Παρασκευή 22 Νοεμβρίου 2024 05:54
Τελευταία Ενημέρωση: 16 Νοεμβρίου 2021
Επικαιρότητα

ΚΩΣΤΑΣ ΜΠΑΡΚΑΣ Για την Πρέβεζα η Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση είναι μόνο στα χαρτιά

Off

Τα μέτρα που προτίθεται να λάβει η κυβέρνηση, ώστε η Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση να εφαρμοστεί στην πλήρη έκτασή της σε μια σειρά Δημόσιων Υπηρεσιών, όπως για παράδειγμα οι Αποκεντρωμένοι Φορείς του Υπουργείου Εσωτερικών και του Υπουργείου Παιδείας, καθώς και τους φορείς της Δημόσιας Διοίκησης, στους οποίους εφαρμόζεται ο θεσμός της Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης στον Νομό Πρέβεζας, ζητά να γνωστοποιηθούν, με Ερώτησή του προς τον αρμόδιο Υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης, ο Βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ- Προοδευτική Συμμαχία Πρέβεζας, Κώστας Μπάρκας.

Όπως επισημαίνεται στην Ερώτηση, τα οφέλη από την εισαγωγή της Ψηφιακής Διακυβέρνησης, τόσο στη Δημόσια Διοίκηση, όσο και στους πολίτες, μένουν ακόμη “κενό γράμμα”. Για παράδειγμα, στον Νομό Πρέβεζας, ελάχιστοι είναι οι δημόσιοι φορείς και υπηρεσίες, που εφαρμόζουν τον ψηφιακό εκσυγχρονισμό του κράτους. Κύρια διάσταση της εν λόγω έλλειψης εκσυγχρονισμού στις περισσότερες από τις δημόσιες υπηρεσίες, είναι η έλλειψη ηλεκτρονικού πρωτοκόλλου. Το πρόβλημα παρουσιάζεται έντονα κυρίως στους αποκεντρωμένους φορείς του Υπουργείου Εσωτερικών και του Υπουργείου Παιδείας, με ό,τι αρνητικό αυτό συνεπάγεται (απώλεια εγγράφων, ετεροχρονισμένη καταχώρηση, έλλειψη αρχειοθέτησης, κακοδιοίκηση, αδιαφάνεια, αργοπορημένη διεκπεραίωση κ.λ.π.) για τη Δημόσια Διοίκηση και τους πολίτες.

Να σημειωθεί, ότι η Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση συγκαταλέγεται μεταξύ των σημαντικών προτεραιοτήτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, προκειμένου η Διοίκηση να καταστεί αποτελεσματικότερη και αποδοτικότερη, εξασφαλίζοντας την ικανοποίηση των αναγκών του κοινωνικού συνόλου και προάγοντας την ενεργή συμμετοχή των πολιτών. Ταυτόχρονα, οδηγεί σε εξοικονόμηση πόρων για τη Δημόσια Διοίκηση και μείωση βαρών για τον πολίτη. Παρά το γεγονός, ότι υπάρχει το σχετικό νομοθετικό πλαίσιο για την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση, το οποίο εξειδικεύει τους όρους για την παροχή ηλεκτρονικών υπηρεσιών από φορείς της Δημόσιας Διοίκησης σε πολίτες, διαφόρων ειδών αγκυλώσεις και η έλλειψη οργάνωσης και στελέχωσης των δημόσιων υπηρεσιών αναστέλλει μέχρι σήμερα και σε αρκετά τμήματα της Δημόσιας Διοίκησης τη διαδικασία εισαγωγής σύγχρονων εργαλείων ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, τονίζει ο βουλευτής.

Related Posts

Powerd By  

Ιδιοκτήτης - Νόμιμος Εκπρόσωπος - Διευθυντής - Διαχειριστής - Δικαιούχος domain name:
ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΤΖΕΚΑ ΦΩΤΕΙΝΗ
Διευθυντής σύνταξης:
ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ

Ι. ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΟΥ 8 45221 ΙΩΑΝΝΙΝΑ
tel 2651032055
mail ele@ele.gr

ΑΦΜ 047685050
ΔΟΥ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