Με την τιμή της βενζίνης και στα πρατήρια καυσίμων των Ιωαννίνων να καταγράφει πλέον ιστορικά ρεκόρ, αφού σε κάποιες περιπτώσεις άγγιξε τα 2,30 το λίτρο(!), οι οδηγοί, αποδεδειγμένα πια, χρησιμοποιούν ολοένα και λιγότερο τα αυτοκίνητά τους, αναζητώντας εναλλακτικούς τρόπους μετακίνησης.
Μπαίνοντας βέβαια στην καλοκαιρινή περίοδο, αυτό θα μπορούσε να υλοποιηθεί περισσότερο εύκολα στην πράξη, ειδικά για τις μετακινήσεις που δε θεωρούνται απαραίτητες για λόγους υγείας ή εργασίας, από την άλλη όμως είναι σαφές, ότι η κατάσταση αυτή δεν μπορεί να έχει μεγάλη διάρκεια.
Η μείωση της κατανάλωσης έχει γίνει ευδιάκριτη πλέον και στους πρατηριούχους, όπως σημείωσε ο πρόεδρος του τοπικού Σωματείου και αντιπρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Θανάσης Παπαδόπουλος, δημιουργώντας και τεράστιο πρόβλημα στους ίδιους, που ούτως ή άλλως δεν έχουν, όπως είπε, μεγάλα περιθώρια κέρδους.
Ο κ. Παπαδόπουλος τόνισε μιλώντας στο φακό του ITV, ότι δεν υπάρχουν προσδοκίες για σταδιακή έστω αποκλιμάκωση των τιμών, αντίθετα, αυτές θα ανεβούν κι άλλο, εάν εφαρμοστεί το εμπάργκο στο ρωσικό πετρέλαιο και ταυτόχρονα δεν αναπληρωθούν οι ποσότητες αυτές με μεγαλύτερη παραγωγή παγκοσμίως.
Έτσι, η Ομοσπονδία Πρατηριούχων εκτιμά, ότι είναι μονόδρομος η μείωση του ΕΦΚ στα καύσιμα όπως και του ΦΠΑ, κάτι που έγινε στην περίπτωση του πετρελαίου κίνησης, όπως ανέφερε ο κ. Παπαδόπουλος, με εξαιρετικά θετικά αποτελέσματα.
«Άλλη λύση, πέραν της άμεσης μείωσης του Ειδικού Φόρου και του ΦΠΑ δεν υπάρχει. Ας δει η κυβέρνηση τα δημοσιονομικά περιθώρια και ας προχωρήσει στη μείωση του ΕΦΚ για κάποιο διάστημα.
Αν αυτό γίνει, εκτιμούμε, ότι η τιμή μπορεί να πέσει στα επίπεδα προ κρίσης, κάτι που θα έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση της κατανάλωσης, επομένως οι όποιες απώλειες από τη μείωση του ΕΦΚ, θα ισοσκελιστούν. Επίσης, έχουμε προτείνει να χρησιμοποιηθεί και ποσοστό των αποθεμάτων, που διαθέτει η χώρα, για να μειωθεί κι άλλο η τιμή», ανέφερε ο κ. Παπαδόπουλος.
Ακόμη, ερωτηθείς σχετικά με τις αποφάσεις της κυβέρνησης για την επιβολή πλαφόν στους πρατηριούχους και στο ποσοστό κέρδους, τόνισε, ότι το πλαφόν θα έπρεπε να μπει στη χονδρική τιμή και στα διυλιστήρια και όχι στους πρατηριούχους που έχουν συγκεκριμένο περιθώριο κέρδους.
Του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ
Related Posts
-
3 Οκτωβρίου 2024 -
22 Αυγούστου 2024 Μειώσεις στα σχολικά είδη μετά από χρόνια
-
4 Μαΐου 2024 Ικανοποιητική η κίνηση στα παραδοσιακά κρεοπωλεία
-
29 Σεπτεμβρίου 2023 Ανησυχία από τις αυξημένες τιμές των καυσίμων
-
21 Ιανουαρίου 2023 Πορεία συρρίκνωσης της αγελαδοτροφίας στην Ήπειρο
-
13 Οκτωβρίου 2022 Δραματικές παρενέργειες από τις τιμές στα καύσιμα
Κατηγορίες
- Επικαιρότητα(19.623)
- Πολιτικό Ρεπορτάζ(504)
- Ελλάδα(127)
- Οικονομία(1)
- Πολιτισμός(4.197)
- Εκδηλώσεις(1.573)
- Ήπειρος(1.962)
- Αθλητικά(2.932)
Αρθρογραφία
Είσοδος