Την εκτίμηση, ότι το θέμα της ίδρυσης του Πρότυπου Πειραματικού Λυκείου της Ζωσιμαίας Σχολής στα Ιωάννινα, έχει προφανώς «παγώσει» λόγω των πολιτικών εξελίξεων και ενόψει των εκλογών, εκφράζει η καθ’ ύλην αρμόδια Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Ηπείρου.
Το θέμα που διαδόθηκε μετά την υπογραφή της σχετικής απόφασης από τον υφυπουργό κ. Δερμεντζόπουλο, έχει προκαλέσει έντονη και δικαιολογημένη ανησυχία καθώς στο πλαίσιο της απόφασης περιγράφονται όροι και προϋποθέσεις, που δεν είχαν απασχολήσει αλλά ούτε και συμπεριλαμβάνονται στο αντίστοιχο πλαίσιο της διεκδίκησης από τους τοπικούς φορείς της εκπαίδευσης και το δήμο Ιωαννιτών.
Σε δηλώσεις της η Περιφερειακή Διευθύντρια Εκπαίδευσης Ηπείρου Δώρα Χουλιάρα επιβεβαίωσε τις αρχικές δημοσιογραφικές πληροφορίες, περί πλήρους άγνοιας της Διεύθυνσης για την απόφαση.
«Επίσημη ενημέρωση μέχρι και σήμερα δεν έχουμε για την απόφαση αυτή. Προκαλώ μάλιστα όποιον τυχόν αμφιβάλλει να έρθει να ελέγξει το πρωτόκολλο της Διεύθυνσης. Υποθέτω πάντως, ότι η απόφαση που ελήφθη στις 15 Δεκεμβρίου, «πάγωσε» στη συνέχεια λόγω της προκήρυξης των εκλογών. Γνωρίζετε άλλωστε τις προσπάθειες της Διεύθυνσης σε συνεργασία με το δήμο Ιωαννιτών, με ποιους όρους και ποιες προϋποθέσεις κινούμαστε για την ίδρυση του Πρότυπου Λυκείου», ανέφερε αρχικά η κα Χουλιάρα, που ζήτησε από μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς να κάνουν υπομονή και να περιμένουν την επίσημη ενημέρωση για το ισχύει πραγματικά.
Αναφορικά πάντως με το πλαίσιο που περιγράφεται στην απόφαση του κ. Δερμεντζόπουλου, αυτό όπως εξήγησε η κα Χουλιάρα είναι κάτι εντελώς διαφορετικό από όσα περιλαμβάνονται στο πλαίσιο διεκδίκησης των φορέων της εκπαίδευσης και του δήμου Ιωαννιτών.
«Μιλάμε για μία εντελώς διαφορετική κατάσταση από αυτά που διεκδικούμε. Υπήρχε και θέλω να πιστεύω, ότι εξακολουθεί να υπάρχει ένα θετικό κλίμα, για ένα σχολείο που πρέπει να γίνει στην πόλη των Ιωαννίνων», σημείωσε, για να ξεκαθαρίσει επίσης, πως η προβλεπόμενη διοικητική ενοποίηση όλων των Πειραματικών εκπαιδευτικών μονάδων, που αναφέρεται στην απόφαση δε μπορεί να γίνει σε πρακτικό επίπεδο.
«Κάθε σχολική μονάδα έχει τη δική της διεύθυνση και ως τέτοια πρέπει να λειτουργεί και όχι διαφορετικά. Η ενοποίηση μπορεί να είναι μόνο θεσμική», κατέληξε η κα Χουλιάρα.
Αρνητική η ΕΛΜΕ
Στο μεταξύ ξεκάθαρα αρνητική είναι και η θέση της ΕΜΕ Ιωαννίνων, που αναφέρεται στην απόφαση ίδρυσης του Πρότυπου Λυκείου της Ζωσιμαίας, τονίζοντας πως για να ληφθεί η σχετική απόφαση ίδρυσης χρειάστηκε να αλλάξει και η νομοθεσία που προέβλεπε τη σύμφωνη γνώμη της σχολικής κοινότητας.
Η ΕΛΜΕ υπενθυμίζει ακόμη και τις βασικές της θέσεις για τα πειραματικά σχολεία λέγοντας πως η μέχρι τώρα λειτουργία τους δεν ανταποκρίθηκε στους στόχους της. «Η αναβίωση του θεσμού των προτύπων και του ιδεολογικού μανδύα με τον οποίο επενδύεται είναι πολύ ανησυχητική. Με βάση τις εισαγωγικές εξετάσεις, θα φοιτούν σε αυτά παιδιά συγκεκριμένου κοινωνικού και ταξικού περιβάλλοντος, μιας και είναι επιστημονικά διαπιστωμένο, ότι οι υψηλές σχολικές επιδόσεις είναι απόλυτα συνδεδεμένες με το κοινωνικό και ταξικό περιβάλλον στο οποίο μεγαλώνει το παιδί. Για μας είναι ξεκάθαρο, ότι η κοινωνία δε χρειάζεται ελιτίστικα σχολεία «αρίστων» αλλά αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου…», αναφέρεται μεταξύ άλλων στην απόφαση της ΕΛΜΕ, που καταλήγει και με την επισήμανση, ότι στα «πρότυπα – πειραματικά σχολεία υλοποιήθηκε όλο το θεσμικό πλαίσιο της αυτοαξιολόγησης καθώς και της λεγόμενης «επιχειρηματικότητας – καινοτομίας», αποτυπώνοντας στις σημερινές συνθήκες μια συντηρητική στροφή που λογοδοτεί στις μνημονιακές δεσμεύσεις του υπουργείου Παιδείας», αναφέρεται μεταξύ άλλων.
Του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ
Κατηγορίες
- Επικαιρότητα(19.825)
- Πολιτικό Ρεπορτάζ(508)
- Ελλάδα(128)
- Οικονομία(1)
- Πολιτισμός(4.223)
- Εκδηλώσεις(1.595)
- Ήπειρος(1.964)
- Αθλητικά(2.963)
Αρθρογραφία
Είσοδος