Σε κλίμα ιδιαίτερα μεγάλης έντασης ολοκληρώθηκε στις δύο το μεσημέρι της Δευτέρας, η απολογία του δεύτερου κατηγορούμενου, του συλλέκτη και συμβούλου τέχνης, όπως αυτοπροσδιορίστηκε επαγγελματικά, στη διάρκεια της απολογίας του, στο Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων Ιωαννίνων.
Ο κατηγορούμενος λίγη ώρα πριν την ολοκλήρωση της απολογίας του και αμέσως μετά το τέλος αυτής, ήρθε σε ευθεία αντιπαράθεση, με έντονους λεκτικούς διαξιφισμούς με τον περιφερειάρχη Αλ. Καχριμάνη, τον οποίο λίγο νωρίτερα κατηγόρησε, όπως είναι αυτός που ενορχήστρωσε τις κατηγορίες σε βάρος του. Χρησιμοποίησε μάλιστα κατά τη διάρκεια της απολογίας του ιδιαίτερα βαριές εκφράσεις, κατά του περιφερειάρχη, ο οποίος αντέδρασε έντονα μισή ώρα πριν ολοκληρώσει την απολογία του ο κατηγορούμενος και στη συνέχεια όταν η απολογία ολοκληρώθηκε, ζήτησε το λόγο από το δικαστήριο. Όπως είπε, υπάρχουν «λόγοι αξιοπρέπειας» για τους οποίους ζητά το λόγο, με τη διαδικασία ωστόσο να είναι σαφής και να μην επιτρέπει τέτοιου είδους παρεμβάσεις, οπότε το δικαστήριο ολοκλήρωσε την εκδίκαση και θα συνεχιστεί σήμερα Τρίτη με την αγόρευση του Εισαγγελέα και ενδεχομένως με τις αγορεύσεις της Πολιτικής Αγωγής και της υπεράσπισης. Κατά τη διάρκεια της αποχώρησής των παρισταμένων από την αίθουσα επικράτησε εκ νέου ένταση μεταξύ του κατηγορούμενου και του συνηγόρου του, με τον Αλ. Καχριμάνη, που συνοδεύτηκε από αστυνομικούς προς την έξοδο.
Η απολογία
του κατηγορούμενου
Στην πολύωρη – και απόλυτα δομημένη σε λόγο και επιχειρήματα είναι αλήθεια – απολογία του ο δεύτερος των κατηγορούμενων, χαρακτήρισε επαχθές το κατηγορητήριο σε βάρος του, υπερασπίστηκε τον εαυτό του, λέγοντας, πως δεν έχει την παραμικρή εμπλοκή με την υπόθεση των κλεμμένων εικόνων. Έτσι, τόνισε, πως βρίσκεται ενώπιον του δικαστηρίου, «λόγω των παρεμβάσεων του περιφερειάρχη και του αχού του απέναντι κτιρίου» (σ.σ. εννοώντας το διοικητήριο της Περιφέρειας).
Καθόλη τη διάρκεια της απολογίας του, το μεγαλύτερο μέρος της οποίας αφιερώθηκε στις κατά περίπτωση κλοπές εικόνων και κειμηλίων από Ιερούς Ναούς στην Ήπειρο, τη Θεσσαλία και την Πάρο, με τον ίδιο να ισχυρίζεται, πως δεν προκύπτει από πουθενά στο κατηγορητήριο, ότι οι εικόνες που εντοπίστηκαν και έχουν επαναπατριστεί, ότι ταυτίζονται με εκείνες που είχε ο ίδιος στην κατοχή του και τις οποίες πούλησε ή έδωσε ως παρακαταθήκη στην Temple Gallery του Λονδίνου.
Επικαλέστηκε μάλιστα την οικονομική του άνεση για να υποστηρίξει, πως θα ήταν παράφρων, εάν με τόσα χρήματα που αποκόμιζε από την επαγγελματική του δραστηριότητα ο ίδιος και η οικογένειά του, θα ρίσκαρε, κλέβοντας εικόνες από το Κουκούλι ή από αλλού, οι περισσότερες εκ των οποίων μάλιστα είναι ιδιαίτερα χαμηλής αξίας.
«Οι κλέφτες δεν είχαν ιδέα από εικόνες, αφού οι καλύτερες και σπανιότερες μένουν στη θέση τους μέχρι και σήμερα. Στο Μοναστηράκι, μόνον οι αρουραίοι δεν πουλάνε τέτοιες εικόνες», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ακολούθησε μία διεξοδική κατάθεση, με παράθεση υποστηρικτικών ισχυρισμών, σχετικά με τις μεγάλες κλοπές εικόνων, που του αποδίδονται βάσει του κατηγορητηρίου, ενώ εξαπέλυσε σφοδρή επίθεση σε βάρος των αρχαιολόγων, που ασχολήθηκαν με την υπόθεση, όπως και με συγκεκριμένους μάρτυρες κατηγορίας, τους οποίους χαρακτήρισε αναξιόπιστους και κατευθυνόμενους.
