Μία επιχείρηση που βρίσκεται σύμφωνα με τους οικονομικούς δείκτες στα… κόκκινα είναι η ΔΕΥΑΙ, που αντιμετωπίζει τεράστια προβλήματα ρευστότητας, επομένως και άμεσης βελτίωσης των προοπτικών της και μακροπρόθεσμα και της βιωσιμότητάς της.
Τα διόλου ενθαρρυντικά στοιχεία ανακοίνωσε ο δήμαρχος και πρόεδρος του Δ.Σ. της ΔΕΥΑΙ Θωμάς Μπέγκας, παρότι απέφυγε να απαντήσει επί της ουσίας στο ερώτημα εάν τα στοιχεία που είχε ανακοινώσει ο προκάτοχός του Φ. Φίλιος πριν από μερικούς μήνες για την επιχείρηση, ανταποκρίνονταν στην πραγματικότητα ή άλλαξαν δραματικά το τελευταίο διάστημα.
Το ζητούμενο πάντως σε αυτή τη φάση για τη ΔΕΥΑΙ είναι η αντιμετώπιση της κρίσης ρευστότητας που απειλεί τη βιωσιμότητα της επιχείρησης. Κυρίως όμως στην παρούσα φάση δημιουργεί σοβαρά εμπόδια στην υλοποίηση του επενδυτικού προγράμματος και σοβαρή αδυναμία στην ίδια συμμετοχή σε συγχρηματοδοτούμενα έργα.
Η προσπάθεια του Δήμου Ιωαννιτών και της διοίκησης της ΔΕΥΑΙ κινείται προς δύο βασικές κατευθύνσεις. Η πρώτη αναφέρεται στην υλοποίηση ενός ολοκληρωμένου στρατηγικού πλαισίου εξυγίανσης και η δεύτερη στην αξιοποίηση των όποιων δυνατοτήτων υπάρχουν για την είσπραξη ενός τμήματος τουλάχιστον των οφειλών προς την επιχείρηση που φτάνουν τα 12,7 εκ. ευρώ.
Ο κ. Μπέγκας τόνισε αρχικά πως ο εκσυγχρονισμός και η εξυγίανση της επιχείρησης αποτελούν μονόδρομο για την Δημοτική Αρχή.
«Ο δρόμος της εξυγίανσης και του εκσυγχρονισμού θα είναι μακρύς και καθόλου εύκολος, αλλά η επιτυχία του εγχειρήματος, θα διασφαλίσει στην ουσία ότι το όφελος θα επιστρέψει στους πολίτες: μέσα από τη διασφάλιση των αγαθών που παρέχει η ΔΕΥΑΙ, μέσα από καλύτερες και φθηνότερες υπηρεσίες για τον πολίτη».
Ταμείο στα… κόκκινα
Συνεχίζοντας ο κ. Μπέγκας αναφέρθηκε στο σοβαρό πρόβλημα ρευστότητας της επιχείρησης που αναζητά τρόπους να διασφαλίσει την αυτοχρηματοδότησή της επομένως και τη βιωσιμότητά της. Σε αυτό το πλαίσιο υλοποιούνται τα εξής:
1. Αναβάθμιση παρεχομένων υπηρεσιών
2. Αξιοποίηση της τεχνολογίας και της καινοτομίας
3. Υιοθέτηση σύγχρονων μεθόδων οικονομικού προγραμματισμού
4. Απλοποίηση διαδικασιών λειτουργίας της επιχείρησης
5. Επέκταση της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης
6. Εφαρμογή νέου μοντέλου στενής επικοινωνίας της ΔΕΥΑΙ με το Δήμο
7. Και τέλος αυστηρή εφαρμογή και συμμόρφωση με όλα τα ποιοτικά και λειτουργικά πρότυπα μιας σύγχρονης επιχείρησης.
Πόσες είναι οι οφειλές
Αναφορικά με τις οφειλές προς τη ΔΕΥΑΙ αυτές έχουν ήδη κατηγοριοποιηθεί σε μικρούς, μεσαίους και μεγάλους οφειλέτες. «Αυτή τη στιγμή υπάρχουν 12.700.000 ευρώ οφειλές προς τη ΔΕΥΑΙ. Αναγνωρίζουμε την οικονομική συγκυρία, γι’ αυτό τα κριτήρια των απαιτήσεων μας σε όσους οφείλουν στη ΔΕΥΑΙ θα έχουν τον χαρακτήρα του δικαίου.
Δεν θα αντιμετωπίσουμε το ίδιο έναν που οφείλει 100 ευρώ κι έναν που οφείλει 100.000. Αυτόν που έχει αποδεδειγμένη δυσκολία λόγω της κρίσης, με αυτόν που κατά σύστημα δεν ανταποκρίνεται στις υποχρεώσεις του.
