Παρασκευή 22 Νοεμβρίου 2024 01:47
Τελευταία Ενημέρωση: 09 Ιουλίου 2021
Επικαιρότητα

Ο Ε65 και η πρόταση για εναλλακτική χάραξη

Off

Το θέμα της χάραξης του Ε65 και της εγγύτητας στην Ήπειρο έθεσε ο Σταύρος Καλογιάννης στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής, όπου συζητήθηκε το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Υποδομών για τη Σύμβαση του βόρειου τμήματος του αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδος (Ε65).

«Θέλω, ξεκινώντας, να δώσω συγχαρητήρια στον Πρωθυπουργό κ. Μητσοτάκη και στον Υπουργό κ. Καραμανλή, διότι με τη σύμβαση που συζητάμε κλείνει ένα σοβαρό έργο υποδομής, εθνικής σημασίας, το οποίο όχι μόνο δεινοπάθησε πολλές φορές κατά το παρελθόν, αλλά κινδύνευσε επανειλημμένα να ματαιωθεί», σημείωσε αρχικά και έκανε μια εκτεταμένη αναφορά στο ιστορικό του έργου.

Στη συνέχεια για τα έργα σήμερα και τη χάραξη στο βόρειο τμήμα, ανέφερε:

«Ειδικότερα, με αυτή την χάραξη, ο αυτοκινητόδρομος Ε65 θα συναντήσει την Εγνατία οδό πολύ μακριά από τα Ιωάννινα, στο Κηπουρειό Γρεβενών. Όποιος δηλαδή, κινούμενος από την Ήπειρο προς Θεσσαλία, ακολουθήσει αυτή τη χάραξη, θα είναι αναγκασμένος να διανύσει 30 χλμ. επιπλέον για να φθάσει μέχρι την Καλαμπάκα! Κινούμενος δε προς Αθήνα, δεν θα επιλέξει τον άξονα Ε65, αλλά υποχρεωτικά σχεδόν την Ιόνια οδό, η οποία είναι ένας σύγχρονος και ασφαλής αυτοκινητόδρομος, αλλά ως διαδρομή κοστίζει πιο ακριβά. Παράλληλα, ακυρώνονται σημαντικά οφέλη από την υλοποίηση του Ε65, όπως αυτά προβλέπονταν στην αρχική Σύμβαση.

Με την χάραξη που υιοθετήθηκε από το Υπ. Υποδομών επί Σύριζα-ΑΝΕΛ, απομακρύνεται αναιτιολόγητα ο Ε65 από την Ήπειρο, επιβαρύνοντας σημαντικά το χρόνο, το κόστος μετακίνησης  και το περιβάλλον. Ενδεικτικά, η χρονική επιβάρυνση της διαδρομής είναι 45 λεπτά της ώρας για κάθε διαδρομή μετ’ επιστροφής. Περισσότεροι θα είναι και οι εκπεμπόμενοι ρύποι. Εάν προστεθούν και οι επιπλέον δαπάνες για διόδια, καύσιμα και συντήρηση των οχημάτων (για τα επιπλέον χιλιόμετρα), προκύπτει σαφώς ότι η χάραξη που υιοθετήθηκε είναι επαχθής για τους Ηπειρώτες και τους Θεσσαλούς».

 

Η εναλλακτική πρόταση

Αναφερόμενος στην εναλλακτική πρόταση του για το βόρειο τμήμα του Ε65 ο κ. Καλογιάννης σημείωσε:

«Με έμπειρους συνεργάτες μηχανικούς, συντάξαμε και καταθέσαμε δημοσίως τον Ιούλιο 2016, πρόταση τεχνικά τεκμηριωμένη που συντομεύει ουσιαστικά την απόσταση Ιωάννινα – Τρίκαλα, κατά 30 χιλιόμετρα.

Η λύση που κατέθεσα κινείται δυτικότερα, διήκει σχεδόν παράλληλα με την υφιστάμενη Ε.Ο. Ιωαννίνων – Καλαμπάκας, έχει μήκος 28 χλμ περίπου, έναντι 55 χλμ της προτεινόμενης από τον παραχωρησιούχο, ενώ η απόσταση προς Γρεβενά/Κοζάνη αυξάνεται μόνο κατά 7 χλμ. 

Επιπλέον, η πρότασή μας έχει το μεγάλο πλεονέκτημα ότι παρακάμπτει τη ζώνη του βιότοπου της αρκούδας, οπότε εξασφαλίζεται ότι δεν θα υπάρξουν θέματα νέων προσφυγών.

Αυτή η χάραξη διασφαλίζει τα συμφέροντα όχι μόνο των Ηπειρωτών, των κατοίκων της βορειο-δυτικής Ελλάδας και της Θεσσαλίας, καθώς, συνοψίζοντας:

-Συντομεύει τη διαδρομή Καλαμπάκα – Ιωάννινα κατά 28 χλμ. 

-Συντομεύει την απόσταση μεταξύ των στρατηγικής σημασίας λιμένων Ηγουμενίτσας και Βόλου.

-Θα διευκόλυνε τα μέγιστα όσους κινούνται από την Ήπειρο, την Κέρκυρα, την Αλβανία, τον διάδρομο της Αδριατικής, προς Θεσσαλία/Στερεά Ελλάδα/Αττική (και αντίστροφα), διότι συντομεύει σημαντικά τη διαδρομή.

