Πολυσήμαντα και ενδιαφέροντα είναι τα στοιχεία της έρευνας αγοράς στα ηπειρωτικά παραδοσιακά τρόφιμα και προϊόντα, που πραγματοποίησε το εργαστήριο Χημείας Τροφίμων του Τμήματος Χημείας, σε συνεργασία με την περιφέρεια Ηπείρου.
Η διαδικτυακή έρευνα έγινε το φθινόπωρο του 2020 εν μέσω πανδημίας με τη συμμετοχή 510 συμμετεχόντων πανελλαδικά.
Η έρευνα έδειξε, ότι οι καταναλωτές γνωρίζουν τα ηπειρωτικά τρόφιμα (84,8%), την τοπική τους παραγωγή (86,2%), και τα οφέλη υγείας τους (78,8%). Πιστεύουν ότι προβάλλουν την περιφέρεια (95,9%) και ότι εάν τα έβρισκαν στην περιοχή τους θα τα αγόραζαν (82,5%).
Ταυτόχρονα, όμως, πιστεύουν ότι οι εταιρείες παραγωγής των τροφίμων δεν είναι ικανές να τα προωθήσουν εκτός Ηπείρου (54,4%), και ότι γενικότερα η προώθησή τους μάλλον δεν είναι ακόμη ικανοποιητική (μόνον 7,1% θετική άποψη).
Οι καταναλωτές τα αγοράζουν από τα supermarkets κυρίως (89,2%), με συχνότητα κυρίως μία φορά την εβδομάδα (38,9%), ή μία φορά τον μήνα (26,7%). Προτιμούν με σειρά επιλογής τα παραδοσιακά Ηπειρωτικά τυριά (94,3%), γαλακτοκομικά (69,4%), κρασιά (39,1%), αρωματικά φυτά (27,3%), μέλι (38,5%), ζυμαρικά (19,6%), όσπρια (18,4%) και λάδι (14,6%).
«Τα αποτελέσματα μας δείχνουν τον δρόμο για το πώς να προχωρήσουμε τόσο ως προς στην αναγνώριση των καταναλωτών των παραδοσιακών προϊόντων μετά την πανδημία όσο και ως προς την διαμόρφωση του κατάλληλου branding για αυτούς τους καταναλωτές. Στην επόμενη φάση σκοπεύουμε να διερευνήσουμε την εμπιστοσύνη των ελλήνων καταναλωτών ως προς τα παραδοσιακά ελληνικά τρόφιμα συνολικά για να σταθμίσουμε την θέση των ηπειρωτικών μέσα σε αυτά, και να επιλέξουμε την στρατηγική προσέγγιση στην ελληνική αγορά, πριν προχωρήσουμε με περαιτέρω έρευνες ακόμη και σε αγορές του εξωτερικού», αναφέρει σε γραπτή του δήλωση ο Αλ. Καχριμάνης.
Μία βασική
επιλογή διατροφής
Βασικός σκοπός της έρευνας ήταν να διαπιστωθεί κατά πόσον ο έλληνας καταναλωτής εμπιστεύεται σήμερα τα ηπειρωτικά παραδοσιακά προϊόντα και σε ποιον βαθμό θα μπορούσε να τα επιλέξει ως βασικά προϊόντα για τις καθημερινές διατροφικές του συνήθειες στο μέλλον.
Η επιστημονική εκτίμηση που υπάρχει άλλωστε, είναι πως η πανδημία έχει δημιουργήσει νέες συνθήκες και καταναλωτικές στάσεις και συμπεριφορές, εισάγοντας μία νέα ταυτότητα καταναλωτή, που θα είναι πολύ περισσότερο συνειδητοποιημένος για τις επιλογές του. Η εμπιστοσύνη των καταναλωτών στα τρόφιμα θα βασίζεται πλέον στην ασφάλεια, την υγιεινή, τη νοστιμιά, την αυθεντικότητα και τη βιωσιμότητα κάθε τροφίμου και η έρευνα έδειξε, ότι ο καταναλωτής βάζει θετικό πρόσημο στα ηπειρωτικά παραδοσιακά προϊόντα. Τα εμπιστεύεται σε μεγάλο βαθμό και τα επιλέγει ως προϊόντα γκουρμέ, γεγονός που αφήνει περιθώρια για μεγαλύτερη κατανάλωση στην εποχή μετά την πανδημία, αρκεί σε αυτό να επενδύσουν και οι εταιρείες, αλλά και οι τοπικοί φορείς. Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό Αpplied Sciences.
Του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ
Related Posts
-
3 Οκτωβρίου 2024 -
25 Σεπτεμβρίου 2024 Ανιχνεύοντας διαδρομές, δίκτυα και δεσμούς
-
20 Αυγούστου 2024 Εκτός της ζώνης αυστηρής επιτήρησης για την πανώλη
-
-
14 Αυγούστου 2024 Υψηλός ο κίνδυνος πυρκαγιάς σήμερα στην ΠΕ Ιωαννίνων
-
17 Ιουλίου 2024 Με σήμα πιστοποίησης τα Μουσεία στην Ήπειρο
Κατηγορίες
- Επικαιρότητα(19.623)
- Πολιτικό Ρεπορτάζ(504)
- Ελλάδα(127)
- Οικονομία(1)
- Πολιτισμός(4.197)
- Εκδηλώσεις(1.573)
- Ήπειρος(1.962)
- Αθλητικά(2.932)
Αρθρογραφία
Είσοδος