση έχει να κάνει με το ότι, όπως ανέφερε τουλάχιστον ο κ. Καχριμάνης, οι υπογράφοντες υπουργοί και υφυπουργοί υπέγραψαν το μεσημέρι της περασμένης Τρίτης το σχέδιο νόμου του υπ. Οικονομικών, στο οποίο όμως η τροπολογία ήρθε ως προσθήκη αργά το απόγευμα της ίδιας ημέρας, χωρίς κανείς τους, πλην του υφυπουργού κ. Παπαθανάση, να λάβει συγκεκριμένη γνώση.
Συνέδεσε μάλιστα την εξέλιξη αυτή με την ξαφνική κατάθεση της τροπολογίας με το έγγραφο που έστειλε η Περιφέρεια στις 24 Ιουνίου προς κάθε εμπλεκόμενο, σχετικά με προβλήματα που υπήρξαν το προηγούμενο διάστημα στη διαχείριση και τη μεταφορά του υπολείμματος. Έτσι, τόνισε, ότι αυτό που ήθελαν να πετύχουν όσοι εργάστηκαν για την τροπολογία, ήταν να μην μπορεί να γίνεται έλεγχος στο εργοστάσιο.
Αναφορικά με τον κ. Καλογιάννη τόνισε, ότι δεν έχει τίποτε προσωπικό μαζί του, και δέχθηκε τις εξηγήσεις του, ότι δε γνώριζε το περιεχόμενο της τροπολογίας.
«Εγώ δεν έχω εμμονές, αγωνίζομαι για να μην πληρώσουν επί πλέον χρήματα οι δημότες. Όταν βρήκαμε ότι υπάρχουν θέματα με το υπόλειμμα που παράγεται από το εργοστάσιο, στις 24 Ιουνίου στείλαμε έγγραφο σε όλους τους δήμους και ακολούθησε η τροπολογία. Αυτό δείχνει ότι δε θέλουν διαχείριση με έλεγχο. Είχα ζητήσει από καιρό επίσης την απομάκρυνση του διευθύνοντος συμβούλου της ΤΕΡΝΑ. Όλα αυτά που έχουν συσσωρευτεί μη νομίζετε ότι είναι ωραίο να τα διαχειριζόμαστε και να αγωνιζόμαστε στην Αθήνα για το εργοστάσιο που είναι το πρώτο που έγινε στην Ελλάδα».
Αλλαγή του μοντέλου διοίκησης
Ο κ. Καχριμάνης δεν έκρυψε την προσωπική του πικρία για την τροπολογία και τη στάση γενικότερα της Κυβέρνησης απέναντι στην Ήπειρο σε αυτό το θέμα, αλλά προτίμησε να μη ρίξει περισσότερο λάδι στη φωτιά. Πρόσθεσε όμως, ότι έχει καταθέσει πρόταση για αλλαγή του μοντέλου διοίκησης των ΦοΔΣΑ, όπως ισχύει και σε άλλες περιφέρειες.
Πρότεινε να υπάρχει ένα επταμελές Δ.Σ. στο οποίο τα τέσσερα μέλη να προέρχονται από τους δήμους και τα τρία από την Περιφέρεια Ηπείρου. Πρόσθεσε ακόμη, ότι δεν μπορεί να μην είναι πρόεδρος του ΦοΔΣΑ ο εκάστοτε δήμαρχος Ιωαννίνων (ή εκπρόσωπός του), όταν ο δήμος παράγει περισσότερα από το 50% των απορριμμάτων.
«Έγιναν λάθος χειρισμοί, που εμένα με πίκραναν πολύ γιατί είναι σαν να σου λένε, μην αγωνίζεσαι για το σωστό», κατέληξε.
Απάντηση για οδικούς άξονες
και Πάρκο Υψηλής Τεχνολογίας
Σε δεύτερο επίπεδο, ο κ. Καχριμάνης απάντησε και στην κριτική του κ. Καλογιάννη τόσο για την ανεπάρκεια των υπηρεσιών της Περιφέρειας στην εκπόνηση μελετών για κλειστούς αυτοκινητόδρομους, όσο και για το Πάρκο Υψηλής Τεχνολογίας και Έρευνας.
