Η προσπάθεια της Περιφέρειας Ηπείρου να καταστήσει την Ήπειρο ελκυστική για τις ιδιωτικές επενδύσεις, προσελκύοντας σε μία ιδιαίτερα κρίσιμη περίοδο, ιδιωτικά κεφάλαια, βρίσκεται σε προτεραιότητα για την περιφερειακή αρχή στην έναρξη της νέας προγραμματικής περιόδου.
Η πολιτική θέση και άποψη άλλωστε της Περιφέρειας Ηπείρου είναι πως αυτό είναι και το καίριο πολιτικό διακύβευμα για το επόμενο χρονικό διάστημα. Χθες το μεσημέρι, συνεδρίασε η Επιτροπή Διαβούλευσης της Περιφέρειας Ηπείρου, συζητώντας τον Στρατηγικό Σχεδιασμό για τα έτη 2015-2019, ο οποίος πάντως έχει ήδη εγκριθεί και από την Εκτελεστική Επιτροπή της Περιφέρειας και από το Περιφερειακό Συμβούλιο.
Ωστόσο η συνεδρίαση είχε ως αντικείμενο την ενημέρωση και ανταλλαγή θέσεων και προτάσεων μεταξύ των φορέων που μετέχουν στην Επιτροπή, ώστε να προωθηθούν δράσεις τοπικής και περιφερειακής ανάπτυξης.
Από τη συζήτηση ωστόσο δεν έλειψαν και οι αναφορές για το σχεδιασμό κυρίως όμως για την υλοποίηση μεγάλων έργων υποδομής, αλλά παράλληλα και των δυνατοτήτων που υπάρχουν για την προώθηση και ενίσχυση της έρευνας και της καινοτομίας, με το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων και το ΤΕΙ Ηπείρου να διαδραματίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο.
Όπως ανέφερε αρχικά ο περιφερειάρχης Αλ. Καχριμάνης, ο Στρατηγικός Σχεδιασμός στηρίζεται σε τέσσερις πυλώνες, που είναι ο πρωτογενής και ο αγροδιατροφικός τομέας, ο τουρισμός και ο πολιτισμός, η νέα επιχειρηματικότητα, και τέλος η υγεία και η ευεξία, που αναφέρονται αντίστοιχα στον ιατρικό και τον ιαματικό τουρισμό.
Η πολιτική κατεύθυνση
Η πολιτική κατεύθυνση της περιφερειακής αρχής ορίζεται σύμφωνα με την αντιπεριφερειάρχη Τατ. Καλογιάννη ως εξής:
«Αξιοβίωτη, αυτοτροφοδοτούμενη και εξωστρεφής ανάπτυξη, εστιασμένη στις παραγωγικές δραστηριότητες που αποτελούν συγκριτικά πλεονεκτήματα και ενισχύουν την τοπική ταυτότητα, με σεβασμό στο περιβάλλον, την ιστορία και τον πολίτη της Ηπείρου. Όμως το καίριο πολιτικό διακύβευμα για την Ήπειρο είναι να γίνει η Περιφέρεια ελκυστική στην προσέλκυση ιδιωτικών κεφαλαίων.
Η επένδυση των ιδιωτικών κεφαλαίων, για την παραγωγή οικονομικών αξιών και κοινωνικών αγαθών, θα διασφαλίζεται τόσο από το ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα της περιοχής, όσο και από τις βέλτιστες πρακτικές άσκησης πολιτικής, για τις οποίες, η παρούσα περιφερειακή αρχή, υπό το πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της και στην κλίμακα των δραστηριοτήτων που έχει καθοριστικό ρόλο, έχει δώσει – μέχρι σήμερα- επιτυχημένα τις εξετάσεις της», ανέφερε η κα Καλογιάννη. Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε ο περιφερειάρχης στην ενίσχυση της διασυνοριακής συνεργασίας μέσα από την υλοποίηση σχετικών προγραμμάτων, κάνοντας όμως λόγο για δράσεις και ενέργειες που δε θα είναι soft, προσφέροντας άϋλα αντικείμενα και έργα, χωρίς ουσιαστική υπεραξία και περιεχόμενο για τις τοπικές κοινωνίες.
