Τα νομικά όπλα που διαθέτει κάθε μία από τις αντιμαχόμενες πλέον πλευρές, και τα οποία θα χρησιμοποιήσει στις δικαστικές αίθουσες, όπου θα προσφύγει ο Αναγκαστικός Σύνδεσμος Διαχείρισης Αποβλήτων, ετοιμάζονται εκατέρωθεν, με το κλίμα τόσο στο εσωτερικό του Συνδέσμου, όσο και στις σχέσεις του με την Περιφέρεια Ηπείρου, να παραμένει βαρύ.
Και πώς αλλιώς, θα μπορούσε να γίνει, όταν εκατέρωθεν διατυπώνονται κατηγορίες και αιχμές για πράξεις και παραλείψεις, που έχουν μεν νομικό περιεχόμενο επί των αρμοδιοτήτων, αλλά και ξεκάθαρα πολιτικό πρόσημο.
Σταδιακά και με την κόντρα να περνά πλέον στις δικαστικές αίθουσες τοποθετούνται σε αυτή τη διαδικασία, με δημόσιες ανακοινώσεις και κόμματα και παρατάξεις, παίρνοντας θέση υπέρ της μίας ή της άλλης πλευράς, όμως εκείνο που δε μπορεί να απαντηθεί, είναι ο τρόπος με τον οποίο θα αποκατασταθούν οι ισορροπίες στο εσωτερικό του Συνδέσμου, που έχει διαρραγεί και παρουσιάζει εικόνα αποσύνθεσης. Όταν σε σύνολο 31 μελών, το ΔΣ συνεδριάζει και λαμβάνει αποφάσεις για μείζονα ζητήματα με οριακή απαρτία, η οποία μάλιστα αμφισβητείται κιόλας για τη νομιμότητά της, αυτό δε μπορεί παρά να αποτελεί βαρίδι για τη διοίκηση, κάτι που προς τιμήν του, το αναγνώρισε και το σχολίασε προβληματισμένος έντονα, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Νίκος Καλαντζής στη συνεδρίαση της Τρίτης.
Ειδικά μάλιστα όταν απουσιάζουν των συνεδριάσεων, η πλειοψηφία των μελών του ΔΣ από την ΠΕ Ιωαννίνων, μεταξύ των οποίων και οι τρεις εκπρόσωποι του δήμου Ιωαννιτών, που είναι και ο μεγαλύτερος παραγωγός απορριμμάτων στην Ήπειρο.
Οι νομικές ακροβασίες
Η απόφαση του Συνδέσμου να προσφύγει στη δικαιοσύνη για τις μονομερείς όπως τις χαρακτήρισε, ενέργειες της Περιφέρειας Ηπείρου, μπορεί να αποδειχθεί δίκοπο μαχαίρι ή και αυτογκόλ, με ποδοσφαιρικούς όρους, αν αποδειχθεί στην πράξη, ότι η γνωμοδότηση του νομικού συμβούλου κ. Χατζηγιαννάκη, δεν αποτυπώνει τη νομική πραγματικότητα.
Στην γνωμοδότησή του και στην τοποθέτησή του στο ΔΣ, ο κ. Χατζηγιανάκης επέμεινε στο ότι από μία πρώτη ανάγνωση των εγγράφων που του απέστειλε η διοίκηση του Συνδέσμου, προκύπτει σαφώς, ότι δεν τίθεται θέμα αμφισβήτησης της αρμοδιότητας για τη μεταφορά του υπολείμματος, διαδικασία που με την ανάθεση της Περιφέρειας σε ανάδοχο έθεσε το ζήτημα σε νέα διάσταση και πως αυτή η αρμοδιότητα ανήκει αποκλειστικά και μόνο στο Σύνδεσμο.
Ωστόσο, όπως έχει επισημανθεί και πριν τη συνάντηση προ εικοσαημέρου στην Περιφέρεια, όπου οι δύο πλευρές κατέληξαν σε οριστική σύγκρουση, η Σύμβαση Σύμπραξης μεταξύ Περιφέρειας Ηπείρου και Εργοστασίου (ΙΦΣ) ορίζει με σαφήνεια και πέραν κάθε αμφιβολίας και αμφισβήτησης, ότι η Περιφέρεια Ηπείρου έχει αναλάβει την ευθύνη και τους σχετικούς κινδύνους για τη διασφάλιση της διάθεσης του υπολείμματος.