«Όταν βλέπεις διαχρονικά, ότι από το 2007 μέχρι και σήμερα δεν έχουν προχωρήσει τα έργα, φυσικά θα ενδιαφερθείς για να βρεθεί η βέλτιστη λύση. Έτσι αρχικά προχωρήσαμε κάποιες μελέτες στο τμήμα Καλπάκι- Κακαβιά και χαιρόμαστε σήμερα που οι άνθρωποι που είχαμε εμείς και δούλεψαν πάρα πολλά κομμάτια και έχουν έδρα την Ήπειρο, συμμετέχουν στο τιμ που ετοιμάζει το τμήμα Γιάννενα – Κακαβιά, το οποίο θα έχει προϋπολογισμό 240 εκ. ευρώ (με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ 2021-2027) που θα είναι κλειστός αυτοκινητόδρομος», ανέφερε και συνέχισε:
«Η Περιφέρεια Ηπείρου έχει αποδείξει ότι έχει τόσο βάθος στη δουλειά της, που δεν έχει καμία άλλη περιφέρεια στην Ελλάδα. Και γι’ αυτό θέλω να πω ένα μεγάλο ευχαριστώ στους ανθρώπους που δουλεύουν πολλές φορές και Σάββατα και Κυριακές πηγαίνοντας για να συγκεντρώσουν στοιχεία για τα έργα. Όπως βλέπετε για το έργο της Νιάρχου, θα δείτε και για πολλά άλλα μεγάλα έργα στη συνέχεια». Η ιδέα τέλος για τη δημιουργία του Πάρκου Υψηλής Τεχνολογίας και Έρευνας είναι μια πρωτοπορία, για την Περιφέρεια Ηπείρου και έχει την απόλυτη στήριξη της Κυβέρνησης, ανέφερε ο κ. Καχριμάνης. «Είναι δημιούργημα δικό μας και της κεντρικής διοίκησης, και γι’ αυτό μας έχουν βάλει προκαταβολικά στο Ταμείο Ανάκαμψης», τόνισε χαρακτηριστικά για να προσθέσει ότι αυτό θα κατασκευαστεί σε δημόσια έκταση και αποτελεί το «φόλι» ώστε να προσελκυσθούν και άλλες εταιρίες του κλάδου στην περιοχή. «Από εκεί και πέρα η ευρύτερη περιοχή μπορεί να γίνει μια Τεχνόπολη», συμπλήρωσε, μεταφέροντας και την πρόθεση του εκπροσώπου της P&I κ. Τριάντη, ότι είναι διατεθειμένος για το τμήμα των εγκαταστάσεων που θέλει η δική του εταιρεία να αναλάβει αυτός τη δαπάνη έναντι των μελλοντικών ενοικίων.
Του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ
Related Posts
-
15 Νοεμβρίου 2024 -
16 Οκτωβρίου 2024 Προαναγγελία απαντήσεων και στοιχείων για τον Γράμμο
-
9 Οκτωβρίου 2024 «Κάνουμε όσα έργα κάνουν όλες μαζί οι περιφέρειες»
-
9 Οκτωβρίου 2024 Παράταση στη σύμβαση για την αποκομιδή απορριμμάτων
-
8 Οκτωβρίου 2024 Ζητά από το Υπουργείο Εσωτερικών να γίνουν έλεγχοι
-
28 Σεπτεμβρίου 2024 Οδικός χάρτης για το δίκτυο φυσικού αερίου
Κατηγορίες
- Επικαιρότητα(19.623)
- Πολιτικό Ρεπορτάζ(504)
- Ελλάδα(127)
- Οικονομία(1)
- Πολιτισμός(4.197)
- Εκδηλώσεις(1.573)
- Ήπειρος(1.962)
- Αθλητικά(2.933)
Αρθρογραφία
Είσοδος