Ενστάσεις του Πανεπιστημίου
Από τις εισηγήσεις στη διάρκεια της συνεδρίασης ξεχωριστό ενδιαφέρον είχε αυτή του αναπληρωτή Πρύτανη Τριαντάφυλλου Αλμπάνη, που ζήτησε από την περιφερειακή αρχή να επανεξετάσει τα αντικείμενα προς προτεραιότητα στο ΠΕΠ Ηπείρου, καθώς φαίνεται να απουσιάζουν οι δράσεις που ενισχύουν την προώθηση της έρευνας και της καινοτομίας, σε συνδυασμό με την παραγωγική βάση της Ηπείρου. Ο Αλ. Καχριμάνης τόνισε πως τα προγράμματα για τη βασική έρευνα των ΑΕΙ και ΤΕΙ χρηματοδοτούνται από το υπ. Παιδείας και πως η Περιφέρεια ενισχύει την έρευνα και καινοτομία στα σημεία που αφορούν στην τοπική κοινωνία.
Το αεροδρόμιο και
οι οδικοί άξονες
Η τοποθέτηση του εκπροσώπου του ΤΕΕ Ηπείρου Βασίλη Μασσαλά, αναφορικά με τις υποδομές και πως έργα, όπως το αεροδρόμιο Ιωαννίνων, το λιμάνι της Ηγουμενίτσας ή η Ιόνια Οδός, θα έπρεπε να αναφέρονται ως αδυναμίες αυτή τη στιγμή, αφού δεν έχουν ολοκληρωθεί και όχι ως πλεονεκτήματα, προκάλεσε την αντίδραση του κ. Καχριμάνη που έκανε ιδιαίτερη αναφορά τόσο στα έργα του αεροδρομίου, όσο και στον Ε-65 και την Ιόνια Οδό.
Για το αεροδρόμιο αφού έκανε μία ιστορική αναδρομή από την περίοδο των μελετών και την κατάθεσή του στις εισαγγελικές αρχές, τόνισε, πως η αδιαφορία φορέων της Πολιτείας και της περιοχής τα προηγούμενα χρόνια είχε ως αποτέλεσμα να τεθεί νωρίς εκτός της προοπτικής ιδιωτικοποίησης, επομένως και αναβάθμισής του το αεροδρόμιο της πόλης. Για την Ιόνια και τον Ε-65 τόνισε, πως λόγω των οικονομικών προβλημάτων, είναι σχεδόν αδύνατο να ολοκληρωθούν αυτά τα έργα έως το τέλος του έτους, και επανέλαβε τον κίνδυνο να μεταφερθούν ως «έργα γέφυρες» στο νέο ΣΕΣ.
«Τότε θα καταλάβουμε, ότι δεν έχει κανένα νόημα τώρα να μιλάμε για υποδομές, αφού θα έχουν δεσμευτεί τα πάντα», τόνισε.
Για το θέμα του αεροδρομίου παρέμβαση υπήρξε και από τον πρόεδρο του Επιμελητηρίου Γ. Μήτση.
Ακόμη, ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Ιωαννίνων πρότεινε όπως να συνταχθεί ένα στρατηγικό σχέδιο ανάπτυξης της Ηπείρου, να προωθηθεί η σιδηροδρομική σύνδεση της Ηπείρου και να συσταθεί γραφείο Ηπείρου στις Βρυξέλλες.
Στην Επιτροπή Διαβούλευσης ακόμη τοποθετήθηκαν οι δήμαρχοι Νικ. Σκουφά, Ευστάθιος Γιαννούλης, ο δήμαρχος Ηγουμενίτσας και πρόεδρος της ΠΕΔ Ηπείρου Γ. Λώλος και η δήμαρχος Σουλίου Σταυρούλα Μπραϊμη – Μπότση.
Του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ
Κατηγορίες
- Επικαιρότητα(19.614)
- Πολιτικό Ρεπορτάζ(504)
- Ελλάδα(127)
- Οικονομία(1)
- Πολιτισμός(4.196)
- Εκδηλώσεις(1.573)
- Ήπειρος(1.962)
- Αθλητικά(2.932)
Αρθρογραφία
Είσοδος