Η ικανοποίηση και η εγρήγορση πήραν τη θέση του προβληματισμού και τις αναβλητικότητας των τελευταίων ετών, για την εξέλιξη των έργων αναβάθμισης του αεροδρομίου Ιωαννίνων.
Αρκούσε γι’ αυτό η εμφανής διάθεση της νέας πολιτικής ηγεσίας, να βάλει οριστικό τέλος στα παιχνιδάκια της ΥΠΑ, που εδώ και χρόνια, με δική της ευθύνη, ανακάλυπτε διάφορα επιχειρήματα για να μην προχωρήσει η αναβάθμιση του τεχνολογικού εξοπλισμού του αεροδρομίου.
Μετά από συντονισμένες κινήσεις από την πλευρά του δήμου Ιωαννιτών και τοπικών φορέων που στηρίζουν ενεργά την προσπάθεια, σε αυτή τη φάση τουλάχιστον έχει μεταστραφεί το κλίμα και αυτό αποτυπώθηκε προσφάτως στις δηλώσεις του αναπλ. υπουργού Υποδομών κ. Σπίρτζη, αλλά και στην πρόσφατη συνάντηση υπηρεσιακών παραγόντων της ΥΠΑ με αντιπροσωπεία του δήμου Ιωαννιτών, στην οποία παρουσιάστηκε η προοπτική αξιοποίησης ενός νέου τρόπου προσέγγισης των αεροσκαφών στα αεροδρόμια, που μπορεί να εφαρμοστεί και στο αεροδρόμιο της πόλης.
Το αεροδρόμιο άλλωστε εντάχθηκε μαζί με άλλα τρία στη λίστα της ΥΠΑ, για την ένταξή της προμήθειας του νέου εξοπλισμού στο χρηματοδοτικό πρόγραμμα Horizon, κάτι που δημιουργεί ακόμη μεγαλύτερη αισιοδοξία.
Αισιοδοξία που προκύπτει και εξαιτίας των οικονομικών μεγεθών, καθώς για τα σύγχρονα συστήματα προσέγγισης έχουν υποπολλαπλάσιο κόστος εγκατάστασης, λειτουργίας και συντήρησης σε σχέση με το ILS.
Στα νέα δεδομένα που διαμορφώνονται για το αεροδρόμιο Ιωαννίνων, αναφέρθηκαν σε δηλώσεις τους ο δήμαρχος Ιωαννίνων, Θωμάς Μπέγκας, ο αντιδήμαρχος Ποιότητας Ζωής και Τουρισμού, Νίκος Γκόλας και ο Γιαννιώτης πιλότος Δημήτρης Βλάχος.
«Θέλουμε να ξέρουμε με σαφή χρονικό ορίζοντα, πότε τα Γιάννενα θα έχουν ένα ολοκληρωμένο αεροδρόμιο που θα στηρίξει την τοπική ανάπτυξη και τη στρατηγική μας στον τουρισμό», τόνισε αρχικά ο κ. Μπέγκας που πρόσθεσε, ότι η τακτική που ακολούθησε η δημοτική αρχή αποδίδει καρπούς.
Τόνισε ακόμη πως η δημοτική αρχή κινήθηκε σε δύο επίπεδα, το πρώτο με την άσκηση πολιτικής πίεσης και το δεύτερο σε τεχνοκρατικό επίπεδο.
«Επιχειρήσαμε να καταστήσουμε σαφές, ότι χωρίς την τοποθέτηση σύγχρονων συστημάτων προσέγγισης, απαξιωνόταν μία επένδυση της τάξης των 20 εκ. ευρώ. Η ΥΠΑ είχε οχυρωθεί πίσω από την ακαταλληλότητα του ILS και έβρισκε άλλοθι για να μην προχωρήσει το θέμα. Εμείς καταθέσαμε συγκεκριμένες προτάσεις για άλλα συστήματα προσέγγισης κι επιμείναμε να εξεταστεί η καταλληλότητα τους», τόνισε ο κ. Μπέγκας, που διατύπωσε ξεκάθαρες και προσωπικές αιχμές σε βάρος του πρώην διοικητή της ΥΠΑ κ. Κούκη.
«Τροχοπέδη και αρνητικός παράγοντας στην εξέλιξη, ήταν η ηγεσία της ΥΠΑ και κυρίως ο διοικητής της, καθώς το διάστημα που μεσολάβησε δεν προχώρησε ουσιαστικά όσα συμφωνήθηκαν στη σύσκεψη και είχε άρνηση να συνεργαστεί μαζί μας όπως δεσμεύθηκε. Γι’ αυτό και μίλησα για θετική εξέλιξη, όταν στην συνάντηση μας στην Αθήνα η νέα πολιτική ηγεσία του υπουργείου με ενημέρωσε, ότι τον απομακρύνει», είπε ο κ. Μπέγκας, για να καταλήξει λέγοντας, ότι ο δήμος Ιωαννιτών δεν πρόκειται να επαναπαυθεί στις πρόσφατες δηλώσεις του κ. Σπίρτζη.