-Δεν επηρεάζει την κίνηση από Δυτ. Μακεδονία προς Θεσσαλία/Αττική (και αντίστροφα), καθώς η αύξηση του μήκους αυτής της διαδρομής είναι αμελητέα (7 χλμ).

-Δεν έχει ουσιαστικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις, καθώς παρακάμπτει ευαίσθητες οικολογικά περιοχές.

-Το εκτιμώμενο κόστος της δεν ξεπερνάει το αντίστοιχο της επιλεγείσας από το Υπουργείο λύσης.

Παράλληλα επιτυγχάνονται πλήρης, σχεδόν, αξιοποίηση των απαλλοτριώσεων που έχουν συντελεστεί για τον Ε65».

«Όφειλε, η προηγούμενη ηγεσία του Υπ. Υποδομών, να έχει λάβει σαφή θέση για τη χάραξη του τμήματος Τρίκαλα – Καλαμπάκα – Εγνατία οδός. Δεν το έπραξε και θα είναι υπόλογη έναντι των χρηστών του αυτοκινητοδρόμου.

Για τη σημερινή ηγεσία του Υπ. Υποδομών ήταν τελειωμένη η υπόθεση της χάραξης όταν ανέλαβε τα καθήκοντά της. Επαναλαμβάνω ότι θεωρώ πολύ σημαντικό το γεγονός ότι η σημερινή Κυβέρνηση πέτυχε να εξασφαλίσει τη χρηματοδότηση του έργου από το Ταμείο Ανάκαμψης. Ανέφερα, ως υποσημείωση, την εξέλιξη της χάραξης του έργου, όπως όφειλα απέναντι στους Ηπειρώτες και τους Θεσσαλούς, τους οποίους αφορά πρωτίστως το υπό συζήτηση έργο, και απέναντι στον εαυτό μου».

 

Ξεκινάει η φάση κατασκευής  του βόρειου τμήματος

«Σήμερα, μετά από 10 χρόνια αβεβαιότητας, το έργο κατασκευής του βόρειου οδικού άξονα του Ε-65, μπαίνει επιτέλους σε τροχιά  ολοκλήρωσης. Ένα έργο που πέρασε από “χίλια κύματα” πλέον εισέρχεται στην φάση της κατασκευής του» τόνισε ο υπουργός Υποδομών  και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, κατά τη συζήτηση και ψήφιση της τροποποίησης των σχετικών συμβάσεων στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου.

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ανέφερε ότι μετά από δύο χρόνια συστηματικής δουλειάς, με αλλεπάλληλες επαφές και διαπραγματεύσεις με την ΕΕ, καταφέραμε να πάρουμε το πολυπόθητο «πράσινο» φως για το έργο αυτό, έτσι ώστε να είναι συμβατό με τους κανόνες του ευρωπαϊκού Δικαίου. Και προχωράμε άμεσα όλες τις απαραίτητες ενέργειες για να χρηματοδοτηθεί εξ ολοκλήρου από το Ταμείο Ανάκαμψης και με μηδενικούς εθνικούς πόρους, τόνισε.

Ο βόρειος οδικός άξονας του Ε-65, που μετά την κύρωση της σύμβασης από την Ολομέλεια επιτέλους ξεκινάει, θα είναι από τα Τρίκαλα μέχρι την Εγνατία, με μήκος 70,5 χλμ. Θα είναι ένας υπερσύγχρονος αυτοκινητόδρομος με διατομή δύο συν δύο λωρίδες και ΛΕΑ. Η διάρκεια κατασκευής του εκτιμάται στα τρία χρόνια και είναι προϋπολογισμού 442 εκατ. ευρώ, ενώ έχουν προϋπολογιστεί και 38 εκατ. ευρώ επιπλέον για τις απαλλοτριώσεις και τις αρχαιολογικές εργασίες που μπορεί να προκύψουν. Μάλιστα, ο υπουργός  ανέφερε ότι ήδη βρισκόμαστε στο 55% των απαλλοτριώσεων και χρησιμοποιούμε, όπως και σε άλλα έργα εθνικής σημασίας, την διαδικασία του 7Α για να «τρέξει» αυτή η διαδικασία πολύ πιο γρήγορα, καθώς αυτή είναι μια αιτία που καθυστερεί πάντα τα έργα.

Ο Κ. Καραμανλής υπογράμμισε ότι αυτός ο δρόμος σημαίνει γρήγορες, ασφαλείς και φιλικές στο περιβάλλον μετακινήσεις από την Αθήνα στην Μακεδονία και το αντίστροφο ή καλύτερες συνδέσεις με την Ιταλία μέσω του λιμανιού της Ηγουμενίτσας, τα Δυτικά Βαλκάνια και μέσω αυτών στην Κεντρική και Βόρεια Ευρώπη.

Related Posts

Powerd By  

Ιδιοκτήτης - Νόμιμος Εκπρόσωπος - Διευθυντής - Διαχειριστής - Δικαιούχος domain name:
ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΤΖΕΚΑ ΦΩΤΕΙΝΗ
Διευθυντής σύνταξης:
ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ

Ι. ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΟΥ 8 45221 ΙΩΑΝΝΙΝΑ
tel 2651032055
mail ele@ele.gr

ΑΦΜ 047685050
ΔΟΥ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