Με μικρές αλλαγές και υποχωρήσεις όλων των πλευρών. Όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Κυνηγετική Συνομοσπονδία Ελλάδας, «η επίτευξη αυτής της συμφωνίας, χωρίς τις καταστροφικές για το κυνήγι αρχικές προθέσεις, ήταν αποτέλεσμα:
α) της συστράτευσης όλων των κυνηγών και των οργανώσεών μας στον κοινό μας αγώνα
β) της βοήθειας των κυνηγετικών μέσων ενημέρωσης που από την πρώτη στιγμή ενημέρωσαν τους κυνηγούς για τις απειλούμενες σημαντικές έως καταστροφικές μειώσεις της θήρας.
γ) των σημαντικών παρεμβάσεων Υπουργών, Βουλευτών και άλλων Πολιτικών προσωπικοτήτων υπέρ των θέσεων των κυνηγών.
Η Κυνηγετική Συνομοσπονδία Ελλάδος ευχαριστεί όσους μας βοήθησαν σ’ αυτή τη μακρόχρονη και δύσκολη προσπάθειά μας και ενημερώνει τους κυνηγούς ότι πολλά και νευραλγικής σημασίας άλλα θέματα κυνηγίου μένουν ακόμη ανοικτά. Θα συνεχίσουμε τον αγώνα μας που απαιτεί τη συσπείρωση και βοήθεια όλων μας».
«Δεν θα υπάρξουν αλλαγές στην ρυθμιστική και θα είναι ανάλογη με της προηγούμενης χρονιάς» δήλωσε ο Γενικός Γραμματέας της Ε' ΚΟΗ Χαράλαμπος Μπρέχας Μπρέχας μιλώντας στο ITV σημειώνοντας ότι οι κυνηγοί από το υστέρημά τους και εξαιτίας της αγάπης τους για την ενασχόλησή τους δαπανούν τεράστια ποσά για να συμβάλλουν σε τομείς που αναπτύσσονται γύρω από την κυνηγετική ενασχόληση.
Με πολλές εκτάσεις και οικόπεδα ακόμα και μέσα στα Γιάννενα να έχουν περάσει στο ΤΑΙΠΕΔ σίγουρα ενδιαφέρει το νέο σχέδιο της κυβέρνησης για το διάδοχο σχήμα, το οποίο αποτελεί και μέρος της νέας συμφωνίας.
Το νέο σχήμα θα έχει τελείως διαφορετική λειτουργία και λογική, παρόμοιο με αυτά που έχουν δημιουργήσει αρκετά κράτη σε όλα τα μέρη του πλανήτη, σημειώνουν πηγές του υπουργείου Οικονομικών. Θα πρόκειται για ένα κρατικό επενδυτικό κεφάλαιο (sovereign fund), εξηγούν, σύμφωνα με το in.gr τονίζοντας ότι τα περιουσιακά στοιχεία του Δημοσίου που θα ενταχθούν στο Ταμείο δεν θα προορίζονται αποκλειστικά για πώληση, όπως συνέβαινε μέχρι σήμερα, αλλά και για αξιοποίηση μέσω άλλων τρόπων προς εξυπηρέτηση αναπτυξιακών ή δημοσιονομικών σκοπών.
Ανοιχτό αφήνουν, για πρώτη φορά, οι ίδιες πηγές, το ενδεχόμενο στα έσοδα του Ταμείου να ενταχθούν και όλα τα μελλοντικά έσοδα που θα προκύψουν από την εκμετάλλευση του ορυκτού και φυσικού πλούτου της χώρας.
Αναλυτικότερα, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές:
«1. Η συμφωνία προβλέπει τη δημιουργία ενός Ταμείου στο οποίο, με ορίζοντα 30ετίας, θα δημιουργηθεί ένα αποθεματικό ύψους 50 δισ. ευρώ, ως αξία των περιουσιακών του στοιχείων (ακίνητα, μετοχές, κ.λπ.). Ουσιαστικά θα πρόκειται για ένα κρατικό επενδυτικό κεφάλαιο, με τελείως διαφορετική λειτουργία και λογική από το ΤΑΙΠΕΔ, παρόμοιο μ' αυτά που έχουν δημιουργήσει αρκετά κράτη σε όλα τα μέρη του πλανήτη – Νορβηγία, Αυστραλία, κ.λπ.
