Η απόρριψη της πρότασης ένταξης στο Ταμείο Ανάκαμψης του οδικού άξονα Ιωάννινα – Κακαβιά που αποτελεί τμήμα της Ιόνιας Οδού, συνιστά τη μισή αλήθεια, κατά τον πολιτευτή του ΚΙΝ.ΑΛ Κων. Γάτσιο.
Με ανακοίνωσή του ο κ. Γάτσιος τονίζει πως η αλήθεια είναι ότι ουδέποτε η ελληνική κυβέρνηση έθεσε το θέμα της κατασκευής του συγκεκριμένου τμήματος στα αρμόδια ευρωπαϊκά όργανα, κάτι που έγινε τόσο με τον Ε-65 όσο και με τον Βόρειο Οδικό Άξονα της Κρήτης.
«Είναι πράγματι αλήθεια ότι οι οδικοί άξονες δε συνιστούν προτεραιότητα για τα έργα και τις δράσεις που χρηματοδοτεί το Ταμείο Ανάκαμψης. Αλλά αυτή είναι η μισή αλήθεια. Η άλλη μισή είναι ότι ένας οδικός άξονας μπορεί να γίνει αποδεκτός προς χρηματοδότηση από το Ταμείο, αρκεί το κράτος-μέλος να αιτιολογήσει επαρκώς, με ισχυρά επιχειρήματα, τη χρησιμότητα και την αναγκαιότητά του. Κάτι αντίστοιχο ουδέποτε συνέβη με το «Ιωάννινα-Κακαβιά». Παρά τις κατά καιρούς διαβεβαιώσεις, ακόμη και από πρωθυπουργικά χείλη, ότι «δρομολογούνται ενέργειες» για τη χρηματοδότηση της κατασκευής του από το Ταμείο Ανάκαμψης, η αλήθεια – η ολόκληρη αλήθεια, όχι η μισή – είναι ότι το θέμα ουδέποτε ετέθη επίσημα από ελληνικής πλευράς στα αρμόδια ευρωπαϊκά όργανα. Καμία πρόταση δεν υποβλήθηκε, κανένα σχετικό έγγραφο δεν απεστάλη. Οι «Ευρωπαίοι» δεν απέρριψαν τίποτε, για τον πολύ απλό λόγο ότι τίποτε δεν τους προτάθηκε. Το κυβερνητικό «δρομολόγιο ενεργειών» δεν πραγματοποιήθηκε ποτέ, γιατί στην πραγματικότητα δεν υπήρξε ποτέ. Σε αντίθετη περίπτωση, ας μας παρουσιάσουν την πρόταση που υπεβλήθη και την απόρριψη που τους εστάλη», αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Γάτσιος στην ανακοίνωσή του και συνεχίζει:
«Η ουσία είναι μία: η κυβέρνηση το «Ιωάννινα-Κακαβιά» όχι μόνο δεν το πάλεψε, όπως διατείνεται, δεν το προσπάθησε καν. Το επιχείρημα, πέραν όλων των άλλων, ότι αποτελεί τμήμα ενός διευρωπαϊκού αυτοκινητόδρομου που θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το 2030 όχι μόνο δεν αξιοποιήθηκε αλλά, αντιθέτως, αγνοήθηκε και παραμερίστηκε.
Προκύπτει από την ίδια την εξέλιξη των πραγμάτων ότι η κυβερνητική απόφαση να μην ενταχθεί το έργο στο Ταμείο Ανάκαμψης ήταν ειλημμένη εξ αρχής και ότι οι δηλώσεις επί δηλώσεων που στο μεταξύ μεσολάβησαν περί «προσπαθειών» και «μαχών» δεν αποτελούσαν παρά μέρος μιας θλιβερής επικοινωνιακής διαχείρισης. Φαινόταν αυτό από καιρό. Παραπέμπω σε σχετική μου δήλωσή στις 18-10-2020, όπου μεταξύ άλλων ανέφερα: «Στην κυβέρνηση έχουν πάρει τις αποφάσεις τους. Αλλά δε μιλούν. Κρύβονται. Ο πρωθυπουργός πίσω από τον υπουργό του, ο υπουργός πίσω από τους ‘’αρμόδιους’’ του υπουργείου του, και όλοι μαζί από τους Ηπειρώτες και από την αλήθεια. Χειρίζονται επικοινωνιακά μία ύβρη απέναντι στην Ήπειρο».
Το ερώτημα
για το νέο ΕΣΠΑ
Σύμφωνα με τον κ. Γάτσιο, παρά την αποτυχία ένταξης του έργου στο Ταμείο Ανάκαμψης, η ευκαιρία εξακολουθεί να υπάρχει για την ένταξή του στο νέα ΕΣΠΑ της περιόδου 2021-2027, καλώντας την κυβέρνηση να εντάξει το συγκεκριμένο έργο με προϋπολογισμό 400 εκ. στο ΕΣΠΑ της νέας περιόδου.
«Ας απαντήσει, λοιπόν, η κυβέρνηση χωρίς καμία χρονοτριβή: Θα το εντάξει ή όχι; Θα διαθέσει τα 400 εκατ. ευρώ από το σύνολο των 20 δισ. του ΕΣΠΑ για την ολοκλήρωση της Ιόνιας Οδού; Για την κατασκευή, δηλαδή, του υπολειπόμενου τμήματός της, από τα Ιωάννινα στην Κακαβιά, ως ενός τετράιχνου, κλειστού αυτοκινητοδρόμου ευρωπαϊκών προδιαγραφών; Ναι ή όχι; Ευρωπαϊκούς περιορισμούς ούτε έχει ούτε μπορεί να επικαλεστεί εν προκειμένω, χρηματοδότηση διαθέσιμη έχει, χρόνο για την ολοκλήρωση μελετών έχει. Θέληση έχει; Και κάτι τελευταίο, ένθεν κακείθεν. Ο δρόμος «Ιωάννινα-Κακαβιά», αλλά και το γενικότερο αίτημα για την ανάπτυξη της Ηπείρου και της ελληνικής Περιφέρειας, δεν είναι μία «σημαία ευκαιρίας» η έπαρση της οποίας γίνεται ενόσω βρίσκεται κανείς στην αντιπολίτευση με χαρακτηρισμούς όπως «εμβληματικό έργο» και η υποστολή της όταν είναι στην κυβέρνηση με πρακτικές που αντιστοιχούν σε ένα «δευτερεύουσας προτεραιότητας έργο». Οι Ηπειρώτες αντιλαμβάνονται πότε αυτό συμβαίνει και το αξιολογούν», καταλήγει ο κ. Γάτσιος.
Related Posts
-
18 Ιουλίου 2024 -
2 Ιουλίου 2024 Εξασφαλίστηκαν οι πόροι για το Ιωάννινα-Κακαβιά
-
28 Νοεμβρίου 2023 Τρέχουν να «σβήσουν τη φωτιά» στο Υποδομών
-
27 Οκτωβρίου 2023 Κλίμα εσωστρέφειας στο ΠΑΣΟΚ Ιωαννίνων
-
5 Οκτωβρίου 2023 Μία νέα ευκαιρία για τον άξονα Ιωάννινα-Κακαβιά
-
Κατηγορίες
- Επικαιρότητα(19.623)
- Πολιτικό Ρεπορτάζ(504)
- Ελλάδα(127)
- Οικονομία(1)
- Πολιτισμός(4.197)
- Εκδηλώσεις(1.573)
- Ήπειρος(1.962)
- Αθλητικά(2.933)
Αρθρογραφία
Είσοδος