Σημαντικές αλλαγές στη διαδικασία της εξέτασης κατά κύριο λόγο των υποψηφίων οδηγών φέρνει το σχέδιο νόμου για την εκπαίδευση και κατάρτιση υποψηφίων που προωθεί προς διαβούλευση το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Στο σύνολό τους πρόκειται για 10 +1 σημεία, τα οποία διαφοροποιούν το σύνολο της διαδικασίας όπως εξελίσσεται και υλοποιείται σήμερα, επιχειρώντας έναν εκσυγχρονισμό της διαδικασίας, ακολουθώντας ευρωπαϊκά πρότυπα και από την άλλη βάζοντας φρένο σε ενδεχόμενα εξωτερικών παρεμβάσεων ή ακόμη και διαφθοράς.
Ο εκπαιδευτής
Μία βασική αλλαγή στη διαδικασία της εξέτασης είναι αυτή που προβλέπει την παρουσία του εκπαιδευτή στο πίσω κάθισμα και όχι στη θέση του συνοδηγού, ενώ ενισχύονται τα μέτρα για την διαπίστωση της ταυτοπροσωπίας του υποψηφίου.
Ωστόσο η πρόταση για την παρουσία του εκπαιδευτή στην πίσω θέση του οχήματος συναντά την αντίδραση των εκπαιδευτών στις Σχολές Οδήγησης που επισημαίνουν ότι για τους ίδιους δεν υπάρχει κανείς απολύτως λόγος να βρίσκονται εντός του οχήματος, αφού ο δικός τους ρόλος σταματά στη διαδικασία της εκπαίδευσης.
Όπως ανέφερε ο πρόεδρος του Συλλόγου Ιδιοκτητών Εκπαιδευτών Σχολών Οδήγησης Ιωαννίνων Γ. Παπαγεωργίου, «από τη στιγμή που εμείς έχουμε ολοκληρώσει και έχουμε προετοιμάσει κατάλληλα τον υποψήφιο, δεν υπάρχει κανείς λόγος να βρισκόμαστε στο αυτοκίνητο.
Άλλωστε δεχόμαστε την κριτική και τις επιθέσεις ότι με την δική μας παρουσία στα αυτοκίνητα κατά την εξέταση βοηθούμε τους υποψήφιους οδηγούς ή ότι με αυτόν τον τρόπο ενισχύονται τα φαινόμενα διαφθοράς. Ας αναλάβει λοιπόν το υπουργείο την ευθύνη, να ξεκαθαρίσει ότι δεν υφίσταται λόγος να βρισκόμαστε εντός του οχήματος και σε δεύτερη φάση να προμηθεύσει τις Διευθύνσεις Μεταφορών των Περιφερειών με αυτοκίνητα που θα χρησιμοποιούνται για την εξέταση των υποψηφίων, αντί να χρησιμοποιούνται τα δικά μας οχήματα», σημείωσε ο κ. Παπαγεωργίου.
Μαθήματα από τα 17
Από τις βασικές διατάξεις του σχεδίου νόμου η πρόβλεψη ότι από την ηλικία των 17 ετών δίνεται η δυνατότητα συμμετοχής σε θεωρητικά και πρακτικά μαθήματα.
Δικαίωμα συμμετοχής στην πρακτική δοκιμασία για την απόκτηση διπλώματος θα έχει όμως ο υποψήφιος οδηγός αφού συμπληρώσει το 18ο έτος της ηλικίας του.
Οι αλλαγές στη διαδικασία εξέτασης
των υποψήφιων οδηγών
Τα 10 συν ένα βασικά σημεία του Νομοσχεδίου, που παρουσιάστηκαν στο Υπουργικό Συμβούλιο από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή και τον Υφυπουργό αρμόδιος για θέματα Μεταφορών Γιάννη Κεφαλογιάννη.
1.Έλεγχος ταυτοπροσωπίας σε δύο στάδια και με τη χρήση ηλεκτρονικών μέσων, στα πρότυπα του gov.gr.
2.Δειγματοληπτικός έλεγχος ταυτοπροσωπίας υποψήφιων οδηγών: Η φωτογραφία του Δελτίου Εξέτασης υποψηφίου θα διασταυρώνεται με ψηφιακή φωτογραφία, που θα λαμβάνεται κατά την είσοδο του υποψηφίου στο εξεταστικό κέντρο, από κάμερα η οποία θα τοποθετηθεί ειδικά για αυτό το σκοπό. Με αυτό τον τρόπο αντιμετωπίζεται το γνωστό φαινόμενο του να προσέρχεται στις εξετάσεις άτομο διαφορετικό από τον υποψήφιο.
3.Την πρακτική δοκιμασία των υποψηφίων θα διενεργεί ένας εξεταστής, ο οποίος πλέον θα κάθεται στη μπροστινή θέση του συνοδηγού, ενώ ο εκπαιδευτής θα κάθεται στο πίσω κάθισμα. Σταματά έτσι το φαινόμενο του να παρεμβαίνει ο εκπαιδευτής στον τρόπο οδήγησης του υποψηφίου, κατά τη διάρκεια της εξέτασης.