Αλλά είμαστε αποφασισμένοι να κάνουμε ότι είναι δυνατόν για τη σωτηρία της επιχείρησης».
«Παράθυρο» για μειώσεις
στο μισθολογικό κόστος
Ο Δήμαρχος και Πρόεδρος της ΔΕΥΑΙ έκανε ιδιαίτερη αναφορά στο προσωπικό της επιχείρησης λέγοντας πως η διοίκηση θεωρεί δεδομένο και αυτονόητο πως το προσωπικό θα είναι αρωγός της προσπάθειας εξυγίανσης. Στο πλαίσιο αυτής της προσπάθειας προβλέπεται μέχρι και η αναδιοργάνωση του οργανογράμματος της ΔΕΥΑΙ, κάτι που σημαίνει και τη διαδικασία αξιολόγησης του προσωπικού.
«Πιθανά κάποιες διευθύνσεις να αλλάξουν και να γίνουν κάποιες ανακατατάξεις. Έχουμε δικαίωμα να αξιολογήσουμε το προσωπικό της ΔΕΥΑΙ και να το αξιοποιήσουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Γνώμονας είναι οι «άξιοι προάγονται», είπε ο κ. Μπέγκας για να αφήσει ανοιχτό το ενδεχόμενο στο πλαίσιο της αναδιοργάνωσης, να υπάρξει και μείωση του μισθολογικού κόστους της επιχείρησης. «Όλα αυτά είναι σχετικά. Απαιτείται πολιτική απόφαση της Δημοτικής Αρχής και προσωπικά θα θέσω αυτό το ζήτημα στη Δημοτική ομάδα. Το πώς δηλαδή θα αντιμετωπίσουμε το μισθολογικό ζήτημα, όχι όμως σε βάρος των δικαιωμάτων των εργαζομένων. Είναι μία παράμετρος που οφείλουμε να την εξετάσουμε», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Εποπτεία από το Δήμο
Ακόμη ο κ. Μπέγκας ανακοίνωσε πως για την μεγαλύτερη δυνατή αξιοποίηση των δυνατοτήτων που παρέχουν τα χρηματοδοτικά προγράμματα, η εποπτεία της διαδικασίας παρακολούθησης και ένταξης έργων της ΔΕΥΑΙ σ’ αυτά περνά στον τομέα προγραμματισμού και ανάπτυξης του Δήμου Ιωαννιτών, όπου αρμόδιος αντιδήμαρχος είναι από την προηγούμενη εβδομάδα ο Θαν. Μανταλόβας.
Τέλος το Δ.Σ. της επιχείρησης προχώρησε στην υπογραφή τριών συμβάσεων με αντικείμενο:
-τη «διαμόρφωση εργαλείων οικονομικής και λογιστικής αναδιοργάνωσης της ΔΕΥΑΙ». Τις επόμενες ημέρες θα αρχίσει να εφαρμόζεται η παροχή δυνατότητας στους πελάτες της επιχείρησης να πληρώνουν τους λογαριασμούς ύδρευσης σε τραπεζικό υποκατάστημα της Εθνικής.
-το έργο «αποκατάσταση ΧΑΔΑ Δουρούτης-Τμήμα Β»
Είναι προϋπολογισμού σύμβασης 891.527 ευρώ, χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ, ανάδοχος του έργου είναι η «ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ Α.Ε.» και ο συμβατικός χρόνος ολοκλήρωσης του έργου είναι 8 μήνες.
-τη διερεύνηση της δυνατότητας εκμετάλλευσης του παραγόμενου βιοαερίου στο ΧΑΔΑ Δουρούτης και προετοιμασία του φακέλου δημοπράτησης.
«Κλείνοντας θέλω να είναι σαφές πως η πορεία της ΔΕΥΑΙ είναι, για τη Δημοτική Αρχή και για μένα προσωπικά ως πρόεδρος της επιχείρησης υπόθεση ύψιστης προτεραιότητας.
Παρακολουθώ προσωπικά μαζί με τους συνεργάτες μου:
-την καθημερινότητα της επιχείρησης και τη βελτίωση των παρεχομένων υπηρεσιών στους πολίτες
-την εφαρμογή του προγράμματος εξυγίανσης
-την αναπτυξιακή διαδικασία της επιχείρησης μέσα από την υλοποίηση των έργων που βρίσκονται σε εξέλιξη και την προετοιμασία για διεκδίκηση νέων έργων», κατέληξε ο κ. Μπέγκας.
Του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ
Κατηγορίες
- Επικαιρότητα(19.825)
- Πολιτικό Ρεπορτάζ(508)
- Ελλάδα(128)
- Οικονομία(1)
- Πολιτισμός(4.223)
- Εκδηλώσεις(1.595)
- Ήπειρος(1.964)
- Αθλητικά(2.963)
Αρθρογραφία
Είσοδος