Η βελτίωση της ποιότητας του τουριστικού προϊόντος και οι συνέργειες που πρέπει να αναπτυχθούν με τους άλλους φορείς του κλάδου, αλλά και με την αυτοδιοίκηση, βρίσκονται στο επίκεντρο των επαγγελματιών του τουρισμού στην περιοχή του Ζαγορίου.
Για πρώτη φορά μετά από αρκετά χρόνια, η κινητικότητα που παρατηρείται στην περιοχή γύρω από θέματα του τουρισμού είναι κάτι παραπάνω από αξιόλογη και αυτό έχει τη δική του σημασία, εάν αναλογιστεί κανείς, ότι η περίοδος την οποία διάγει ο τουρισμός στους ορεινούς προορισμούς δεν είναι και η καλύτερη δυνατή.
Ωστόσο φαίνεται πως η αναγκαιότητα αλλαγής του μοντέλου στο οποίο στηρίχθηκε για δεκαετίες ο τουρισμός στην περιοχή, γίνεται αντιληπτή και κατανοητή από ολοένα και περισσότερους επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται, οργανώνονται και επιχειρούν να καλύψουν το χαμένο έδαφος της τελευταίας πενταετίας, κυρίως λόγω της κρίσης.
Το βασικό στοίχημα για την περιοχή του Ζαγορίου, είναι να ξεφύγει από τη μονομέρεια του εγχώριου τουρισμού, αφού όλο και λιγότεροι Έλληνες είναι εκείνοι που ταξιδεύουν στους εσωτερικούς ορεινούς προορισμούς.
Έτσι, μέσω διαφόρων φορέων και ομάδων, που έχουν συγκροτηθεί ή έχουν επαναδραστηριοποιηθεί, επιχειρείται η δικτύωση των μονάδων σε καταλόγους του εξωτερικού, με την ανάλογη προβολή σε ξένους τουριστικούς οδηγούς και φυσικά με ξένους tour operators.
Ο δήμος Ζαγορίου διοργάνωσε το πρωί της Τρίτης ενημερωτική συνάντηση σε συνεργασία με το Δίκτυο Αριστείας Ζαγορίου (ΖΕΝ), στην οποία έγινε παρουσίαση των νέων μοντέλων στα οποία μπορεί και πρέπει να στηριχθεί ο τουρισμός στην περιοχή.
«Μετά από μία περίοδο νωθρότητας η οποία είχε την αιτία και την εξήγησή της στο ότι υπήρχε τουριστική κίνηση προς την περιοχή, μπήκαμε σε μία διαφορετική περίοδο, στην οποία όλο και περισσότεροι επαγγελματίες κινούνται με έντονη δραστηριότητα, αναζητώντας τρόπους εξόδου από την κρίση. Η περιοχή του Ζαγορίου μπορεί και πρέπει να διατηρήσει τον τίτλο του αγαπημένου ορεινού προορισμού, πλην όμως ο στόχος όλων είναι να δημιουργήσουμε υψηλού επιπέδου υπηρεσίες», τόνισε ο κ. Σπύρου.
Από την πλευρά του ο Βασίλης Κατσούπας, μέλος του ΔΣ του Δικτύου Αριστείας Ζαγορίου τόνισε, ότι η κρίση έχει αναγκάσει τους επαγγελματίες του κλάδου να είναι έτοιμοι, για να διαφοροποιούνται, με κυριότερο στόχο την ποιότητα των υπηρεσιών και την εξωστρέφεια του τουριστικού προϊόντος.
«Δε γίνεται να δουλεύουμε 50-80 ημέρες το χρόνο, αλλά θα πρέπει να επεκτείνουμε αυτή την περίοδο και να καταστήσουμε το Ζαγόρι προορισμό για όλες τις εποχές. Η περιοχή μας είναι ακόμη άγνωστη στο εξωτερικό και αυτό είναι που προσπαθούμε να αλλάξουμε. Χρειάζεται όμως στρατηγική στόχευση και επαγγελματισμός», τόνισε αρχικά ο κ. Κατσούπας που πρόσθεσε, ότι στόχος του Δικτύου δεν είναι η απομόνωση μίας ομάδας επιχειρηματιών, αλλά η βελτίωση του επιπέδου των υπηρεσιών που προσφέρουν στη βάση συγκεκριμένων κριτηρίων ποιότητας.
«Εμείς θέλουμε να προβάλλουμε την περιοχή και τις επιχειρήσεις μας και δε στρεφόμαστε εναντίον κανενός άλλου. Πουλάμε τον προορισμό που είναι το Ζαγόρι, επομένως η Ήπειρος και χρειάζονται συνέργειες γι’ αυτό και με τα παράλια του Ιονίου και με γειτονικές περιοχές, όπως το Μέτσοβο ή η Καλαμπάκα», τόνισε ο κ. Κατσούπας.
Του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ
Κατηγορίες
- Επικαιρότητα(19.825)
- Πολιτικό Ρεπορτάζ(508)
- Ελλάδα(128)
- Οικονομία(1)
- Πολιτισμός(4.223)
- Εκδηλώσεις(1.595)
- Ήπειρος(1.964)
- Αθλητικά(2.963)
Αρθρογραφία
Είσοδος