Όπως αναφέρεται στον όρο 23.2 της Σύμβασης Σύμπραξης, «…η Περιφέρεια Ηπείρου έχει την πλήρη και αποκλειστική ευθύνη για τον προσδιορισμό του ποσοστού του υπολείμματος που αντιστοιχεί σε κάθε έναν από τους υφιστάμενους ΧΥΤΥ της Περιφέρειας Ηπείρου καθώς και για την μεταφορά και τη διάθεση του υπολείμματος».
Ο ΙΦΣ με έγγραφό του προς την Επιτροπή Παρακολούθησης της Περιφέρειας, με ημερομηνία 14/10/ 2021 επισημαίνει πως: «Ως εκ τούτου και δεδομένου ότι αποτελεί ευθύνη της Περιφέρειας Ηπείρου και όχι του ΙΦΣ η μεταφορά και η διάθεση του υπολείμματος από τη ΜΕΑ Ηπείρου, θα πρέπει η Επιτροπή, να αναζητήσει τους λόγους της καθυστέρησης απομάκρυνσης των υπολειμμάτων από την ίδια την Περιφέρεια Ηπείρου».
Αν ο όρος αυτός της Σύμβασης μπορεί να έχει ή να αποκτήσει διαφορετική νομική ερμηνεία, θα αποδειχθεί προφανώς στις δικαστικές αίθουσες.
Ζητά στοιχεία
ο δήμος Ζίτσας
Μία ημέρα μετά την συνεδρίαση του Δ.Σ του Συνδέσμου στο μεταξύ, που αποφάσισε και να προχωρήσει στην ανάθεση της υπηρεσίας μεταφοράς του υπολείμματος και να προσφύγει στη δικαιοσύνη, ο δήμος Ζίτσας, που δε συμμετείχε στη συνεδρίαση, απευθύνεται στο Δ.Σ και ζητά τη χορήγηση των κάτωθι εγγράφων και παραστατικών για κάθε νόμιμη χρήση. Συγκεκριμένα ζητά:
1) Ακριβές επίσημο αντίγραφο της απόφασης του ΔΣ του ΑΣΔΑ της 23ης Νοεμβρίου 2021 με την οποία ανατέθηκε σε ανάδοχο η μεταφορά του υπολείμματος, αντί ποσού 0,229 ευρώ ανά τονοχιλιόμετρο.
2) Βεβαίωση από την οποία να προκύπτει η ποσότητα του υπολείμματος που η ανάδοχος εταιρεία μετέφερε από τη ΜΕΑ Ηπείρου σε κατά τόπους ΧΥΤΥ (ανά ημέρα και ανά ΧΥΤΥ) από την έναρξη της μεταφοράς από τον ΑΣΔΑ μέχρι 18/11/2021
3) Τα παραστατικά επί τη βάσει των οποίων θα εκδοθεί η βεβαίωση που θα επιβεβαιώνει το περιεχόμενό της
4) Τα παραστατικά που υπέβαλε η ανάδοχος για την πληρωμή της για τη μεταφορά των ποσοτήτων κατά την ανωτέρω χρονική περίοδο και
5) Τα παραστατικά του ΑΣΔΑ, πληρωμής του αναδόχου.
Του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ
Related Posts
-
15 Νοεμβρίου 2024 -
9 Οκτωβρίου 2024 Παράταση στη σύμβαση για την αποκομιδή απορριμμάτων
-
25 Σεπτεμβρίου 2024 Συνθήκες αδράνειας στη διαχείριση των απορριμμάτων
-
12 Ιουνίου 2024 Προβληματισμοί για το ωράριο λειτουργίας του ΣΜΑ
-
7 Ιουνίου 2024 Επιχείρηση απομάκρυνσης ογκωδών μετά τα ρεπορτάζ
-
28 Μαΐου 2024 Διαφορετικές απόψεις, διαφορετικές προσεγγίσεις
Κατηγορίες
- Επικαιρότητα(19.614)
- Πολιτικό Ρεπορτάζ(504)
- Ελλάδα(127)
- Οικονομία(1)
- Πολιτισμός(4.194)
- Εκδηλώσεις(1.571)
- Ήπειρος(1.962)
- Αθλητικά(2.932)
Αρθρογραφία
Είσοδος