Ήπειρος

Η «γέφυρα» θα… σκοτώσει το νέο ΕΣΠΑ

Off

Ένα μεγάλο κενό άφησε πίσω του ο Αναπληρωτής Υπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Χρήστος Σπίρτζης με την προχθεσινή ανακοίνωση για την παράταση που εξασφαλίστηκε για την ολοκλήρωση της Ιόνιας Οδού και του Ε65.
Δεν πρόκειται βέβαια για κάποια σημαντική επιτυχία της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου με δεδομένο ότι ήταν αδύνατο να ολοκληρωθούν στις αρχικές προθεσμίες τα έργα με τους αναδόχους να έχουν ζητήσει την παράτασή τους.
Ωστόσο από την άλλη, η πρωτοφανής καθυστέρηση έως αδιαφορία των τελευταίων μηνών είχε ως αποτέλεσμα σχεδόν από το Μάρτιο να «παγώσουν» όλα τα εργοτάξια των μεγάλων οδικών αξόνων πλην κάποιων τμημάτων της Ιόνιας στην Ήπειρο και στη σήραγγα της Κλόκοβας.
Η παράταση που συμφωνήθηκε όμως δε συνοδεύθηκε και από μια σαφή εξήγηση για τον τρόπο χρηματοδότησης των έργων, που είναι συγχρηματοδοτούμενα από το ΕΣΠΑ, που ολοκληρώνεται στο τέλος του έτους. 
Το ενδεχόμενο τα έργα αυτά να περάσουν ως «γέφυρα» στη νέα χρηματοδοτική περίοδο είναι υπαρκτό, σε κάθε περίπτωση όμως απευκταίο, αφού πρόκειται για έργα μεγάλου κόστους που θα απορροφήσουν ένα μεγάλο μέρος του νέου προγράμματος.
Σε αυτό το ενδεχόμενο αναφέρθηκε ο Περιφερειάρχης Αλέξανδρος Καχριμάνης τονίζοντας πως είναι ιδιαίτερα σημαντικό στο πλαίσιο της συμφωνίας της κυβέρνησης με τους δανειστές να δοθεί παράταση για ένα χρόνο για την υλοποίηση του ΕΣΠΑ.
«Αυτό έχουμε ζητήσει οι Περιφερειάρχες της χώρας και αν γίνει μπορεί να γλυτώσουμε αυτά τα έργα. Αν μεταφερθούν όμως ως γέφυρες στο νέο πρόγραμμα, τότε ουσιαστικά δε θα υπάρχουν χρήματα για τη νέα περίοδο για άλλα έργα».
Ο κ. Καχριμάνης τόνισε πως μέχρι σήμερα το υπουργείο έχει καθυστερήσει σημαντικά, όπως έγινε και με την προηγούμενη πολιτική ηγεσία που δεν κατάφερε να προωθήσει θέματα απαλλοτριώσεων, εμπλοκών με τις αρχαιολογικές υπηρεσίες και τις υπηρεσίες περιβάλλοντος.
«Δεν ξέρω εάν είναι ή όχι ελκυστικές οι ανακοινώσεις για τα διόδια όμως εκείνο που μας ενδιαφέρει είναι να γίνουν οι δρόμοι. Αν δεν υπήρχαν ο Λαλιώτης και ο Σουφλιάς σήμερα δε θα είχαμε την Εγνατία και για να την κατασκευάσουμε θα έπρεπε να πληρώσουμε 100 φορές παραπάνω».
Από την πλευρά του ο πρόεδρος του Τμήματος Ηπείρου του ΤΕΕ Χρ. Παπαβρανούσης αναφερόμενος στις παρατάσεις για την ολοκλήρωση των οδικών έργων τόνισε πως θα ήταν ευχής έργο να είχαν ολοκληρωθεί στο αρχικό χρονοδιάγραμμα όμως αυτό ανήκε στη σφαίρα της φαντασίας.
«Η προσπάθεια όλων θα πρέπει να γίνει ώστε η ολοκλήρωση των έργων να γίνει σε χρονικό διάστημα που δε θα έχει μεγάλες επιπτώσεις στην αναπτυξιακή πορεία της περιοχής».

«Τρέχουν» οι προθεσμίες
Καταλήγοντας ο Περιφερειάρχης επισήμανε την ανάγκη να υπάρξει αύξηση των ρυθμών δουλειάς και απορρόφησης των πόρων για το ΕΣΠΑ, καθώς υπάρχουν ακόμη έργα που δεν έχουν καν ξεκινήσει και τα οποία θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του έτους.
«Είπαμε ότι τους τελευταίους τέσσερις μήνες του έτους οι υπηρεσίες θα πρέπει να πάρουν φωτιά. Υπάρχουν έργα που δεν έχουν καν ξεκινήσει ειδικά έργα των δήμων τα οποία αν δεν τελειώσουν μέχρι το Νοέμβριο ή το αργότερο το Δεκέμβριο δεν πρόκειται να ξαναπληρωθούν», κατέληξε.

Του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ

Αριθμός Μ.Η.Τ.: 232372

Powerd By  

    Ιδιοκτήτης - Νόμιμος Εκπρόσωπος - Διευθυντής - Διαχειριστής - Δικαιούχος domain name:
    ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΤΖΕΚΑ ΦΩΤΕΙΝΗ
    Διευθυντής σύνταξης:
    ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ

    Ι. ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΟΥ 8 45221 ΙΩΑΝΝΙΝΑ
    tel 2651032055
    mail ele@ele.gr

    ΑΦΜ 047685050
    ΔΟΥ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