«Θα ζητήσουμε και νέα συνάντηση εργασίας γιατί θέλουμε να έχουμε σαφή χρονοδιαγράμματα και σαφείς δεσμεύσεις, τόσο για την ολοκλήρωση των εργασιών αναβάθμισης του αεροδρομίου, όσο και για την τοποθέτηση των κατάλληλων συστημάτων προσέγγισης. Θέλουμε να ξέρουμε με σαφή χρονικό ορίζοντα πότε τα Γιάννενα θα έχουν ένα ολοκληρωμένο αεροδρόμιο που θα στηρίξει την τοπική ανάπτυξη και τη στρατηγική μας για τον τουρισμό».
Σχέδιο και στρατηγική
Την πεποίθηση ότι εκλείπουν πλέον οι λόγοι για τους οποίους υπήρχε η κωλυσιεργία των τελευταίων ετών, εξέφρασε ο αντιδήμαρχος Νίκος Γκόλας.
«Έχουμε εμπιστοσύνη στους υπηρεσιακούς παράγοντες της υπηρεσίας και το δείξαμε έμπρακτα πιέζοντας για λύσεις μέσω της ΥΠΑ και δεν απευθυνθήκαμε σε εξωτερικούς συνεργάτες για να μας κάνουν μελέτες, όπως υποστήριζαν ορισμένοι. Πιστεύω ότι δεν θα συναντήσουμε πλέον προβλήματα», ανέφερε ο κ. Γκόλας, που πρόσθεσε, ότι η δημοτική αρχή
συνεχίζει να εργάζεται μεθοδικά και συστηματικά στο δρόμο που έχει χαράξει για το αεροδρόμιο και ταυτόχρονα κάνει συγκεκριμένες κινήσεις και έναν στρατηγικό σχεδιασμό για την προώθηση του τουρισμού σε καθημερινή συνεργασία με τους επαγγελματίες του χώρου όπως είναι οι ξενοδόχοι.
«Η δημοτική αρχή θεωρεί ότι δεν μπορεί να περιορίζεται μόνο σε θέματα της στενής της αρμοδιότητας. Αλλά προχωράμε με σχέδιο και στρατηγική για να δημιουργήσουμε συνθήκες που θα βελτιώσουν την οικονομική θέση της Ηπείρου για να δημιουργήσουμε το κατάλληλο περιβάλλον που θα φέρει θέσεις εργασίας και εισόδημα σε μια περίοδο που η τοπική μας κοινωνία είναι αυτό που έχει μεγαλύτερη ανάγκη».
Και φθηνές και περισσότερο αξιόπιστες λύσεις
Στις τεχνικές λεπτομέρειες αναφέρθηκε ο Γιαννιώτης πιλότος Δημήτρης Βλάχος, που βοήθησε σε τεχνοκρατικό επίπεδο στην υπόθεση του αεροδρομίου.
Ο κ. Βλάχος εξήγησε ότι το GBAS αλλά και άλλα συστήματα προσέγγισης στα οποία επέμεινε ο δήμος Ιωαννιτών εξελίσσονται συνεχώς, έχουν δοκιμαστεί ήδη σε πιο δύσκολα αεροδρόμια από αυτό των Ιωαννίνων, είναι απολύτως αξιόπιστα, αλλά και πολύ φθηνότερα από ότι για παράδειγμα το ILS.
«Πριν από 10 χρόνια το ILS κόστιζε 800.000 ευρώ, σήμερα ένα πολύ πιο εξελιγμένο σύστημα προσέγγισης κοστίζει περίπου 150.000 ευρώ. Κι αν ενταχθεί σε συγχρηματοδοτούμενο πρόγραμμα οι 100.000 ευρώ θα προέρθουν από την Ε.Ε. και οι 50.000 ευρώ από το Ελληνικό Δημόσιο. Μιλάμε για ασήμαντα ποσά για να γίνει πτητικά αξιόπιστο το Αεροδρόμιο, όταν επενδύονται εκατομμύρια στο έργο αναβάθμισης του.
Αν δεν τοποθετηθούν όργανα προσέγγισης, όσα λεφτά και να ξοδευτούν τα Γιάννενα δεν θα έχουν αεροδρόμιο».
Εθνικής σημασίας
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση για το εάν η δημοτική αρχή εκτιμά, ότι οι στόχοι της πόλης και της Ηπείρου εξυπηρετούνται καλύτερα με ένα αεροδρόμιο υπό κρατικό έλεγχο ή με ένα αεροδρόμιο που ανήκει σε ιδιώτες, ο κ. Μπέγκας κράτησε αποστάσεις.
«Επιτυχημένα μοντέλα υπάρχουν και με τις δύο επιλογές. Το αεροδρόμιο όμως των Ιωαννίνων δεν είναι της πόλης, αλλά ολόκληρης της Ηπείρου και ως τέτοιο θα πρέπει να αντιμετωπίζεται από την Πολιτεία. Η ανταγωνιστικότητα του αεροδρομίου θα προκύψει μέσα από την αύξηση της επιβατικής κίνησης», κατέληξε ο κ. Μπέγκας.
Κατηγορίες
- Επικαιρότητα(19.825)
- Πολιτικό Ρεπορτάζ(508)
- Ελλάδα(128)
- Οικονομία(1)
- Πολιτισμός(4.223)
- Εκδηλώσεις(1.595)
- Ήπειρος(1.964)
- Αθλητικά(2.963)
Αρθρογραφία
Είσοδος