2. Τα 50 δισ. ευρώ του νέου Ταμείου προβλέπονται σε βάθος 30ετίας, γεγονός που δίνει μεγάλη «ανάσα» στο πρόγραμμα αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας. Η επίτευξη, δηλαδή, των εσόδων δεν θα γίνει άμεσα, μέσα σ’ ένα περιορισμένο χρονικό περιθώριο με δυσμενείς για την χώρα συνθήκες όπως οι σημερινές, αλλά όταν οι συνθήκες θα είναι περισσότερο ευνοϊκές.
3. Στο Ταμείο θα περιέλθουν περιουσιακά στοιχεία του δημοσίου, μετοχές των κρατικών επιχειρήσεων, υποδομές, καθώς και ακίνητα του ελληνικού δημοσίου. Στο Ταμείο πιθανόν να ενταχθούν και όλα τα μελλοντικά έσοδα που θα προκύψουν από την εκμετάλλευση του ορυκτού / φυσικού πλούτου της χώρας – υδρογονάνθρακες, κ.λπ.
4. Η ένταξη περιουσιακών στοιχείων του Δημοσίου στο Ταμείο δεν σημαίνει απαραίτητα και πώλησή τους, σε αντίθεση με τα ακίνητα του ΤΑΙΠΕΔ που είναι προς πώληση. Κάποια ακίνητα, πράγματι, μπορεί να πουληθούν, για ορισμένα να υπάρξουν μακροχρόνιες παραχωρήσεις και άλλα να δημιουργούν εισόδημα που θα εισρέει στο Ταμείο. Για παράδειγμα μπορεί να συμφωνηθεί ότι για κάθε κοντέινερ που μεταφέρεται με τραίνο θα καταβάλλεται στο Ταμείο ένα μικρό ποσό. Το ίδιο μπορεί να γίνει και με τα αεροδρόμια.
Το Ταμείο θα πρέπει να «εφευρίσκει» τρόπους να έχει μόνιμα έσοδα, όχι κατ’ ανάγκη από την πώληση ακινήτων του δημοσίου. Να σημειωθεί ότι ο χρόνος ζωής (30 χρόνια) δίνει την δυνατότητα στο Ταμείο να «καλλιεργήσει» τα περιουσιακά του στοιχεία που, ιδίως στα ακίνητα, παρουσιάζουν προβλήματα ως προς την εκμετάλλευσή τους -καταπατήσεις, ελλιπείς τίτλοι, κ.λπ.
5. Από τα 50 δισ. ευρώ το 50% θα χρησιμοποιηθεί ως εγγύηση των τραπεζών [εκτιμάται ότι θα χρειαστούν από 10 έως 25 δισ. ευρώ, ανάλογα με τις ανάγκες ανακεφαλαιοποίησης των τραπεζών], ενώ το υπόλοιπο 50% θα πάει κατά το ήμισυ σε ανάπτυξη και κατά το ήμισυ στο χρέος. Είναι εμφανής ο διαφορετικός στόχος του Ταμείου. Με το ΤΑΙΠΕΔ από τις αποκρατικοποιήσεις τα τυχόν έσοδα πήγαιναν εξ ολοκλήρου στην αποπληρωμή του χρέους, ενώ με το Ταμείο μόνο το ένα τέταρτο.
6. Η έδρα του Ταμείου θα είναι η Αθήνα (και όχι το Λουξεμβούργο), θα ελέγχεται από την ελληνική κυβέρνηση, ενώ από την Κομισιόν θα υπάρχει μόνο εποπτεία».
Κατηγορίες
- Επικαιρότητα(19.696)
- Πολιτικό Ρεπορτάζ(505)
- Ελλάδα(128)
- Οικονομία(1)
- Πολιτισμός(4.209)
- Εκδηλώσεις(1.581)
- Ήπειρος(1.962)
- Αθλητικά(2.943)
Αρθρογραφία
Είσοδος