Τελευταία Νέα

Παρασκευή 22 Νοεμβρίου 2024 01:03
Τελευταία Ενημέρωση: 22 Ιουλίου 2021
Ήπειρος

ΙΩΑΝΝΙΝΑ – ΚΑΚΑΒΙΑ «Παράθυρο ευκαιρίας» για την Ιόνια, η συμμετοχή ιδιώτη

Off

Την προσωπική δέσμευση και διαβεβαίωση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κων. Καραμανλή, ότι θα εξεταστεί αφενός η δυνατότητα ένταξης και χρηματοδότησης του άξονα Ιωάννινα – Κακαβιά στο πλαίσιο της νέας προγραμματικής περιόδου, απέσπασε ο βουλευτής Ιωαννίνων της Ν.Δ Στ. Καλογιάννης.

Ακριβώς όμως, όπως έχει επισημανθεί εδώ και πολύ καιρό και σε τοπικό επίπεδο, η Ε.Ε για τη νέα προγραμματική περίοδο δεν έχει σε προτεραιότητα τη χρηματοδότηση οδικών υποδομών και επειδή κάτι τέτοιο για το τμήμα της Ιόνιας από τα Ιωάννινα έως την Κακαβιά φαντάζει απίθανο, ο κ. Καραμανλής φαίνεται πως ανοίγει για πρώτη φορά τα χαρτιά του και αφήνει ανοιχτό το παράθυρο της υλοποίησης του άξονα αυτού, με τον τρόπο που έχει προταθεί και στο παρελθόν από την περιφέρεια Ηπείρου και από άλλους φορείς, αυτόν δηλαδή της συνεργασίας με ιδιώτη, είτε με σύμπραξη είτε με παραχώρηση, επομένως, με την επιβολή τέλους διοδίων.

Η είδηση προέκυψε από την συνάντηση που είχε ο κ. Καλογιάννης με τον κ. Καραμανλή στο υπουργείο, με τον βουλευτή Ιωαννίνων να αναφέρει πως συμφωνήθηκε για το τμήμα αυτό της Ιόνιας Οδού να διερευνηθεί από την πλευρά του υπουργείου κάθε δυνατότητα χρηματοδότησής του ενόψει της νέας προγραμματικής περιόδου.

«Συμφωνήσαμε, ότι το υπουργείο θα εξετάσει αναλυτικά όλα τα χρηματοδοτικά εργαλεία για την προώθηση του έργου, είτε μέσω χρηματοδότησης από ευρωπαϊκά προγράμματα εν όψει του νέου ΕΣΠΑ (2021 – 2027), η οποία παρουσιάζει δυσκολίες, δεδομένου ότι η ΕΕ δεν δίνει προτεραιότητα, εδώ και μια πενταετία, σε έργα υποδομής τα οποία έχουν σημαντικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις, όπως τα οδικά, είτε μέσω συνεργασίας με ιδιωτικά κεφάλαια, με σύμπραξη ή παραχώρηση», τονίζει στη δήλωσή του ο κ. Καλογιάννης, που ζήτησε επίσης να εγκριθεί και να παραληφθεί η μελέτη του έργου Καλπάκι – Κόνιτσα, ώστε στη συνέχεια να αναζητηθούν πόροι για την κατασκευή και αυτού του άξονα.

 

Ε65, Εγνατία Οδός  

 

Ο κ. Καλογιάννης συνεχάρη τον υπουργό για την εξασφάλιση χρηματοδότησης του βόρειου τμήματος του αυτοκινητόδρομου Ε65, με την οποία θα ολοκληρωθεί αυτό το πολύ σημαντικό έργο υποδομής. Επισήμανε, ότι ο Ε65 θα ήταν πολύ πιο ωφέλιμος για τους Ηπειρώτες και τους Θεσσαλούς, «εάν η προηγούμενη Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ δεν άλλαζε αναιτιολόγητα τη χάραξη του βόρειου τμήματος, απομακρύνοντάς την προς τα Γρεβενά», όπως αναφέρει.

