Για μια μοναδική ευκαιρία για το τρένο στην Ήπειρο, κάνει λόγο η περιφερειακή παράταξη Κοινό των Ηπειρωτών του Γιώργου Ζάψα.
Το θέμα επανέρχεται στην επικαιρότητα… μέσω Βρυξελλών. Ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και Επίτροπος για το κλίμα Φρανς Τίμερμανς έφερε το ζήτημα των ταξιδιών μικρών αποστάσεων: «Για το καλό του κλίματος, οι πτήσεις μικρών αποστάσεων θα πρέπει να αντικατασταθούν με σιδηροδρομικά δρομολόγια», δήλωσε μεταξύ άλλων.
Σύμφωνα με την παράταξη, για την Ελλάδα αυτή η δήλωση μπορεί να σημαίνει πως ο σιδηρόδρομος έχει τώρα την ευκαιρία του, με τις ευλογίες της Ευρώπης. Είναι η μεγάλη ευκαιρία, σημειώνει, να ωριμάσει η ιδέα να δούμε το τρένο να επεκτείνεται από την Καλαμπάκα μέχρι α) τα Ιωάννινα και την Ηγουμενίτσα, προς δυσμάς και β) μέχρι την Κοζάνη στα βόρεια. Μιλάμε για την ολοκλήρωση της Σιδηροδρομικής Εγνατίας, από το χρηματοδοτικό μηχανισμό CEF «Συνδέοντας την Ευρώπη».
Θυμίζει ακόμα, ότι το Περιφερειακό Συμβούλιο Ηπείρου σε μια ιστορική συνεδρίαση, πριν ένα χρόνο, στις 15 Μαΐου 2020, αποφάσισε την «Υποβολή πρότασης για την Σιδηροδρομική σύνδεση της Ηπείρου», στο πλαίσιο διαμόρφωσης της λίστας έργων, τα οποία θα υλοποιηθούν στο χρονικό διάστημα 2021-2030. Βασικά επιχειρήματα μας, η εκατονταετής και πλέον εξαίρεση της Ηπείρου από την σιδηροδρομική σύνδεση της με το εθνικό δίκτυο σταθερής τροχιάς και το γεγονός ότι η κατασκευή της σιδηροδρομικής σύνδεσης «Ηγουμενίτσα – Γιάννενα – Καλαμπάκα/ Κοζάνη» είναι το μοναδικό σιδηροδρομικό έργο που συμπεριλήφθηκε στην απόφαση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου Νο 1692/96/EC και αποτελεί δικαιολογημένη επέκταση του διαδρόμου της Αδριατικής Ιονίου.
«Η πραγματικότητα είναι παρούσα και πρέπει να αδράξουμε την ευκαιρία. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή όλο και πιο δύσκολα χρηματοδοτεί αυτοκινητόδρομους. Η επέκταση του α/δ της Ιονίας οδού μέχρι την Κακαβιά (Τμ. Γιάννενα – Κακαβιά) δε χώρεσε στο Ταμείο Ανάκαμψης, από δικά μας λάθη. Δεν ωριμάσαμε μελετητικά το έργο και το διεκδικήσαμε με λάθος τρόπο. Να μην κάνουμε κι άλλο λάθος τώρα με το τρένο. Αυτό όμως που έχει αξία αυτή την εποχή είναι η προετοιμασία. Έργα τέτοιου βεληνεκούς χρειάζονται χρόνο ωρίμανσης. Φαίνεται ότι η συγκυρία μας ευνοεί. Να συμφωνήσουμε και να συμμαχήσουμε με τις δυο γειτονικές περιφέρειες της Θεσσαλίας και της Δυτικής Μακεδονίας και να διεκδικήσουμε το έργο. Οι Ηπειρώτες βουλευτές, ευρωβουλευτές, υπουργοί και αυτοδιοικητικοί να αρθούν στο ύψος των περιστάσεων, είναι η ώρα να αναμετρηθούμε με τις ανάγκες των καιρών αλλιώς να πάμε στα σπίτια μας. Ή τώρα ή ποτέ», τονίζει η παράταξη του Γ. Ζάψα.
