Αποστάσεις από το νέο, μεταβατικό σύστημα για την εισαγωγή στα ΑΕΙ και ΤΕΙ της χώρας, που ανακοίνωσε τη Μ. Δευτέρα το Υπουργείο Παιδείας, κρατούν οι εκπαιδευτικοί.
Με βάση το νέο σύστημα διαμορφώνονται τρεις ομάδες προσανατολισμού, ενώ η μεγαλύτερη ίσως διαφοροποίηση είναι το μάθημα-μπαλαντέρ, το οποίο μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι υποψήφιοι της μίας ομάδας για να επιτύχουν εισαγωγή σε σχολή της επιλογής τους από άλλη ομάδα.
Σε αυτή τη διαφορά στάθηκε ο Γιάννης Μακρίδης εκ μέρους της ΕΛΜΕ Ιωαννίνων, λέγοντας πως το νέο σύστημα των πανελλαδικών εξετάσεων δεν απαντά στα διαχρονικά αιτήματα των εκπαιδευτικών αλλά και στις σύγχρονες ανάγκες και απαιτήσεις των μαθητών.
Έτσι τόνισε ότι για μία ακόμη φορά το Υπουργείο Παιδείας εμμένει στο εξεταστοκεντρικό μοντέλο που οδηγεί στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, ενώ παράλληλα δεν αμβλύνεται η διαδικασία ανταγωνισμού και φροντιστηριοποίησης.
Σημείωσε ωστόσο πως το μοναδικό στοιχείο που αλλάζει προς το θετικότερο την κατάσταση είναι το 5ο μάθημα-μπαλαντέρ, που δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να επιλέξουν διαφορετικό πεδίο και κατεύθυνση.
«Εμείς αυτό που λέμε χρόνια είναι πως απαιτείται ένα σύστημα πανελλαδικών εξετάσεων που θα συνδέεται με το συνολικότερο σύστημα από την πρωτοβάθμια εκπαίδευση.
Το θέμα είναι η γενικότερη παρέμβαση που πρέπει να γίνει έτσι ώστε να καταλήγει στην εισαγωγή στα ΑΕΙ και ΤΕΙ. Αν θέλουμε πραγματικά οι διαδικασίες εισαγωγής να ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις που εκπαιδευτικού συστήματος, θα πρέπει να ληφθούν υπόψιν από την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, ώστε τελικά αυτό που θα προκύπτει θα είναι προς την κατεύθυνση της ελεύθερης πρόσβασης στα πανεπιστήμια και στα ΤΕΙ».
Οι νέες ρυθμίσεις αφορούν το εξεταστικό σύστημα εισαγωγής σε ΑΕΙ και ΤΕΙ το σχολικό έτος 2015-2016 και στόχος του όπως αναφέρει το υπουργείο είναι να αντιμετωπιστούν με το καλύτερο δυνατό τρόπο τα κενά και οι δυσλειτουργίες του πρόσφατα νομοθετημένου συστήματος εισαγωγής, καθώς και του ισχύοντος μέχρι σήμερα.
Του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ
Κατηγορίες
- Επικαιρότητα(19.825)
- Πολιτικό Ρεπορτάζ(508)
- Ελλάδα(128)
- Οικονομία(1)
- Πολιτισμός(4.223)
- Εκδηλώσεις(1.595)
- Ήπειρος(1.964)
- Αθλητικά(2.963)
Αρθρογραφία
Είσοδος