Τη χρονική παράταση για την ολοκλήρωση της Ιόνιας Οδού κατά 17 μήνες σε σχέση με το αρχικό χρονοδιάγραμμα και κατά 18 μήνες για τον Ε65 εξασφάλισε η κυβέρνηση, όπως ανακοίνωσε χθες μετά τη συνάντηση με τον πρωθυπουργό, ο αρμόδιος αναπλ. υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χρ. Σπίρτζης.
Η συμφωνία αυτή δίνει ανάσα στην υλοποίηση του έργου της Ιόνιας Οδού και στην περιοχή μας, όπου βρίσκεται ουσιαστικά το μεγαλύτερο τμήμα της που μένει να κατασκευαστεί μαζί με το κομμάτι στην περιοχή της Κλόκοβας, ενώ ιδιαίτερα σημαντική κρίνεται η δέσμευση του κ. Σπίρτζη, ότι τα προβλήματα που άπτονται απαλλοτριώσεων, περιβαλλοντικών ρυθμίσεων και αδειών και αρχαιολογικών ερευνών θα επιλυθούν άμεσα.
Η χθεσινή συνάντηση όμως του κ. Τσίπρα με τον κ. Σπίρτζη και οι ανακοινώσεις αφορούσαν και τον Ε65, όπου τα νέα μάλλον δεν είναι και τόσο ευοίωνα, έστω κι αν εξασφαλίστηκε χρονική παράταση 18 μηνών για την ολοκλήρωσή του.
Συμφωνήθηκε, είπε ο κ. Σπίρτζης η ολοκλήρωση του νότιου και του βόρειου τμήματος του Ε-65 υπό την αίρεση όμως της έγκρισης των οργάνων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Πρακτικά αυτό σημαίνει, ότι τουλάχιστον για το τμήμα που ενδιαφέρει την Ήπειρο καθότι πρόκειται για το συνδετήριο άξονα με την Εγνατία οδό, θα πρέπει να βρεθεί εναλλακτική πηγή χρηματοδότησης, αφού το συγκεκριμένο τμήμα λόγω των προβλημάτων τα προηγούμενα χρόνια και την πρόταση για αλλαγή της χάραξης, βγήκε έξω από τη σύμβαση παραχώρησης ως προς το χρηματοδοτικό κομμάτι και εντάχθηκε με μηδενικό προϋπολογισμό στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.
Με ένα ΠΔΕ όμως που δεν μπορεί εκ των πραγμάτων να διαθέσει χρήματα, το μέλλον του βόρειου τμήματος του Ε65 επομένως της σύνδεσης του με την Εγνατία Οδό παραμένει άδηλο…
Αναλογικά διόδια και εξαιρέσεις
Ακόμη ο κ. Σπίρτζης ανακοίνωσε και άλλες σημαντικές αποφάσεις που επιτεύχθηκαν ως συμφωνία με τους παραχωρησιούχους (δύο εκ των πέντε συνολικά) για τους μεγάλους οδικούς άξονες.
Όπως διευκρίνισε ο κ. Σπίρτζης, η συμφωνία αναφέρεται στα διόδια του αυτοκινητοδρόμου Αθήνα-Λαμία, την Ιόνια Οδό και τον Ε-65, θα εκτελεστεί άμεσα και περιλαμβάνει:
Δωρεάν διελεύσεις από πλευρικούς σταθμούς διοδίων για ενδοδημοτικές μετακινήσεις για τις οποίες δεν υφίστανται εναλλακτικές διαδρομές. Οι δήμοι που εντάσσονται σε αυτή την κατηγορία είναι οι δήμοι Ωρωπού, Θηβαίων και Ορχομενού
Δωρεάν διελεύσεις από όλους τους σταθμούς διοδίων στα οχήματα τα οποία είτε ανήκουν είτε αναγνωρισμένα μεταφέρουν άτομα με ειδικές ανάγκες.
Παροχή επιπλέον εκπτώσεων σε εργαζόμενους χρήστες. Στις 40 διελεύσεις οι πέντε θα είναι δωρεάν. Δηλαδή το 12,5% αυτών των διελεύσεων θα γίνεται ελεύθερα.
Αναλογικό σύστημα διοδίων χιλιομετρικής απόστασης. Αυτό το σύστημα θα τεθεί σε εφαρμογή όταν θα ολοκληρωθούν τα έργα της Ιόνιας Οδού και του Ε-65.
