Δευτέρα 25 Νοεμβρίου 2024 01:56
Τελευταία Ενημέρωση: 28 Νοεμβρίου 2014
Τα του Καίσαρος...

Τα του Καίσαρος…

Off

Εάν το θέμα της λειτουργίας διοδίων στη συγκεκριμένη περιοχή ετίθετο στη βάση εάν θέλουμε συμβατικά ή αναλογικά διόδια, προφανώς θα επιλέγαμε το δεύτερο…

Με τη θέση Καχριμάνη για τα διόδια Παμβώτιδος στην Εγνατία οδό, συμφωνούμε στο ένα σκέλος, διαφωνούμε στο δεύτερο…

 

Όμως όλα τα προηγούμενα χρόνια, εάν θυμόμαστε καλά, το θέμα για τα διόδια Παμβώτιδος δεν είχε μπει με αντικείμενο τη μορφή τους…

Αλλά η μάχη που γινόταν – μέχρι πρόσφατα μάλιστα – ήταν για το εάν έπρεπε ή όχι στο συγκεκριμένο σημείο να λειτουργήσει ή όχι σταθμός διοδίων…

Το πώς το ξεπεράσαμε αυτό το στάδιο είναι κάτι που χρειάζεται περισσότερη συζήτηση και περαιτέρω διευκρινίσεις…

Επί του πρώτου θέματος, φυσικά και συμφωνούμε να πληρώνει ο χρήστης ανάλογα με τα χιλιόμετρα που διανύει…

Αυτό είναι και το πιο λογικό… Εάν θα πληρώσουμε για παράδειγμα για τα 30 και κάτι χιλιόμετρα από το Δροσοχώρι ως το Μέτσοβο ένα ευρώ και άλλο ένα για την επιστροφή, το κόστος δεν είναι ούτε μεγάλο, ούτε δυσβάσταχτο…

Κάπου εκεί όμως ξεκινά ο προβληματισμός μας, διότι στην απόφαση που δημοσιεύεται στο ΦΕΚ, γίνεται λόγος για ελάχιστη χρέωση 0,03 ευρώ το χιλιόμετρο, που δε μπορεί να γίνει μικρότερη… 

Μεγαλύτερη όμως μπορεί να γίνει; Μάλλον ναι. Ποιος θα το αποφασίζει; Φυσικά, ο ιδιώτης που θα λειτουργεί την Εγνατία έχοντας την ευθύνη της συντήρησης και λειτουργίας του οδικού άξονα…

Στην εν λόγω απόφαση λοιπόν ορίζεται μεν το ελάχιστο όριο της χρέωσης, δεν ορίζεται αντιθέτως το μέγιστο, ένα πλαφόν δηλαδή πάνω από το οποίο δε θα μπορεί να κινηθεί ο ιδιώτης…

Για το τέλος, για να είμαστε ξεκάθαροι, να υπενθυμίσουμε, ότι ο γράφων τη στήλη ήταν μεταξύ εκείνων, που όταν είχαν ξεκινήσει τα διόδια στην Τύρια, ήταν υπέρμαχος στη λογική, ότι δε γίνεται να απολαμβάνεις έναν ασφαλή οδικό άξονα, αντί του δρόμου – λαιμητόμου της παλιάς εθνικής Ιωαννίνων – Ηγουμενίτσας και να έχεις την απαίτηση να μην πληρώνεις το παραμικρό…

Την ίδια άποψη έχουμε και σήμερα. Με τη διαφορά όμως, ότι η αναλογική χρέωση, θα πρέπει να εφαρμόζεται σε όλα τα στάδια και όχι μόνο στη διαδρομή που καλύπτει καθένας με το αυτοκίνητό του…

Αλλά θα πρέπει να υπάρχει και μία αναλογικότητα ως προς τις περιοχές και τις δυνατότητες που δίνει ο οδικός άξονας για να εξέλθεις από αυτόν, επομένως να έχεις περισσότερες επιλογές για να μειώσεις το κόστος…

Γιατί όταν θα ισχύσει σε όλη την Εγνατία η αναλογική χρέωση, εμείς θα είμαστε οι πλέον αδικημένοι σε σχέση παράδειγμα με τους κατοίκους των Γρεβενών ή της Κοζάνης ή της Βέροιας, που έχουν δεκάδες εξόδους από την Εγνατία, τη στιγμή που εμείς στο λεκανοπέδιο, με το ζόρι φτιάξαμε μία στο Κουτσελιό και έναν κόμβο της κακιάς ώρας στην Πεδινή…

Είναι σαν να σε υποχρεώνουν να κάνεις τη διαδρομή, χωρίς δυνατότητα διαφυγής

Powerd By  

Ιδιοκτήτης - Νόμιμος Εκπρόσωπος - Διευθυντής - Διαχειριστής - Δικαιούχος domain name:
ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΤΖΕΚΑ ΦΩΤΕΙΝΗ
Διευθυντής σύνταξης:
ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ

Ι. ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΟΥ 8 45221 ΙΩΑΝΝΙΝΑ
tel 2651032055
mail ele@ele.gr

ΑΦΜ 047685050
ΔΟΥ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