Οι σχέσεις με
την Temle Gallery
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχε η κατάθεσή του για τη συνεργασία του με την Temple Gallery του Λονδίνου, στην οποία είχε εμπιστευτεί τις παρακαταθήκες των αντικειμένων που είχαν περιέλθει στην κατοχή του από αγορές εκτός Ελλάδας, όπως από την Κρούγια της Αλβανίας ή από την Κωνσταντινούπολη. Περιέγραψε πως είχε άριστες σχέσεις με τον ιδιοκτήτη της Gallery, Sir Temple, φανερώνοντας πως είχε ως απώτερο στόχο να γίνει μέτοχος στην εταιρεία και αργότερα να την αποκτήσει.
«Η σχέση μας ήταν ανέφελη, μέχρι που ξέσπασε η ιστορία με τις εικόνες και γινόταν οι επισκέψεις της κας Σολομωνίδου, της Μητροπολιτικής Αστυνομίας και άλλων και κάπως έτσι προστέθηκαν κάποια σημειώματα στις δικές μου παρακαταθήκες, που αφορούσαν όμως άλλες εικόνες, επομένως έχουμε να κάνουμε με πλαστογραφία. Από εκεί και ύστερα οι σχέσεις μας άλλαξαν και μάλιστα δε μου επέστρεψε τίποτε από τα αντικείμενα που έχω ως παρακαταθήκη στην γκαλερί. Μιλάμε για εικόνες με αξία πλέον του μισού εκ. ευρώ», ανέφερε.
Η ένταση με
τον Αλ. Καχριμάνη
Λίγο πριν τη μία το μεσημέρι, στην αίθουσα του δικαστηρίου εμφανίστηκε ο Αλ. Καχριμάνης, που αντέδρασε έντονα, όταν άκουσε τον κατηγορούμενο να αναφέρει για πολλοστή φορά, πως λειτουργούσε εξωθεσμικά, λειτουργούσε δόλια σε βάρος του και διαστρέβλωνε τα λεγόμενά του, μετά τη συνάντηση που είχαν τον Ιούλιο του 2012 στο κατάστημά του στο Μέτσοβο.
Ο περιφερειάρχης ζήτησε το λόγο, αλλά και την προστασία του δικαστηρίου, με τους δύο άνδρες να έχουν μία μεγάλη στιγμή έντασης και με την αστυνομία να παρεμβαίνει για να ηρεμήσουν τα πνεύματα.
Ακολούθησαν οι ερωτήσεις του Εισαγγελέα, που ρώτησε τον κατηγορούμενο για ποιο λόγο πιστεύει, ότι ο Αλ. Καχριμάνης είναι η αιτία που βρίσκεται στο εδώλιο του κατηγορούμενου, με τον δεύτερο να απαντά πως υπήρχε ένας λόγος ταξικού μίσους από τον περιφερειάρχη απέναντί του.
«Τα θυμόταν όλα (σ.σ. ο περιφερειάρχης) αλλά δε θυμόταν ούτε καν το όνομα του χωριού που διέμενα, γιατί ήξερε πως στο Περτούλι υπάρχουν άλλες τρεις ιδιωτικές συλλογές, προσώπων που ανήκουν σε γνωστά «τζάκια» της Ν.Δ και δεν ήθελε να χαλάσει τις σχέσεις του με το κόμμα», ανέφερε.
Μετά το τέλος της απολογίας του, ο κ. Καχριμάνης ζήτησε ξανά το λόγο από το δικαστήριο, για να ακολουθήσει η δεύτερη μεγάλη σκηνή έντασης, με το δικαστήριο να αποσύρεται και να ορίζει την επόμενη συνεδρίαση για σήμερα.
Του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ
Related Posts
-
10 Απριλίου 2024 -
28 Νοεμβρίου 2023 Σε αναμονή και για άλλες «επιστροφές» κλεμμένων εικόνων
-
3 Νοεμβρίου 2023 Πώς βρέθηκαν οι κλεμμένες εικόνες στη Μονή της Αττικής
-
2 Νοεμβρίου 2023 Κλεμμένες εικόνες από τα Ιωάννινα βρέθηκαν σε Μονή της Αττικής
-
8 Νοεμβρίου 2022 Έρευνα και αναζήτηση ως απάντηση στην αρχαιοκαπηλία
-
5 Νοεμβρίου 2022 «Από την αρπαγή στην επιστροφή»
Κατηγορίες
- Επικαιρότητα(19.623)
- Πολιτικό Ρεπορτάζ(504)
- Ελλάδα(127)
- Οικονομία(1)
- Πολιτισμός(4.197)
- Εκδηλώσεις(1.573)
- Ήπειρος(1.962)
- Αθλητικά(2.932)
Αρθρογραφία
Είσοδος