Συμφωνήθηκε ακόμη να ανακαλέσουν οι παραχωρησιούχοι τις ποινικές διώξεις και τις αγωγές που είχαν καταθέσει εναντίον κοινωνικών δικτύων πολιτών κατά την περίοδο των κινητοποιήσεων στα διόδια.
Ακόμη συμφωνήθηκε να συνταχθεί νέα τεχνικοοικονομική μελέτη που θα συμφωνηθεί με τις τράπεζες και θα κατατεθεί προς έγκριση στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Σχέδιο νόμου κόντρα
στη διαφθορά
Τη στρατηγική της κυβέρνησης για τα μεγάλα δημόσια έργα και τις υποδομές, με τη διαφάνεια και την καταπολέμηση της γραφειοκρατίας στο επίκεντρό της, παρουσίασε νωρίτερα ο πρωθυπουργός μετά την επίσκεψή του στο υπουργείο Υποδομών. Ο Αλ.Τσίπρας ανακοίνωσε ότι τις επόμενες πέντε μέρες θα δοθεί προς διαβούλευση σχέδιο νόμου που θα αλλάζει ολόκληρο το θεσμικό πλαίσιο παραγωγής δημοσίων έργων και το οποίο θα δίνει τη σφραγίδα της σημερινής κυβέρνησης.
Στόχος του σχεδίου νόμου είναι, όπως είπε, να βάλει τάξη στα κακώς κείμενα και να αντιμετωπίσει τα δίκτυα της διαφθοράς που επεκτάθηκαν τα τελευταία πέντε χρόνια και φορτώθηκαν όλα τα βάρη στους μισθωτούς και τους συνταξιούχους.
Οι τρεις άξονες του νομοσχεδίου είναι:
α) η δημιουργία δομής στρατηγικού σχεδιασμού και δημοσίων υποδομών. Στο πλαίσιο αυτό συστήνεται στο υπουργείο νέα Διεύθυνση Στρατηγικού Σχεδιασμού Δημοσίων Υποδομών, ενώ έχει ήδη συσταθεί στο πλαίσιο της κυβέρνησης επιτροπή συντονισμού ιδιωτικών και δημοσίων επενδύσεων.
β) θεσμικές αλλαγές δημοσίων υποδομών
γ) αλλαγές στο σύστημα δημοπράτησης των δημόσιων έργων και εκτέλεσης των έργων.
Όπως είπε ο πρωθυπουργός θα δημιουργηθεί κεντρικό σύστημα αδειοδοτήσεων, αλλά και καθορισμός σε όλα τα επίπεδα του δημόσιου τομέα των απαραίτητων προϋποθέσεων διαχείρισης των έργων. Οι επιτροπές δημοπράτησης θα ορίζονται με ηλεκτρονική κλήρωση.
Στόχευση σε μεσαία
και μικρά έργα
Το αναπτυξιακό μοντέλο που διαμορφώνει η κυβέρνηση επιβάλλει την αλλαγή της στόχευσης και υλοποίησης των δημοσίων έργων με γοργά βήματα, ανέφερε από την πλευρά του ο υπουργός Οικονομίας Γιώργος Σταθάκης, μετά την ολοκλήρωση της επίσκεψης του πρωθυπουργού στο υπουργείο Υποδομών.
Όπως είπε ο υπουργός, θα αλλάξει η στόχευση και θα δοθεί έμφαση πολύ περισσότερο σε μεσαία και μικρά έργα από τα μεγάλα που προτιμούνταν στο παρελθόν, θα αλλάξει ο τρόπος σχεδιασμού και εκτέλεσης των έργων με τεράστιες αλλαγές που είναι αναγκαίες -και όπως σημείωσε ο ίδιος- ήδη γίνονται τα πρώτα σημαντικά μεγάλα βήματα ενώ θα είναι και πολύ διαφορετικός τρόπος που θα προσδένονται τα έργα στις ανάγκες των τοπικών κοινωνιών.
Κατηγορίες
- Επικαιρότητα(19.696)
- Πολιτικό Ρεπορτάζ(505)
- Ελλάδα(128)
- Οικονομία(1)
- Πολιτισμός(4.209)
- Εκδηλώσεις(1.581)
- Ήπειρος(1.962)
- Αθλητικά(2.943)
Αρθρογραφία
Είσοδος