4.Για την εξασφάλιση της διαφάνειας, της αξιοπιστίας και του ευρύτερου ελέγχου των πρακτικών εξετάσεων, η όλη δοκιμασία καταγράφεται με τη χρήση οπτικοακουστικών μέσων. Προβλέπεται πλέον ειδικότερα η χρήση φορητής – κι όχι μόνιμης – κάμερας 360ο, που διαθέτει μικρόφωνο και ειδική αποσπώμενη κάρτα μνήμης,, στην οποία αποθηκεύεται όλη η διαδικασία της πρακτικής δοκιμασίας. Η κάμερα εικονίζει ευδιάκριτα ολόκληρη την καμπίνα του οχήματος και τους συμμετέχοντες στη διαδικασία.
5.Δημιουργείται ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα για την υποστήριξη και διεκπεραίωση όλων των διαδικασιών που σχετίζονται με τη χορήγηση, επέκταση και ανανέωση της άδειας οδήγησης. Επιπλέον, οι θεωρητικές εξετάσεις θα διεξάγονται από νέο πληροφοριακό σύστημα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών στη βάση τράπεζας θεμάτων και όχι γνωστών από πριν ερωτήσεων και απαντήσεων.
6.Καταρτίζεται και τηρείται Μητρώο Εξεταστών Πρακτικής Δοκιμασίας Υποψήφιων Οδηγών από τις Υπηρεσίες των Περιφερειών της χώρας. Το Μητρώο αυτό θα είναι ανοιχτό σε όλους τους τους δημοσίους υπαλλήλους κατηγορίας ΠΕ και ΤΕ. Προβλέπεται και η δυνατότητα ένταξης στο Μητρώο Εξεταστών και ιδιωτών.
7.Καταρτίζεται και τηρείται Μητρώο Εποπτών, για τον έλεγχο τόσο των θεωρητικών όσο και των πρακτικών εξετάσεων, αλλά και την επιτήρηση των εξεταστών. Στο Μητρώο αυτό θα εντάσσεται και το ένστολο προσωπικό της Ελληνικής Αστυνομίας, καθώς και το προσωπικό της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας.
8.Η επιμόρφωση Εξεταστών και Εποπτών θα γίνεται από το Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης.
9.Προβλέπεται σύστημα αξιολόγησης της διαδικασίας πρακτικών εξετάσεων, καθώς και του έργου των εξεταστών, από την αρμόδια οργανική μονάδα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Το σύστημα αξιολόγησης θα συνοδεύεται από ένα μηχανισμό επιβράβευσης και κυρώσεων, οι οποίες μπορεί να οδηγήσουν ακόμη και στην έξοδο από το Μητρώο Εξεταστών.
10.Για πρώτη φορά υπάρχουν ειδικές προβλέψεις που διευκολύνουν τις εξετάσεις Ατόμων με Αναπηρία. Ειδικότερα, προβλέπεται ειδικό εκπαιδευτικό εγχειρίδιο και ειδική θεωρητική εξέταση ατόμων που δεν έχουν ολοκληρώσει την υποχρεωτική εκπαίδευση, ατόμων με μαθησιακές δυσκολίες και όσων απολαμβάνουν το καθεστώς διεθνούς προστασίας στη χώρα μας. Επιπλέον, προβλέπεται ειδική θεωρητική εξέταση κωφών και βαρήκοων υποψηφίων στην ελληνική νοηματική γλώσσα, καθώς και με υπότιτλους. Προβλέπεται επίσης η ίδρυση ιδιωτικών Κέντρων Αξιολόγησης Ικανότητας και Προετοιμασίας Οδήγησης για άτομα με κινητικά προβλήματα (αντίστοιχα με τα κρατικά κέντρα «ΗΝΙΟΧΟΣ»), ώστε να μην ταλαιπωρούνται περαιτέρω τα Άτομα με Αναπηρία, τα οποία σύμφωνα με τον νόμο δικαιούνται δίπλωμα οδήγησης. +1: Παρέχεται η δυνατότητα σε όσους νέους και νέες έχουν συμπληρώσει το 17ο έτος της ηλικίας τους, να παρακολουθήσουν θεωρητικά και πρακτικά μαθήματα οδήγησης στις σχολές οδήγησης. Τα θεωρητικά μαθήματα θα μπορούν να πιστοποιηθούν, πριν τη συμπλήρωση του 18ου έτους της ηλικίας τους, δηλαδή θα μπορεί ο υποψήφιος να έχει περάσει τα σήματα πριν τα 18. Με τη συμπλήρωση του 18ου έτους της ηλικίας τους, οι υποψήφιοι θα έχουν δικαίωμα, όπως συμβαίνει σήμερα, να δηλώσουν συμμετοχή για τη διεξαγωγή της πρακτικής δοκιμασίας και την απόκτηση άδειας οδήγησης.
Του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ
ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ
Related Posts
-
18 Ιουνίου 2022 -
18 Ιουνίου 2021 Σε δύο ταχύτητες οι εξετάσεις οδήγησης
-
20 Μαΐου 2021 Πώς θα γίνεται η εξέταση υποψηφίων οδηγών
-
4 Φεβρουαρίου 2021 Σχεδιασμός δεκαετίες για να μειωθούν οι θάνατοι σε τροχαία
-
12 Ιανουαρίου 2021 Πώς το δίπλωμα οδήγησης ΙΧ θα… χωρά και σε δίκυκλο
Κατηγορίες
- Επικαιρότητα(19.614)
- Πολιτικό Ρεπορτάζ(504)
- Ελλάδα(127)
- Οικονομία(1)
- Πολιτισμός(4.194)
- Εκδηλώσεις(1.571)
- Ήπειρος(1.962)
- Αθλητικά(2.932)
Αρθρογραφία
Είσοδος