Από τον Σεπτέμβριο και μετά, σταδιακά θα ξεκινήσει η υποχρεωτική διαβίβαση παραστατικών στο myDATA και η διασύνδεση ταμειακών μηχανών με την ΑΑΔΕ
Η σταδιακή υποχρεωτική διαβίβαση παραστατικών στην πλατφόρμα myDATA και η διασύνδεση των φορολογικών μηχανισμών με την ΑΑΔΕ καθορίζεται ως εξής:
1. Διαβίβαση παραστατικών εσόδων στην πλατφόρμα myDATA
Από 1.10.2021 διαβιβάζουν υποχρεωτικά τα παραστατικά εσόδων τους, που εκδίδουν από την ημερομηνία αυτή και μετά:
Οι επιχειρήσεις (φυσικά και νομικά πρόσωπα) με διπλογραφικά βιβλία με τζίρο άνω των 50.000 €.
Οι επιχειρήσεις (φυσικά και νομικά πρόσωπα) με απλογραφικά βιβλία με τζίρο άνω των 100.000 €.
Από 1.11.2021 διαβιβάζουν υποχρεωτικά τα παραστατικά εσόδων τους όλες οι υπόλοιπες επιχειρήσεις.
Τα παραστατικά εσόδων που έχουν εκδώσει ή θα εκδώσουν οι επιχειρήσεις μέχρι την ημερομηνία έναρξης υποχρεωτικής διαβίβασης, πρέπει να διαβιβαστούν στην πλατφόρμα του myDATA το αργότερο έως την 31.03.2022.
Σημειώνεται ότι ειδικά για το 2021 η υποχρέωση διαβίβασης αφορά μόνο τα παραστατικά εσόδων και όχι τους λογιστικούς χαρακτηρισμούς εξόδων.
2. Διασύνδεση φορολογικών μηχανισμών (ταμειακών μηχανών κ.λπ.) με την ΑΑΔΕ
Σταδιακά, και μέχρι τον Νοέμβριο του 2021, οι επιχειρήσεις που διαθέτουν φορολογικούς ηλεκτρονικούς μηχανισμούς (ΦΗΜ) υποχρεούνται:
να αναβαθμίσουν τους φορολογικούς μηχανισμούς τους, ώστε να παράγουν αποδείξεις με ενσωματωμένο το QR Code ταυτοποίησης του φορολογικού μηχανισμού και της απόδειξης,
να διασυνδεθούν, ώστε να διαβιβάζουν τις συναλλαγές τους ανά συναλλαγή (1 προς 1) σε πραγματικό χρόνο στην πλατφόρμα myDATA, να αποσύρουν πλήρως παλαιούς φορολογικούς μηχανισμούς που δεν έχουν τη δυνατότητα διασύνδεσης, τακτοποιώντας την εικόνα τους στο Φορολογικό Μητρώο.
Η υποχρέωση διασύνδεσης και οι αντίστοιχες προθεσμίες αναβάθμισης-απόσυρσης για τις επιχειρήσεις που διαθέτουν ΦΗΜ διαμορφώνονται ως εξής:
Από 1.9.2021 διασυνδέουν τους φορολογικούς μηχανισμούς οι επιχειρήσεις που: βάσει ΚΑΔ, δεν επλήγησαν από την πανδημία και το 2019 είχαν τζίρο πάνω από 100.000 €.
Από 1.10.2021 διασυνδέουν τους φορολογικούς μηχανισμούς οι επιχειρήσεις που: βάσει ΚΑΔ, δεν επλήγησαν από την πανδημία και το 2019 είχαν τζίρο μέχρι 100.000 €.
Από 1.11.2021 διασυνδέουν τους φορολογικούς μηχανισμούς τους οι υπόλοιπες επιχειρήσεις.
Παράταση ζητά η ΓΣΕΒΕΕ
Tην παράταση των καταληκτικών ημερομηνιών ανάρτησης στοιχείων στο myDATA καθώς και την παράταση της καταληκτικής ημερομηνίας αντικατάστασης των παλαιών ταμειακών μηχανών ζητά με επιστολή, που απέστειλε προς τον υπουργό Οικονομικών Χρ. Σταϊκούρα, τον υφυπουργό Οικονομικών Απ. Βεσυρόπουλο και το διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων Γ. Πιτσιλή, η Γενική Συνομοσπονδία Επαγγελματιών Βιοτεχνών και Εμπόρων Ελλάδας (ΓΣΕΒΕΕ).
Στην επιστολή της η ΓΣΕΒΕΕ επισημαίνει την ανάγκη να δοθούν οι συγκεκριμένες παρατάσεις ώστε να διευκολυνθούν οι επιχειρήσεις που βρίσκονται στο στάδιο επανεκκίνησής τους μετά από το πολύμηνο lockdown, εξαιτίας των περιορισμών που υπεβλήθησαν λόγω της πανδημικής κρίσης.
Συγκεκριμένα αναφέρεται: Καθώς βρισκόμαστε στο στάδιο της σταδιακής επανεκκίνησης της ελληνικής, οικονομίας που δημιουργεί την ανάγκη να λειτουργήσουν απρόσκοπτα οι επιχειρήσεις μετά από το παρατεταμένο διάστημα των περιοριστικών μέτρων, θεωρούμε αναγκαία την μετάθεση της ημερομηνίας έναρξης της υποχρεωτικής ψηφιακής διαβίβασης στην πλατφόρμα των Ηλεκτρονικών Βιβλίων – myDATA ως εξής:
-Μέχρι τις 31/10/2021 για την ανάρτηση των εσόδων,
-Όσον αφορά τον χαρακτηρισμό των εξόδων να ισχύσει από 1/1/2022 και μετά.
Επιπλέον και για την αποφυγή παραλήψεων που μπορεί να οδηγήσουν στην επιβολή των εξοντωτικών προστίμων που προβλέπονται για την εκπρόθεσμη απόσυρση των παλαιών ταμειακών μηχανών θεωρούμε ότι η καταληκτική ημερομηνία αντικατάστασης των παλαιών ταμειακών μηχανών πρέπει να μετατεθεί για τις 31/12/ 2021, οριζόντια χωρίς εξαιρέσεις, και αφού εκδοθεί η σχετική απόφαση για την μείωση των προστίμων. Τονίζουμε ότι ο εξορθολογισμός των εξοντωτικών προστίμων που προβλέπονται λόγω απώλειας ΦΗΜ όπως έχει καθοριστεί με τον Ν. 4714/2020 θα συμβάλει ιδιαίτερα για να μπορέσει να ολοκληρωθεί η συγκεκριμένη διαδικασία ομαλά και εμπρόθεσμα», υπογραμμίζεται στην επιστολή. Παράλληλα, αναφορικά με την υποχρεωτική ημερομηνία έναρξης έκδοσης αποδείξεων με τις νέες ταμειακές μηχανές (QR κλπ) αυτή σημειώνεται ότι καλό θα ήταν να ακολουθήσει την ημερομηνία ανάρτησης των εσόδων, δηλαδή την 31/10/2021, όπως συμβαίνει μέχρι σήμερα.
Related Posts
-
1 Μαρτίου 2024 -
9 Φεβρουαρίου 2024 Η πορεία της διασύνδεσης των POS με τις ταμειακές
Κατηγορίες
- Επικαιρότητα(19.614)
- Πολιτικό Ρεπορτάζ(504)
- Ελλάδα(127)
- Οικονομία(1)
- Πολιτισμός(4.194)
- Εκδηλώσεις(1.572)
- Ήπειρος(1.962)
- Αθλητικά(2.932)
Αρθρογραφία
Είσοδος