Μία κρύο και μία ζέστη, είναι οι απαντήσεις της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας στις συνεχείς αναφορές των τοπικών φορέων και κυρίως του δημάρχου Ιωαννίνων και των φορέων που δραστηριοποιούνται στον τουριστικό κλάδο.
Η απάντηση της ΥΠΑ στην αναφορά του βουλευτή Ιωαννίνων της Ν.Δ Κ. Τασούλα, αφήνει περιθώρια αισιοδοξίας για πρώτη φορά μετά από αρκετό καιρό, από την άλλη όμως δημιουργεί και έντονο προβληματισμό και θυμηδία, ειδικά για την αναφορά της, ότι για να εξεταστεί η βελτίωση των τεχνικών υποδομών του αεροδρομίου, κυρίως για την προσέγγιση και προσγείωση των αεροσκαφών θα πρέπει να στοιχειοθετείται από ειδική μελέτη ανάλυσης κόστους – οφέλους.
Η μελέτη αυτή θα πρέπει να εκπονηθεί και να υποβληθεί προς εξέταση στην ΥΠΑ από το δήμο Ιωαννιτών, τους τουριστικούς φορείς και επιχειρηματικούς παράγοντες με την υποβολή, όπως σημειώνεται, σχετικών στοιχείων αναφορικά με τη δηλούμενη και αναμενόμενη τουριστική αύξηση!
Η υποσημείωση αυτή στο τέλος του εγγράφου της ΥΠΑ, προκάλεσε την αντίδραση του αντιδημάρχου Ν. Γκόλα που χαρακτήρισε ειρωνικό τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζει η ΥΠΑ ένα τόσο σοβαρό θέμα, τη στιγμή που με τις μελέτες και το δικό της master plan για την αναβάθμιση του αεροδρομίου δαπανήθηκαν μέχρι σήμερα 22 εκ. ευρώ από εθνικούς πόρους.
«Ενώ το έργο βρίσκεται στην τελική φάση ολοκλήρωσης, η ΥΠΑ που έχει εγκρίνει τη μελέτη που περιλαμβάνει και το πλάνο βιωσιμότητας, ζητά από το δήμο Ιωαννιτών και τους φορείς να φτιάξουν ένα άλλο πλάνο βιωσιμότητας. Μόνο ως ανέκδοτο μπορώ να το χαρακτηρίσω. Παρόλα αυτά ο δήμος Ιωαννιτών είναι έτοιμος να το κάνει και αυτό και θα το κάνει, όμως η ΥΠΑ δε ντράπηκε καθόλου που έχει δικό της master plan και 15 χρόνια μετά έρχεται να ζητήσει πλάνο βιωσιμότητας από το δήμο για έργο στο οποίο έχουν δαπανηθεί δεκάδες εκ. ευρώ;», ανέφερε ο κ. Γκόλας.
Εξετάζει το νέο σύστημα προσέγγισης
Εκτός από τις αρνητικές επισημάνσεις, οι οποίες αναμένεται να συζητηθούν και να λυθούν εκτός απροόπτου στη συνάντηση που έχει προγραμματιστεί στην Αθήνα στις 4 Ιουνίου, προκύπτουν και θετικά στοιχεία από την απάντηση της ΥΠΑ, με κυριότερο όλων την διερεύνηση όλων των τεχνικών δυνατοτήτων βελτίωσης από πλευράς συστημάτων και υποδομών του αεροδρομίου Ιωαννίνων. Η υπηρεσία όπως αναφέρεται στο έγγραφο, προβαίνει ήδη σε αναθεώρηση των υφιστάμενων προδιαγραφών του αεροδρομίου Ιωαννίνων, εγκαταλείποντας, όπως φαίνεται, τη λύση του ILS και εξετάζοντας το σύστημα GBAS CAT I με παράλληλη εξέταση της δυνατότητας προδιαγραφής του συστήματος GBAS CAT II.
Το σχετικό πρόγραμμα αναμένεται να ολοκληρωθεί ως το τέλος του έτους ενώ η ΥΠΑ συμμετέχει ήδη στο πρόγραμμα Horizon 2020, στο οποίο ρητά προβλέπεται η ανάπτυξη των διαδικασιών αυτών για τους αερολιμένες Κω, Θεσσαλονίκης, Μυτιλήνης και Ιωαννίνων, με χρονικό ορίζοντα υλοποίησης το 2017.
«Είναι θετικό το ότι η ΥΠΑ επιτέλους μετά από οκτώ μήνες από τη δική μας πρόταση, που κατατέθηκε από εμπειρογνώμονες, τον κ. Τσιμή και τον κ. Βλάχο, αποδέχθηκε την πρόταση για εξέταση του συστήματος GBAS. Μέχρι σήμερα μας έλεγαν, ότι δεν το γνωρίζουν καν και ως εκ τούτου δε μπορούσαν να μας απαντήσουν. Πιστεύω στη συνάντηση στις 4 Ιουνίου να έχουμε μία ολοκληρωμένη απάντηση και συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα επίλυσης, αφού αεροδρόμιο για να υποδεχτεί τουρισμό υψηλού επιπέδου δε μπορεί να υπάρξει χωρίς ραδιοβοήθημα», ανέφερε ο κ. Γκόλας.
Ένα ερώτημα βέβαια που θα προκύψει εφόσον βρεθεί η καλύτερη τεχνική λύση είναι με ποιον τρόπο θα καλυφθεί το κόστος για το νέο τεχνικό εξοπλισμό, αφού η Ειδική Υπηρεσία Δημοσίων Έργων ξεκαθαρίζει, ότι ο εξοπλισμός και τα όργανα προσέγγισης στο αεροδρόμιο δεν περιλαμβάνονται στο συμβατικό αντικείμενο της εργολαβίας και ανήκουν στην αρμοδιότητα της ΥΠΑ, η οποία «δείχνει» από την πλευρά της, προς την κατεύθυνση της υλοποίησης του προγράμματος Horizοn 2020, το οποίο υλοποιείται και αναφέρεται σε αυτό το αντικείμενο.
Η οικοδομική άδεια
Στην απάντησή της η Ειδική Υπηρεσία Δημοσίων Έργων, αναφέρει ότι η προθεσμία περαίωσης του έργου είναι η 12η Φεβρουαρίου του 2016, όπως τροποποιήθηκε η μελέτη τον Οκτώβριο του 2014. Όμως για την επανεκκίνηση των εργασιών απαιτείται η έκδοση της οικοδομικής άδειας που αποτελεί ευθύνη και αρμοδιότητα της ΥΠΑ, όπως και η ανανέωση των περιβαλλοντικών όρων. Η ΥΠΑ από την δική της πλευρά δεν κάνει την παραμικρή αναφορά στο θέμα της οικοδομικής άδειας.
«Δεν πιστεύω, ότι θα κολλήσουμε σε αυτό το θέμα, από τη στιγμή που φαίνεται μία θετική διάθεση στο θέμα των ραδιοβοηθημάτων», σημείωσε ο κ. Γκόλας.
Κατηγορίες
- Επικαιρότητα(19.825)
- Πολιτικό Ρεπορτάζ(508)
- Ελλάδα(128)
- Οικονομία(1)
- Πολιτισμός(4.223)
- Εκδηλώσεις(1.595)
- Ήπειρος(1.964)
- Αθλητικά(2.963)
Αρθρογραφία
Είσοδος