Συνεχάρη επίσης τον κ. Καραμανλή για την επιτυχή κατάληξη του διαγωνισμού παραχώρησης της Εγνατίας οδού, σύμφωνα με τα ανακοινωθέντα στοιχεία, με την οποία αναμένεται να συντηρηθεί και αναβαθμιστεί ουσιαστικά ο αυτοκινητόδρομος, να ενισχυθεί η διαλειτουργικότητα μεταξύ των αυτοκινητοδρόμων της χώρας, να αναπτυχθούν παρόδιες δραστηριότητες.

 

Νέο θεσμικό πλαίσιο στις κατασκευές

 

Σε ό,τι αφορά στο θεσμικό πλαίσιο που διέπει τις κατασκευές, ο Σταύρος Καλογιάννης επανέφερε στη συζήτηση την πρόταση που είχε καταθέσει στο υπ. Υποδομών για την ψηφιακή μεταρρύθμιση στα δημόσια έργα, η οποία είναι εφαρμόσιμη και μπορεί να χρηματοδοτηθεί από το ΕΣΠΑ, με πολύ σημαντικά οφέλη για την εθνική οικονομία. 

Η συνδυασμένη χρήση επιμέρους τεχνολογιών, μπορεί να ανατρέψει τις παραδοσιακές τεχνικές εκπόνησης μελέτης και κατασκευής των δημόσιων έργων. Ενδεικτικά, τα τρισδιάστατα κατασκευαστικά μοντέλα, η μοντελοποίηση κατασκευαστικών πληροφοριών (Building Information Modelling, BIM) και τα νέφη σημείων (Point Clouds), παρέχουν τόσο στις Δημόσιες Υπηρεσίες, όσο και στους μελετητές και κατασκευαστές πολύ καλύτερη κατανόηση του σχεδιασμού και επιτρέπουν τον εντοπισμό πιθανών σφαλμάτων στο σχεδιασμό (τα οποία με τις παραδοσιακές τεχνικές σχεδίασης δεν μπορούν να εντοπισθούν μέχρι τη φάση κατασκευής) με λιγότερο κόστος, καλύτερη ποιότητα και λιγότερες επιπτώσεις στο περιβάλλον. 

«Μετά από μία μεγάλη περίοδο ακινησίας, 2015-2019, τα έργα με την κυβέρνηση της Ν.Δ έχουν μπει σε ρυθμό και τα αποτελέσματα είναι χειροπιαστά. Εξασφαλίστηκε ήδη η χρηματοδότηση και ξεκινάει η κατασκευή του βόρειου τμήματος του Ε65, προχωράει η παραχώρηση της Εγνατίας οδού, ξεκίνησαν ήδη οι εργασίες επέκτασης του μετρό της Αθήνας, ο βόρειος άξονας της Κρήτης έχει πλέον χρονοδιάγραμμα κατασκευής και πολλά άλλα. Είναι επίσης πολύ σημαντικό ότι η νέα «Γραμμή 4» του μετρό της Αθήνας θα αποτελέσει το πρώτο έργο εφαρμογής του εργαλείου ΒΙΜ στην Ελλάδα. Η χρήση του BIM και συναφών ψηφιακών εργαλείων πρέπει να επεκταθεί σταδιακά στην δημοπράτηση, μελέτη, κατασκευή και λειτουργία όλων των δημόσιων έργων, διευκολύνοντας ουσιαστικά την συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων μερών», αναφέρει στη δήλωσή του.

 

 

Related Posts

Powerd By  

Ιδιοκτήτης - Νόμιμος Εκπρόσωπος - Διευθυντής - Διαχειριστής - Δικαιούχος domain name:
ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΤΖΕΚΑ ΦΩΤΕΙΝΗ
Διευθυντής σύνταξης:
ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ

Ι. ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΟΥ 8 45221 ΙΩΑΝΝΙΝΑ
tel 2651032055
mail ele@ele.gr

ΑΦΜ 047685050
ΔΟΥ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