Το μουσικό σκηνικό έργο Ανα-γέννηση: Κρήτη ανάμεσα σε Βενετιά και Πόλη, που συνέθεσε ο Γιάννης Μαρκόπουλος προβάλλεται την Πέμπτη στην Τηλεόραση της Βουλής
Το εξαιρετικό μουσικό σκηνικό έργο Ανα-γέννηση: Κρήτη ανάμεσα σε Βενετιά και Πόλη, που συνέθεσε ο μουσουργός Γιάννης Μαρκόπουλος σε 2 πράξεις και 4 ενότητες, παρουσιάζει αυτή την Πέμπτη στις 19.00 ο Τηλεοπτικός Σταθμός της Βουλής των Ελλήνων, στο πλαίσιο του εορταστικού μουσικού προγράμματος των Χριστουγέννων και του Νέου Έτους.
Το συγκεκριμένο έργο άνοιξε τον Κύκλο Ελληνικής Μουσικής του Οργανισμού Μεγάρου Μουσικής Αθηνών για την καλλιτεχνική περίοδο 1995-1996. Παρουσιάστηκε στις 20, 21 και 22 Σεπτεμβρίου του 1995 υπό τη διεύθυνση του συνθέτη και την υψηλή εποπτεία του Προέδρου του Οργανισμού Μεγάρου Μουσικής Αθηνών αείμνηστου Χρήστου Λαμπράκη.
Το 1997 ο συνθέτης προσκεκλημένος από κρατικούς πολιτιστικούς φορείς του Βελγίου μετέγραψε το έργο για πλήρη συμφωνική ορχήστρα και παρουσιάστηκε υπό την διεύθυνσή του στο θέατρο Palais des Beaux Arts των Βρυξελλών, με τη μικτή Χορωδία και τη Συμφωνική Ορχήστρα της B.R.T.N. (Brussels Philharmonic), βυζαντινό χορωδιακό σύνολο, Έλληνες μονωδούς και τραγουδιστές σε σκηνικά του Geert Roygens.
Πρόκειται για μια μορφή δραματοποιημένου θεάματος χωρίς δράση, που αγωνιά να αποτυπώσει τη διαχρονική πορεία του Ελληνισμού μέσα από γεγονότα που σηματοδοτούν κορυφαίες ιστορικές στιγμές του. Ένα ηχητικό αναπαραστατικό οδοιπορικό στο ελληνικό παρελθόν με τη συνύπαρξη παραδοσιακών ελληνικών ανατολικών και δυτικών οργάνων, αλλά και του συμβολικού μοναστηριακού ξύλινου σήμαντρου, που πραγματοποιείται με τρόπο διττό. Ιδιαίτερα τονίζεται η σημασία της αρμονικής συναίρεσης στοιχείων και προσωπικοτήτων του ελληνοβυζαντινού και δυτικού πολιτισμού, που διαμορφώθηκε και φανερώθηκε στην Κρήτη, ειδικότερα μετά την Άλωση, όπως επισημαίνει ο αείμνηστος Καθηγητής Βυζαντινολογίας Νίκος Παναγιωτάκης.
Το λιμπρέτο οργανώνεται και συναρμολογείται από τον ίδιο τον Γιάννη Μαρκόπουλο, πολλές φορές σε στίχους του ιδίου με άριες σε χορωδιακή σύμπλεξη, παλαιά κείμενα του τελευταίου βυζαντινού αυτοκράτορα, κείμενα ανωνύμων και επωνύμων βυζαντινών λογίων, ειδικές επιλογές από την αναγεννησιακή κρητική ποίηση, αλλά και σύγχρονη ελληνική ποίηση, με ποιήματα των Γιώργου Σεφέρη, Γιώργη Γιατρομανωλάκη και Γιώργου Σαραντάρη. Όπως αναφέρει ο ίδιος ο συνθέτης στο ειδικό σημείωμά του για το έργο εμπνέεται από μεγάλα ιστορικά γεγονότα που σημάδεψαν τον ελληνισμό αφήνοντας τη φαντασία του να περιπλανηθεί στους παλαιούς μουσικούς ήχους, που έπαιζαν οι συντροφιές της Κωνσταντινούπολης, της Βενετιάς και των πόλεων της Κρήτης και της Μικράς Ασίας.
Πρώτη πράξη: Α) Ενότητα της Άλωσης – Β) Ενότητα της Βενετίας
Δεύτερη πράξη: Γ) Ενότητα Ερωτόκριτος – Δ) Ενότητα Αναγέννηση
Στην ερμηνεία, που προβάλλεται σε ειδική επεξεργασία για την Τηλεόραση της Βουλής, ερμηνευτές είναι η Σόνια Θεοδωρίδου-υψίφωνος, ο Ζάχος Τερζάκης- τενόρος, ο Τάσος Γέρου- τενόρος, οι τραγουδιστές Χαράλαμπος Γαργανουράκης, Βασιλική Λαβίνα και Αλκίνοος Ιωαννίδης, καθώς και οι χορωδίες Fons Musicalis σε διεύθυνση Κωστή Κωνσταντάρα, το Χορωδιακό Εργαστήρι Αθηνών και η Βυζαντινή Χορωδία της Μακεδονίας με Χοράρχη τον Χαρίλαο Ταλιαδώρο, Άρχοντα Πρωτοψάλτη της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Κωνσταντινουπόλεως.
Αφήγηση: Όλια Λαζαρίδου, Ορχήστρα: Παλίντονος Αρμονία
Eνορχήστρωση και διεύθυνση ορχήστρας από τον συνθέτη
Σκηνοθεσία: Πλούταρχος Καϊτατζής, Σκηνικά, Κοστούμια: Νίκος Πετρόπουλος, Επιμέλεια – Παρουσίαση: Κωνσταντίνος Κακαβελάκης
Related Posts
-
-
10 Μαρτίου 2023 Τα «Υδάτινα Σώματα» στην Μπιενάλε Αρχιτεκτονικής της Βενετίας
-
15 Φεβρουαρίου 2023 Κρήτη: 16χρονη έπινε καφέ και… τραυματίστηκε από αδέσποτο σφαιρίδιο
-
-
22 Ιουλίου 2021 Ήπειρος και Κρήτη έρχονται πιο κοντά
Κατηγορίες
- Επικαιρότητα(19.623)
- Πολιτικό Ρεπορτάζ(504)
- Ελλάδα(127)
- Οικονομία(1)
- Πολιτισμός(4.197)
- Εκδηλώσεις(1.573)
- Ήπειρος(1.962)
- Αθλητικά(2.932)
Αρθρογραφία
Είσοδος