Η παράταξη Ήπειρος Όλον
Η παράταξη Ήπειρος Όλον, του Δημήτρη Δημητρίου, αναφέρει επίσης με αφορμή και άρθρο του ypodomes.com με τίτλο «Πώς η νέα σιδηροδρομική μανία της Ευρώπης μπορεί να στείλει το τρένο σε Ήπειρο και Πελοπόννησο»: «επανερχόμαστε σήμερα όπως πράξαμε έγκαιρα στις 20/11/2018 για να καταδείξουμε την ανάγκη διεκδίκησης της σιδηροδρομικής σύνδεσης της Ηπείρου».
«Θεωρούσαμε και κατά την προεκλογική περίοδο, αλλά και σήμερα, φυσιολογική την γραμμή Καλαμπάκα- Ιωάννινα-Ηγουμενίτσα η οποία όπως αναφέρεται και στο έγκυρο ypodomes.com «είναι η μεγάλη ευκαιρία να ωριμάσει η ιδέα να δούμε το τρένο να επεκτείνεται από την Καλαμπάκα μέχρι α) τα Ιωάννινα και την Ηγουμενίτσα προς δυσμάς και β) μέχρι την Κοζάνη στα βόρεια. Αυτές οι δύο συνδέσεις, μαζί με την ήδη σχεδιαζόμενη δημοπράτηση της νέας γραμμής Θεσσαλονίκη-Καβάλα- Ξάνθη και την αναβάθμιση του τμήματος Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο μπορεί να συντελέσει στην πραγματοποίηση του οραματικού σχεδίου υλοποίησης της Σιδηροδρομικής Εγνατίας.
Προφανώς τα οφέλη για την Ήπειρο θα είναι πολλαπλά αφού ακόμη και σήμερα κάποιοι που δήθεν οραματίζονται την ανάπτυξη δεν αντιλαμβάνονται ότι μη πιέζοντας και μη διεκδικώντας τέτοιου είδους έργα, αποκόπτουν τις προσπάθειες των επιχειρηματιών οι οποίοι προσπαθούν να σταθούν στα πόδια τους και στερούνται την ευκαιρία πραγματικής αναπτυξιακής πορείας». Και καταλήγει:
«Κρούουμε τον κώδωνα του κινδύνου και της τελευταίας ευκαιρίας στους αρμόδιους, ότι η σιδηροδρομική σύνδεση της Ηπείρου κρίνεται απαραίτητη υποδομή για την ανάπτυξη της περιοχής, για την εξασφάλιση γρήγορων και οικονομικών μεταφορών και για την σύνδεσή της με την Ευρώπη.
Ας μη μείνουμε μακριά για μια ακόμη φορά από τις εξελίξεις που διαμορφώνονται στην Ευρώπη και ας γίνουμε πραγματικά και επί της ουσίας διεκδικητικοί, ας γίνουμε χρήσιμοι για το αύριο της Ηπείρου και ας μη μένουμε μακριά από ειδικές συναντήσεις και συζητήσεις όπως έγινε με το «Thessaloniki summit 2018».
Του ΦΙΛΗΜΟΝΑ ΚΑΡΑΜΗΤΣΟΥ
Related Posts
-
25 Σεπτεμβρίου 2024 -
20 Αυγούστου 2024 Εκτός της ζώνης αυστηρής επιτήρησης για την πανώλη
-
-
14 Αυγούστου 2024 Υψηλός ο κίνδυνος πυρκαγιάς σήμερα στην ΠΕ Ιωαννίνων
-
17 Ιουλίου 2024 Με σήμα πιστοποίησης τα Μουσεία στην Ήπειρο
-
11 Ιουνίου 2024 Το χρώμα της Ηπείρου στην κάλπη των ευρωεκλογών
Κατηγορίες
- Επικαιρότητα(19.623)
- Πολιτικό Ρεπορτάζ(504)
- Ελλάδα(127)
- Οικονομία(1)
- Πολιτισμός(4.197)
- Εκδηλώσεις(1.573)
- Ήπειρος(1.962)
- Αθλητικά(2.933)
Αρθρογραφία
Είσοδος